polite type
Aktualno

Inovacija proti ustrahovanju – pisava, ki prepoznava sovražni govor

Nadlegovanje in ustrahovanje je predvsem med mladimi prisotno že od nekdaj, a s sodobnim načinom, ko so se naša življenja v veliki meri preselila na splet, je postalo še bolj razširjeno.

Po raziskavah UNESCA se več kot tretjina nadlegovanja in ustrahovanja (t. i. bullyinga) danes dogaja na spletu, spletno ustrahovanje pa je postalo globalna težava, proti kateri doslej še nismo našli oprijemljivih rešitev. Finsko računalniško podjetje TietoEVRY zdaj predstavlja novo digitalno orodje, ki bo najpogostejše oblike sovražnega govora reševalo z zamegljevanjem ali prepisovanjem besed, ki naj bi škodovale drugim in jih poniževale.

Gre za pisavo, ki so jo poimenovali »Polite Type« (»Vljudna tipografija«) in prepoznava sovražni govor. Sovražne besede namreč samodejno zamegli ali jih nadomesti s primernejšimi. Pravijo, da želijo s tem spodbuditi spletno enakost in sprožiti razpravo o načinih za ustavitev spletnega ustrahovanja. »Polite Type podpira našo vizijo ustvarjanja varnega okolja z digitalnimi rešitvami. Upamo, da bo naša gesta delovala kot budnica, da bo čim več ljudi razmislilo, kako bi se lahko spopadli s to težavo,« je dejala Kia Haring, globalna vodja komunikacij in trajnost v TietoEVRY.

polite1

Preprosta ideja za kompleksno težavo

Kreativni partner ideje je agencija TBWA \Helsinki, kjer so pisavo razvili v sodelovanju s finskimi najstniki. Pisava zajema skoraj dva tisoč besed v angleščini, vsak pa si jo lahko prenese na kateri koli računalnik. Mikko Pietilä, izvršni kreativni direktor v agenciji, je povedal, da so z njo želeli ustvariti orodje, s katerim bi opomnili ljudi, da bi morala biti vljudnost in spoštovanje nekaj samoumevnega tako na spletu kot tudi v vsakdanjem življenju. »Spletno ustrahovanje in sovražni govor sta pomembna tematika in naš naročnik je zelo pogumen, da je odprl to pandorino škatlico in se lotil te težave. Zavedamo se, da ta pisava problema ne bo rešila, je pa začetek. Prepričani smo, da bomo z zgledom spodbudili mnoge, ki bodo začeli opozarjati na to težavo in morda bo v prihodnosti Polite Type postala privzeta pisava na vseh spletnih platformah,« je optimističen.

polite2

Intervju

Življenje z znaMMkami
25. 11. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

Najljubši oglaševalski slogan je: »Kaj bi mi brez domišljija.«

z
20. 11. 2024

Ob 30. obletnici delovanja najbolj prepoznavne in priznane znamke v svetu moške mode v…

gizem
16. 11. 2024

O programih izobraževanja in usposabljanja zaposlenih smo se pogovarjali z Gizem Ozturk,…

Naši avtorji