ZZZ
Aktualno

IGRIČARSTVO JE TEK NA DOLGE PROGE

O stanju na področju igričarstva in e-športa v Sloveniji ter oglaševalskih priložnostih za blagovne znamke smo se pogovarjali z Matjažem Butaro (Big Bang) in Gašperjem Kovačem (Sport Media Focus). 

Danes se na Gospodarskem razstavišču začenja največji igričarsko obarvani zabavni festival v Sloveniji – Game Gang Show 24, prvi tematski dogodek na poti do jesenske športno-marketinške konference SPORTO, ki letos praznuje 20. obletnico. Na dogodku bodo osvetlili najaktualnejše dogajanje na področju e-športa in igričarske industrije, ki zaradi svoje dostopnosti, tehnološkega napredka in globalizacije doživljata pospešen razcvet in priljubljenost med mladimi, zlasti generacijama Z in alfa.

USPEH NE BO PRIŠEL ČEZ NOČ

»Preden se katero koli podjetje oziroma blagovna znamka poda na področje gaminga oziroma e-športa, se mora zavedati, da je to tek na dolge proge. Ker gre za edinstveno področje, uspeha ne moreš pričakovati čez noč,« je poudaril Matjaž Butara, direktor za upravljanje potenciala v podjetju Big Bang. Ne glede na vse specifične značilnosti e-športa gre po njegovih besedah za področje z izredno velikim potencialom, saj se igričarjev ne da nagovoriti preko klasičnih družbenih omrežij, radia ali televizije. “«V okolju gamerjev podjetja nikakor ne morejo pričakovati, da bodo lahko vsiljevala svojo zgodbo. To je denimo spoznala Coca-Cola, ena od največjih blagovnih znamk na svetu, ki je gaming samo vključila v svoje oglase, ne pa tudi v obnašanje. Posledično je bil odziv gamerjev v tem primeru zelo negativen,« ponazarja Butara.

IGRIČARSTVO IN E-ŠPORT STA PRI NAS V VZPONU

Čeprav sta igričarstvo in e-šport v Sloveniji v vzponu, pa se, kot poudarja Gašper Kovač, vodja e-športa v podjetju Sport Media Focus, razvoj odvija počasneje kot v drugih evropskih državah. »Mihael 'MikyX' Mehle, Tim 'Nemisis' Lipovšek in Tai 'TaySon' Starčič so trenutno največja imena, ki izhajajo iz naše male Slovenije in sodijo v sam svetovni vrh, vsak v svoji igri oziroma vlogi znotraj igre,« našteva. E-športna industrija v regiji po njegovih besedah še nekoliko zaostaja, kljub temu pa veliko igralcev, ki so člani najboljših svetovnih ekip, prihaja iz držav nekdanje Jugoslavije. »Vsekakor pa se stanje iz leta v leto izboljšuje, saj se vedno znova pojavljajo priložnosti, kjer se lahko kalijo in dokazujejo novi talenti ne le skozi tekmovanja, temveč tudi z odpiranjem t. i. gaming centrov,« pravi Kovač.

BLAGOVNE ZNAMKE MORAJO BITI PRI VSTOPU V IGRIČARSTVO PREVIDNE

Sogovornika se strinjata, da se blagovne znamke že zavedajo pomembnosti igričarske industrije. V večini jo sestavlja populacija, ki jo je težko doseči preko tradicionalnih kanalov. Kovač tako pravi: »Potrebno se je zavedati, da gre za področje, ki je populaciji blizu in so do njega tako rekoč zaščitniški – če bi zaznali izkoriščanje, bi si prej povzročili škodo kot korist. Zatorej morajo biti pristopi znamk premišljeni.«

»Globalne znamke so gaming že prepoznale kot veliko priložnost. Lepi primeri so Mastercard, Red Bull, Mercedes-Benz, Heineken in Pringles, pri čemer nobeno od teh podjetij ne prodaja iger ali gaming opreme. Se pa ta podjetja zavedajo, da so to potrošniki, ki jih z drugimi, bolj klasičnimi pristopi, ne morejo nagovoriti. Ta skupina pa je iz leta v leto večja. Tega potenciala se vedno bolj zavedajo tudi slovenska podjetja, med katerimi gre morda izpostaviti predvsem Zavarovalnico Triglav in Telekom Slovenije,« je za MM še povedal Butara. 

Intervju

hh
11. 04. 2025

Sašo Sever, vodja oddelka za odnose z javnostmi v Zavarovalnici Triglav, je postal…

drama
10. 04. 2025

Jernej Pristov je izkušen komunikator, ki je svojo poklicno zvestobo zaprisegel…

zz
29. 03. 2025

Daniel Fazlić, direktor digitalnega razvoja v medijskem podjetju Bloomberg Adria, velja…

Uvedba umetne inteligence je bila moj osebni projekt, s katerim sem želel dokazati več stvari. Prvič, da UI ni samo ChatGPT in da jo je možno…

Naši avtorji