cookies
Aktualno

Google opustil načrt za odstranitev piškotkov iz brskalnika Chrome

V ponedeljek so pri Googlu sporočili, da nameravajo v svojem brskalniku Chrome ohraniti piškotke tretjih oseb. Odločitev preseneča, saj so več let obljubljali, da bodo piškotke postopoma opustili. 

Do velikega preobrata je prišlo zaradi pomislekov oglaševalcev, ki so največji vir prihodkov podjetja, da bo izguba piškotkov v najbolj priljubljenem brskalniku na svetu omejila njihovo zmožnost zbiranja informacij za prilagajanje oglasov, zaradi česar bodo odvisni od Googlovih podatkovnih zbirk uporabnikov. Tudi britanski organ za konkurenco in trge je pregledal Googlov načrt zaradi zaskrbljenosti, da bo oviral konkurenco na področju digitalnega oglaševanja.

»Namesto da bi ukinili piškotke tretjih oseb, bi v brskalniku Chrome uvedli novo izkušnjo, ki bi ljudem omogočila ozaveščeno izbiro, ki bi veljala za celotno spletno brskanje, in to izbiro bi lahko kadar koli prilagodili,« je v objavi na blogu povedal Anthony Chavez, podpredsednik pobude Privacy Sandbox, ki jo podpira Google.

V Evropski uniji uporabo piškotkov ureja Splošna uredba o varstvu podatkov (GDPR), ki določa, da morajo založniki od uporabnikov pridobiti izrecno soglasje za shranjevanje njihovih piškotkov. Večji brskalniki omogočajo tudi možnost izbrisa piškotkov na ukaz. Chavez je dejal, da Google pri novem pristopu sodeluje z regulativnimi organi, kot sta britanski CMA in Urad informacijskega pooblaščenca, ter z založniki in skupinami za varstvo zasebnosti, hkrati pa še naprej vlaga v program Privacy Sandbox.

Napoved je sprožila mešane odzive

»Oglaševalskim interesnim skupinam se ne bo treba več pripravljati na opustitev piškotkov tretjih oseb,« je komentirala analitičarka podjetja eMarketer Evelyn Mitchell-Wolf. Lena Cohen, tehnologinja pri fundaciji Electronic Frontier Foundation, je dejala, da lahko piškotki povzročijo škodo potrošnikom, primer so oglasi, ki ciljajo na ranljive skupine. »Googlova odločitev, da še naprej dovoljuje piškotke tretjih oseb, čeprav jih drugi glavni brskalniki že leta blokirajo, je neposredna posledica njihovega poslovnega modela, ki temelji na oglaševanju,« zaključuje Cohenova.

Intervju

Maria Luiza de Lange
07. 09. 2024

Maria Luiza de Lange je na konferenci inOrbit med drugim opozorila na pasti zlonamernih…

Kot pravi Maria Luiza de Lange, kar 70 odstotkov digitalnih vsebin ni dostopnih za osebe z različnimi oviranostmi, od tega 80 odstotkov novih…

Kragelj arhitekti
31. 08. 2024

Načini in oblike dela se hitro spreminjajo, zato so delovni prostori vse manj…

»Dobri delovni prostori so tudi strateško poslovno orodje, s katerim lahko podjetje vpliva na svojo podobo v javnosti ter na prepoznavnost in ugled…

z
26. 08. 2024

Ugledni gostje gala večerje, ki se je odvila na predvečer zadnje košarkarske tekme Gorana…

Naši avtorji