Kako je Lidl Slovenija dosegel 300 milijonov ogledov knjižnice gifov
V teh dneh je Lidl Slovenija na svojem Giphyju dosegel nov pomemben mejnik. Njihovi oznamčeni gifi so dosegli preko 300 milijonov ogledov. Uspeh projekta pripisujejo predvsem temu, da so gifi v slovenskem jeziku.
Gašper Meden
Prva večja knjižnica v slovenskem jeziku
Lidl Slovenija je med prvimi blagovnimi znamkami pri nas, ki so prepoznale potencial t. i. »memetičnega« marketinga in platforme v porastu. Kanal so v sodelovanju z agencijo DROM vzpostavili v času porasta trenda množične rabe tega formata in predstavili obsežno knjižnico gifov in »stickerjev« ter se tudi na ta način povezali s slovenskimi uporabniki družbenih omrežij. Kot je za MM povedala Nina Plantan, vodja družbenih omrežij v Lidlu Slovenija, so v sodelovanju z omenjeno agencijo pri snovanju oglaševalske akcije konec leta 2019 ugotovili, da kljub globalni priljubljenosti gifov v slovenskem jeziku še ni veliko. Tako so prišli do ideje, da bi za vse slovenske uporabnike na platformi Giphy ustvarili prvo večjo knjižnico v slovenskem jeziku. »Pripovedovanje zgodb s pomočjo gifov se je izkazalo za zelo dobro vsebinsko strategijo naše blagovne znamke. Menim, da je parametrov za uspeh več in bi težko govorili le o enem. Je pa nedvomno eden od glavnih ta, da smo gife in stickerje ponudili v maternem jeziku. Vanje smo vpletli fraze našega vsakdana ter jih subtilno oznamčili s priljubljenimi Lidlovimi izdelki in ambasadorji,« je povedala.
Gifi so jezik mladih
Prednost tega načina komuniciranja Plantanova vidi tudi v tem, da se na digitalnih kanalih uporabniki poslužujejo vedno novih oblik komuniciranja, ki poosebljajo njihove občutke in misli, ki jih je včasih veliko lažje in bolj zabavno sporočiti skozi gife. Ker so jezik mladih (in mladih po duši), je z njimi mogoče nagovoriti tudi tiste, ki jih ne morejo z drugimi, bolj tradicionalnimi, oglasnimi sporočili oziroma formati in kanali. »Svoje gife in stickerje veliko uporabljamo tudi pri komunikaciji s sledilci. Vizualna vsebina po navadi bolj pritegne, z njo pa lahko v kratki 'digitalni pozornosti' sporočimo precej več, kot bi lahko z besedami. Njihova dodana vrednost je tudi, da pogosto zaidejo v zasebna sporočila, kamor sicer oznamčene vsebine nimajo vstopa,« ugotavlja. Več kot 300 milijonov ogledov zbirke z več kot 500 gifi je zanjo potrditev, da so digitalni uporabniki dobro sprejeli projekt in se povezali z vizijo »preprosto več veselja do življenja«. »Veseli smo tudi, da smo v Slovenijispodbudili večjo uporabo gifov pri znamkah na splošno,« dodaja.
Po ogledih že od samega začetka kraljuje gif sticker »Pojdi se solit«. Med največkrat ogledanimi pa se znajdejo tudi predstavniki Lidlove Vitalnice in gif sticker Življenje je/ni potica.
Kot komunikacijski kanal gifi še ne omogočajo poglobljene statistike
Po besedah Eve Remic, vodje projektov v agenciji DROM, so si sprva zastavili predvsem mehke cilje, in sicer z glavnim vodilom čim se bolj približati vsakokratnim potrebam uporabnikov in jim ob tem ponuditi slovensko alternativo tega formata. »Kanal Giphy v tesnem sodelovanju z naročnikom nadgrajujemo večkrat mesečno in sproti prilagajamo strategijo glede na aktualne kampanje in trende,« pravi. Ob tem Nina Jakovljević, direktorica agencije DROM, dodaja, da so se gifi uveljavili kot alternativna oblika digitalnega jezika. Njihova integracija v digitalne strategije in nagovor je po njenih ugotovitvah za tiste znamke, ki želijo govoriti isti jezik kot njihovi uporabniki, skoraj nujna. »Učinkovitost merimo predvsem z ogledi, ki so trenutno najboljši pokazatelj uporabe. Poglobljene statistike kanal za zdaj še ne omogoča, bi si jo pa želeli, saj bi tako lahko še bolje razumeli njihove učinke.« Kot poudarja Plantanova, niti ne gre za KPI-je, temveč vizijo. »V Lidlu Slovenija smo ponosni, da s tem projektom skrbimo tudi za bolj pogosto rabo slovenščine v digitalnem svetu, kar nam je še posebej pri srcu,« sklene.