Ana
Aktualno

Iz revije SaMMozavestno: »Klobuki so zabavni. In to veselje želim deliti z drugimi!«

Ana Lazovski je umetnica in oblikovalka klobukov. Do 22. septembra 2024 je v Peterokotnem stolpu Ljubljanskega gradu na ogled njena razstava Čarobnost klobučarstva.

Kljub temu da ima Ana Lazovski za seboj dolgoletno kariero kot oblikovalka maske v gledališču, operi, filmu in televiziji, so njena prava strast različna naglavna pokrivala. Obrt izdelovanja klobukov in modnih dodatkov je namreč spremenila v fantazijo naglavnih okrasov in skulptur.

Že leta in leta razpeta med Londonom in Ljubljano. Svojo karierno pot je začela kot maskerka in je v London prišla zaradi oblikovanja maske, kjer pa se je zaljubila v klobuke. »Ko sem prišla v London, sem se zagledala v vse te 'nore' klobuke in obroče, ki so jih Londončanke nosile, kot da to ni nič, in se zaljubila. In potem sem videla, da to res ni nič takega, je en sam žur. In to veselje želim deliti dalje,« razlaga sogovornica.

ana

Ampak zakaj prav klobuki in ne kakšen drug modni kos? Oblikovalka klobukov pravi, da zato, ker so jo prevzele podobe ljudi, ki nosijo klobuke. »Spomnite se filmskih junakinj in junakov, ki nosijo klobuke. Ali pa likov iz knjig. Audrey Hepburn ne obstaja brez velikega klobuka s svilenim šalom v Zajtrku pri Tiffanyju ali brez ogromnega črno belega s perjem in rožami v My Fair Lady. Ali Indiana Jones, Clockwork orange, Willy Wonka ali Pirati s Karibov. Tudi umetniški deli Poletje Ivane Kobilice ali Magrittov The Son of Man ne bi bili isti, če ne bi bilo naslikanega klobuka,« pravi Ana Lazovski.

Slovenci klobukom vedno bolj naklonjeni

Čeprav se morda na prvi pogled zdi, da je klobuk v teh časih skoraj neobičajen modni dodatek, Ana Lazovski meni, da smo Slovenci klobukom vedno bolj naklonjeni. »Morda zato, ker vidim, kako se ženskam zaiskrijo oči, ko jih zamika, da bi tudi one poskusile nekaj podobnega, kot nosim jaz. Mladi sledijo trendom zvezdnic, kjer bleščeče tiare, nošene na trenerko in džins, niso več nič posebnega,« razlaga umetnica. Dodaja, da svojih strank, ki v teh časih nosijo in kupujejo klobuke, ne bi mogla natančno opredeliti. So pa to povečini ženske, »ki želijo z detajli posodobiti svojo garderobo, ki si želijo biti svojstvene, samosvoje, morda posebne. Veseli me, da so stranke pogosto tudi moški, ki kupujejo bone za darila, kar pomeni, da se moja tehnična kreativnost razume tudi med moško publiko.«

Najraje ustvarja klobuke, pri katerih se takoj vidi, da niso generični ali industrijsko narejeni. »Moje ženske so posebne in želela bi, da okronajo svojo persono na način, ki jim je najbolj udoben. Materiali in oblike, za katere se odločam, pa so stvar navdiha. Če so narejeni po meri, pa se seveda vežejo na opravo, ki jo bo stranka imela,« razlaga Ana Lazovski.

Trenutni trendi v svetu klobukov

Kot pravi, se vedno pogosteje pojavljajo oblike klobukov iz »arhivov«, se pravi iz starih kolekcij modnih hiš. »Zvezdnice jih nosijo na rdečih preprogah in klobuki šele zdaj dobivajo drugo priložnost, že že niso postali prepoznavni in priljubljeni že ob njihovi predstavitvi. V veliki večini jih potem skopirajo 'konglomerati' in naredijo različice za splošno publiko. Unikati bodo pa vedno unikati in trendi se bodo morda pojavljali zgolj v uporabi materialov – morda več mrežic, rož, peres,« pravi Ana Lazovski.

Kot na vseh področjih, je tudi v modi trenutno veliko govora o trajnosti in trajnostni uporabi materialov. Tudi sama je pri svojem ustvarjanju kolikor se le da trajnostna: »Materiale recikliram. Naj podam primer: iz ostankov blaga, ki je bilo uporabljeno za izdelavo obleke, izdelam rože, liste in druge oblike, ki so potem lahko del oprave ali pa dodatek k drugim oblačilom. Vedno je zanimivo opazovati, kako se lahko ista obleka z dodatki popolnoma spremeni.« Razlaga tudi, da je končna podoba najbolj odvisna prav od velikosti klobuka ali naglavnega dodatka. Pravi, da je včasih klobuk celo osnova za oblačila in ne zgolj dodatek. »Če  se poslužujemo manjših kosov, kot so na primer obroči, so ti vkomponirani v celostno podobo stajlinga. Sama imam en obroč, ki mu pravim džungla, saj ga dejansko lahko nosiš s čisto vsemi oblačili. In vedno znova me preseneti, kako noro dobro funkcionira že leta in leta,« dodaja Ana Lazovski.

Če tudi vas navdušujejo klobuki, naglavni okrasi, obroči in modni dodatki, ki povezujejo umetnost z modo, si lahko razstavo Čarobnost klobučarstva na Ljubljanskem gradu ogledate vse do 22. septembra 2024.

Ana

Članek je bil izvorno objavljen v prilogi SaMMozavestno, ki jo lahko prelistate tu.

Intervju

z
17. 09. 2024

Z Julijo Somrak, kreativno direktorico v DROM agency, ki je bila na tekmovanju WEBSI…

Peter Vidmar
11. 09. 2024

»Športni marketing je strateško in učinkovito orodje za povečanje ugleda blagovnih znamk…

Učinkovitih sponzorskih aktivacij je zagotovo premalo. Vsako sponzorstvo potrebuje aktivacijo, saj je v nasprotnem primeru sponzorstvo bistveno manj…

Maria Luiza de Lange
07. 09. 2024

Maria Luiza de Lange je na konferenci inOrbit med drugim opozorila na pasti zlonamernih…

Kot pravi Maria Luiza de Lange, kar 70 odstotkov digitalnih vsebin ni dostopnih za osebe z različnimi oviranostmi, od tega 80 odstotkov novih…

Naši avtorji