Facebook z oglaševalsko akcijo nad lažne novice
Če je največje družbeno omrežje na svetu problematiko lažnih novic do zdaj bolj ali manj reševalo samo, tokrat k prijavi lažnih novic nagovarjajo uporabnike.
Gašper Meden
Kot smo v MM poročali pred dvema letoma v prispevku »Facebook je odvrgel rokavice – kaj pa zdaj«, se Facebook na vse načine skuša otresti očitkov in kritik o svojem neuspešnem boju proti lažnim novicam. Tudi v času pandemije koronavirusa in protestov proti rasizmu in policijskemu nasilju ni problematika nič manjša. Zato so številni veliki oglaševalci – med njimi Coca-Cola, Diageo, Unilever, Patagonia, Starbucks in Verizon – začasno ukinili oglaševanje na Facebooku. Nekateri jim tudi žugajo, da naj se tehnološki velikan »spravi v red«, sicer bodo začasni ukrepi postali stalni.
Njihov najnovejši poizkus je tako obsežna oglaševalska akcija, ki bi uporabnikom Facebooka olajšala zaznavo in posledično prijavo lažnih novic in njihovih virov. »V sodelovanju s partnerji smo zasnovali akcijo »Tri vprašanja za pomoč odstranjevanju lažnih novic« (ang. »Three Questions To Help Stamp Out False News«, op. p.), ki se bodo na Facebooku prikazovali v obliki različnih oglasov s povezavo do spletnega mesta www.stampoutfalsenews.com,« je v sporočilu za javnost povedala Meg Chang, vodja javnih politik pri Facebooku.
Omenjeni oglasi bodo uporabnike skupaj s priporočili spraševali tri vprašanja:
-
Ali poznate vir novic? (»Če ni navedenega vira, ga poiščite«)
-
Kaj manjka? (»Pozanimajte se o celotni zgodbi, ne le naslovu«)
-
Kako se ob tem počutite? (»Tisti, ki širijo lažne novice, poskušajo manipulirati čustva«)
Z akcijo bodo ozaveščali v državah Evropske unije, v Veliki Britaniji, Turčiji, na Bližnjem Vzhodu in v Afriki.Akcija sledi posodobitvi obvestil o deljenih vsebinah iz prejšnjega tedna. Ta ljudi opozarja ljudi, ko je članek iz novic, ki ga želijo deliti, starejši od 90 dni.