IKA
Aktualno

Iz revije SaMMozavestno: »Rasli sva skupaj s trgovino in bilo je čarobno«

Med sprehodom po stari Ljubljani ste gotovo že opazili trgovino IKA ali se v njej celo ustavili in kupili katerega od izdelkov priznanih slovenskih oblikovalcev, ki so v njihovi ponudbi.

Trgovina je od letošnje pomladi prenovljena, ob tej priložnosti pa smo na pogovor povabili njeni ustanoviteljici in lastnici – mamo in hči, Iko in Ivo Renčelj.

Kot pravi Ika Renčelj, je zgodba o tem, kako se je vse skupaj začelo, naravnost pravljična. »Sega v leto 1992, povezana pa je z mojimi sanjami in ljubeznijo do vsega lepega. Če ni šlo drugače, sem si na roke sešila obleko. Sanjala in oboževala sem modo in oblikovanje nakita, slikanje, vse, kar je povezano z barvami in kreativnostjo. V Škofji Loki sem imela tudi otroško trgovino in tam sem živela na polno,« pripoveduje. S tem, ko so se pojavljali novi, mladi oblikovalci in keramičarji, je rasla tudi ponudba trgovine IKA. Staro mestno jedro Škofje Loke je bilo kot ustvarjeno za to, prebivalci pa so trgovino sprejeli z odprtimi rokami.

Sčasoma se je zaradi potreb trga ponudba razširila tudi na izbor izdelkov za dom in modo, ki je vključeval ponudbo slovenskih rokodelcev in nekaj tujih blagovnih znamk. Skozi leta se je podjetju postopoma pridružila tudi Ikina hči Iva, s katero sta leta 2008 skupaj odprli trgovino v ljubljanskem mestnem jedru na Ciril-Metodovem trgu 13. Ponudba trgovine se je specializirala za slovenske izdelke za dom in modo.

Ika Renčelj

»Naša zgodba sega v leto 1992, povezana pa je z mojimi sanjami in ljubeznijo do vsega lepega,« pravi Ika Renčelj.

Osnova ostaja ves čas enaka

Njuna »vizija« se je z leti sicer spreminjala, a osnova ostaja enaka: ponuditi dober izbor slovenskih izdelkov. Leta 2015 sta odprli tudi spletno trgovino in štiri leta pozneje izdali prvi poslovni katalog, sledilo pa je »epidemično« leto 2020, ki ga je zaznamoval izjemen padec prodaje. »Obisk tujih kupcev se je zdesetkal, ko so bile meje zaprte, ni bilo namreč nobenega tujega odzdrava na naš 'dober dan'. Temu je sledil razmislek o tem, kje smo in kam gremo. Vedno se namreč želiva iz situacije nekaj naučiti, narediti naslednjič bolje, se optimizirati in izboljšati. Takrat se je izkazala pomembnost razpršitve poslovanja tudi na spletno prodajo in poslovne stranke, hkrati pa zavedanje, da so poleg tujih kupcev, ki sicer predstavljajo največji segment, pomembni tudi domači in poslovni kupci. Postavili smo si izziv, kako učinkovito nagovoriti vse tri segmenete,« pripoveduje Iva Renčelj.

Iva Renčelj

»Odzivi avtorjev in strank ter mimoidočih na prenovo so krasni. Veliko mi pomeni, da si nekdo vzame čas in nas pohvali. Besede lahko res božajo, saj je za našim delom ogromno truda. Blagovna znamka je namreč nek vzporedni jaz in pomemben del identitete posameznika, ki je lastnik blagovne znamke,« pove Iva Renčelj.

V tok s časom

Prav v tistem času sta se odločili, da postavita temelje svoje blagovne znamke, določita njene stebre in prenovita podobo, ki je bila končana letos. »Morali smo iti v tok s časom in izdelati ambient, ki bo potrjeval naš skrbno prečesan izbor najzanimivejših izdelkov, avtorjev in blagovnih znamk iz Slovenije,« pove Iva. Ni minilo veliko časa, ko je svoje razmišljanje zapisala na papir, si zastavila cilje in stopila na pot neznanega. Ika ji je vseskozi stala ob strani in jo s svojo modrostjo usmerjala.

Najtežja naloga Ive in sodelavcev pri projektu je bila, da razvijejo vizualno identiteto in ambient, ki bo učinkovito in na zanimiv način izražal tri kakovosti in temelje blagovne znamke IKA: dober izbor, dobre zgodbe in dobro storitev. Pred vizualno prenovo so se pod mentorstvom Igorja Medjugoraca iz Rdečega oblaka lotili tudi celostne prenove blagovne znamke, postavili njene temelje, cilje in vse, kar sodi zraven.

Izčiščen, vabljiv in oblikovno dovršen prostor

Od prvih pogovorov do izvedbe je minilo dobro leto in od marca dalje kupce vabi izčiščen, vabljiv in oblikovno dovršen prostor, kjer vsak izdelek najde svoje častno mesto in je prikazan v vsem svojem blišču. Še vedno ponujajo izdelke priznanih slovenskih oblikovalcev, ki jih je veliko, okoli sto. »Imena se z leti menjajo, prihajajo novi, od številnih smo se tudi že poslovili. Pomembni so nama vsi, saj je prav vsak izdelek avtorja na naši polici enako pomemben. Z vsemi imava poštene in spoštljive poslovne odnose,« pravi Iva Renčelj.

Pri izboru oblikovalcev njuni znanci nimajo prednosti, saj sta do izbora precej strogi. Pri izboru jima je pomembno, da ima izdelek sodoben in dober dizajn, avtentičen in avtorski pristop, dobro zgodbo, da izdelek ni generičen, ampak nekaj posebnega, pomembna pa je seveda tudi kakovost. Prednost imajo uporabni izdelki in prav vsi morajo biti slovenski. »Ponosni smo, če so inovativni, okolju prijazni in lokalno izdelani. Pri vsem tem pa je pomembna tudi pestrost ponudbe, pokriti morajo biti cenovni razpon in različni slogi ter materiali. Pa seveda tudi potrebe stranke,« povesta sogovornici.

ika1

Pri prenovi trgovine so izbrali barve, ki delujejo toplo, domače in prijetno in jih lahko kombinirajo tudi z bolj močnimi odtenki za svež in modern videz.

Trenutno je najbolj priljuben izdelek šal Ksenije Baraga

Pri prodaji Iva Renčelj opaža, da so določeni izdelki bolj »prodajni« preko spleta, drugi v poslovalnici, spet tretji pa pri poslovnih darilih. »Opazna je tudi razlika v priljubljenosti izdelka med slovenskimi in tujimi kupci. Je pa to vprašanje najbolj pogosto zastavljeno in vedno znova razmišljam, kako odgovoriti nanj. Najbolj priljuben izdelek v tem trenutku je šal Ksenije Baraga. Ksenija oživlja in posodablja tradicionalne slovenske etnografske motive ali ustvarja nove in jih prepleta v zelo fini merino volni. Ter JUS, serija grafik na temo jugoslovanskih kultnih tehničnih proizvodov, ki v ljudeh vzbuja nostalgijo in hkrati zavedanje, kaj vse smo nekoč znali in zmogli in so hkrati spodbuda in zagon za naprej,« pove.

Med kupci sicer v času sezone z velikim naskokom v času sezone prednjačijo tujci – predvsem so to bolj butične stranke, ki imajo rade drugačne, avtentične in uporabne spominke sodobnega dizajna. Čedalje več pa je tudi slovenskih kupcev, večinoma Ljubljančanov, ki pri njih dobijo dober kos z zgodbo, zase ali za darilo. »Verjamem, da so zadovoljni z našo prijaznostjo, odkar pa smo izmojstrili naše storitve darilnega zavijanja, pa se še toliko bolj in raje vračajo,« sklene Iva Renčelj.

ika2

»Kadar želite dobro oblikovan, vrhunsko izdelan ali inovativno zasnovan izdelek iz Slovenije, ste vedno dobrodošli,« pravita lastnici.

Članek lahko v celoti preberete v prilogi SaMMozavestno, ki jo lahko prelistate tu

Intervju

Življenje z znaMMkami
25. 11. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

Najljubši oglaševalski slogan je: »Kaj bi mi brez domišljija.«

z
20. 11. 2024

Ob 30. obletnici delovanja najbolj prepoznavne in priznane znamke v svetu moške mode v…

gizem
16. 11. 2024

O programih izobraževanja in usposabljanja zaposlenih smo se pogovarjali z Gizem Ozturk,…

Naši avtorji