Internet hrane ali kako gre pandemija »na roko« dostavljavcem
Z zaprtjem lokalov in restavracij ter zadrževanjem doma so pridobili dostavljavci hrane. Veliko povečanje povpraševanja beležijo povsod po svetu, tudi pri nas.
Gašper Meden
Financial Times
Ko se hrana (pre)seli na splet
Ker je prehranjevanje »zunaj« oziroma v restavracijah prestavljeno za nedoločen čas, se ljudje posledično – poleg zanašanja na lastne kuharske sposobnosti – pogosteje poslužujejo dostave hrane. V velemestih dostavljavski posel sicer cveti že vrsto let. Ne le neposredno od ponudnikov, temveč tudi preko aplikacij, kot sta pri nas eHrana in Wolt, v tujini pa še na primer UberEats, Deliveroo in DoorDash. Neodvisni britanski inštitut za prehrano IFIS v svojem poročilu poudarja še en vidik, ključen za njihov vzpon. Če se je pred časom večina inovacij na področju prehrane dogajala v laboratorijih oziroma »na terenu«, se je z digitalno revolucijo to preselilo na splet, kar je še posebej očitno v zadnjih petih letih.
Gostinci in proizvajalci hrane imajo svojo ponudbo na spletu, vedno bolj oglašujejo na družbenih omrežjih in si želijo čim višjih ocen na Trip Advisorju. Restavracije – od najbolj lokalnih pa tudi do najbolj elitnih – uporabljajo platforme za dostavo, preko katerih lahko uporabniki in dostopajo do celotnih menijev. Uporabniki lahko naročijo tudi sveže sadje ali pa sestavine obrokov z navodili za pripravo znanih chefov. V luči pandemije tudi pri nas vedno več restavracij omogoča dostavo, bodisi z uvedbo lastne bodisi preko posrednikov.
Kriza je (ponovno) katalizator sprememb
Skratka, tudi v koronakrizi se je trend, do katerega prihaja v zadnjih letih, izkazal še v večji meri. Namreč ta, da ljudje do hrane počasi, a vztrajno, vedno bolj dostopajo s klikom kot pa z vožnjo, iskanjem parkirnega prostora in čakanjem v vrstah. Dostava hrane je že nekaj let vroč posel, zdaj pa je dobila še dodatni zagon. Že sredi marca so nekatere aplikacije beležile več kot 200-odstotno povečanje prenosov, DoorDashu se je v drugem četrtletju prodaja v primerjavi z enakim obdobjem lani več kot podvojila, UberEats pa za 103 odstotke. DoorDash je na primer sploh prvič doslej zabeležil dobiček. S tem je nakazal luč na koncu tunela zase in tekmece, ki so čez leta sicer beležili rast, a tudi velike izgube.
V naslednjih prispevkih bomo predstavili dve plati dostave hrane – pogled dostavljavskih platform in vidik gostincev, ki se jih poslužujejo.