Google opustil načrt za odstranitev piškotkov iz brskalnika Chrome
V ponedeljek so pri Googlu sporočili, da nameravajo v svojem brskalniku Chrome ohraniti piškotke tretjih oseb. Odločitev preseneča, saj so več let obljubljali, da bodo piškotke postopoma opustili.
Eva Peserl
Dreamstime
Do velikega preobrata je prišlo zaradi pomislekov oglaševalcev, ki so največji vir prihodkov podjetja, da bo izguba piškotkov v najbolj priljubljenem brskalniku na svetu omejila njihovo zmožnost zbiranja informacij za prilagajanje oglasov, zaradi česar bodo odvisni od Googlovih podatkovnih zbirk uporabnikov. Tudi britanski organ za konkurenco in trge je pregledal Googlov načrt zaradi zaskrbljenosti, da bo oviral konkurenco na področju digitalnega oglaševanja.
»Namesto da bi ukinili piškotke tretjih oseb, bi v brskalniku Chrome uvedli novo izkušnjo, ki bi ljudem omogočila ozaveščeno izbiro, ki bi veljala za celotno spletno brskanje, in to izbiro bi lahko kadar koli prilagodili,« je v objavi na blogu povedal Anthony Chavez, podpredsednik pobude Privacy Sandbox, ki jo podpira Google.
V Evropski uniji uporabo piškotkov ureja Splošna uredba o varstvu podatkov (GDPR), ki določa, da morajo založniki od uporabnikov pridobiti izrecno soglasje za shranjevanje njihovih piškotkov. Večji brskalniki omogočajo tudi možnost izbrisa piškotkov na ukaz. Chavez je dejal, da Google pri novem pristopu sodeluje z regulativnimi organi, kot sta britanski CMA in Urad informacijskega pooblaščenca, ter z založniki in skupinami za varstvo zasebnosti, hkrati pa še naprej vlaga v program Privacy Sandbox.
Napoved je sprožila mešane odzive
»Oglaševalskim interesnim skupinam se ne bo treba več pripravljati na opustitev piškotkov tretjih oseb,« je komentirala analitičarka podjetja eMarketer Evelyn Mitchell-Wolf. Lena Cohen, tehnologinja pri fundaciji Electronic Frontier Foundation, je dejala, da lahko piškotki povzročijo škodo potrošnikom, primer so oglasi, ki ciljajo na ranljive skupine. »Googlova odločitev, da še naprej dovoljuje piškotke tretjih oseb, čeprav jih drugi glavni brskalniki že leta blokirajo, je neposredna posledica njihovega poslovnega modela, ki temelji na oglaševanju,« zaključuje Cohenova.