Kako je nastala nova spletna stran »najboljšega soseda«?
Mercator je v sodelovanju z agencijo Innovatif predstavil novo spletno mesto. Poleg preglednosti in relevantnosti v agenciji poudarjajo tudi postopno personalizacijo vsebin.
Gašper Meden
Prenova spletnega mesta je trajala 6 mesecev, pri njej pa je sodelovala projektna ekipa, v kateri je bilo kar 16 članov iz vrst zaposlenih v Innovatifu, kjer so pred tem pripravili še konceptualni načrt in strategijo. Kot je za MM povedal Jože Šulman, partner in direktor agencije Innovatif, novo spletno mesto mercator.si na vseh ravneh s svojo vsebino, ponudbo, akcijami in tehničnimi rešitvami odgovarja na različna zanimanja in potrebe kupcev. »Osnovna ideja zasnove strani je klasično strukturo nadgraditi z logiko neskončnega pretoka vsebin, kjer je nova aktualna vsebina vedno na vrhu. Tako ima kupec razlog, da se vedno znova vrača po zanj relevantno vsebino, Mercator pa je dobil platformo, ki omogoča pregledno podajanje velikega obsega vsebin za različne ciljne skupine,« pojasnjuje sogovornik.
Glavna usmeritev je personalizacija vsebin
Šulman poudarja trgovčevo zavedanje, da smo si kupci danes različni in da so nam glede na naš življenjski slog, zanimanja in vsakodnevne izzive pomembne različne stvari. Izhodišče je tako dejstvo, da imamo kupci različna pričakovanja, želimo pa si, da bi nas »sogovornik« nagovarjal z vsebinami, ki so relevantne za nas. Spletno mesto mercator.si ima tako po besedah sogovornika nalogo, da ciljano odgovarja potrebam in življenjskemu slogu različnih ciljnih skupin ter potrošniku omogoča pregledno iskanje in povezovanje vsebin, kot so ponudbe, članki in akcije. »Dinamičen sistem podajanja vsebin v povezavi s sistemom označb in navigacije omogoči obiskovalcu najkrajšo pot do cilja, pa vendar tudi možnost odkrivanja novega. Platforma je zastavljena tako, da že zdaj omogoča določeno personalizacijo vsebin za prijavljene uporabnike, kar pa je tudi glavna usmeritev v prihodnje,« pojasnjuje.
Stara spletna stran ni bila kos količini informacij
Ker ima Mercator tako veliko vsebin, akcij, inovativnih rešitev in različnih področij delovanja, staro spletno mesto s klasično strukturo ni moglo biti več kos potrebi skoraj vsak dan (pregledno) predstaviti ali povedati nekaj novega. »Posledično je bila uporabniška izkušnja vse slabša, vsebine so izrivale ena drugo. Zato je bil prvi izziv najti rešitev, ki bo vzdržala velike količine dinamičnih vsebin in bo hkrati prijazna urednikom. Drugi izziv je bil najti koncept, ki bo vsebino pregledno predstavljal in prepletal glede na interese in življenjski slog bralca, ne zgolj čez segmente ponudbe,« glavne izzive opisuje Šulman. Cilj novega spletnega mesta je bil tudi logično povezati vsebine med seboj v smislu prehodov s ponudbe na članek ali iz članka na akcijsko ponudbo, ob tem pa uporabnikom na ključnih točkah ponuditi prave pozive k akciji (CTA). »Tretji izziv pa je bila nujnost omogočiti čim bolj personaliziran pristop za prihodnjo komunikacijo ena-na-ena z lastniki profilov,« dodaja.
Nagovor široke populacije in veliko specifičnih skupin
Ob tem sogovornik poudarja, da Mercator kot vodilni trgovec nagovarja zelo široko populacijo, vendar pa s svojimi strateškimi projekti in širitvijo ponudbe ter z inovativnimi pristopi ter družbeno odgovorno vizijo nagovarja tudi veliko specifičnih ciljnih skupin. »Kot osnovno vodilo organizacije vsebin za različne ciljne skupine smo odgovarjali na naslednja vprašanja kupcev, kot so, ali lahko, ne glede na to, če imam specifične prehranske potrebe ali pa zahteven gurmanski okus, dobim kakovostno in široko ponudbo za svoje dobro počutje; ali ima Mercator s svojo ponudbo in delovanjem dobre rešitve za moj način življenja, ki mi prihranijo čas in olajšajo vsakdan; katere tehnološke oziroma inovativne rešitve so v skladu z mojimi pričakovanji sodobne izkušnje nakupa; se vrednote Mercatorja ujemajo z mojimi oziroma kaj lahko naredi kot vodilni trgovec, da bi vsi skupaj živeli v boljši družbi, ali Mercator razume, da želim za svoj denar kakovost ter da pričakujem ugodnosti, dobre priložnosti ter prihranke,« pojasnjuje Šulman.
Strateški cilji projekta:
- »Spletno mesto mercator.si je ključen lasten komunikacijski kanal in s tem nosi pomembno vlogo v komunikaciji zgodbe blagovne znamke Mercator. Zato je osnovni cilj spletnega mesta, da konsistentno komunicira vrednote blagovne znamke, hkrati pa uporabnika ves čas nagovarja preko štirih ključnih USP-jev in odgovarja na vprašanje »Zakaj izbrati Mercator?«: dobim največ za moj denar, bogat in kakovosten asortiman, sodobne oblike nakupovanja, skupaj verjamemo in delamo dobro.«
- »Sodobnemu potrošniku se približamo z razumevanjem njegovega življenjskega sloga. Zato ponudbo in predstavitev ponudbe predstavljamo z zornega kota potreb različnih življenjskih slogov in ne z zornega kota segmentov ponudbe.«
- »Vzpostaviti živ medij komunikacije, ki prepleta bogato vsebino s prodajno vsebino. Uporabnika pri prebiranju vsebine vedno usmerjamo in mu na ključnih mestih namignemo na naslednji korak, na primer na preberi več, kupi zdaj, oglej si akcijo. Tako smo relevantni za uporabnika in hkrati dosegamo zastavljene komunikacijske in poslovne cilje.«
- »Spletno mesto kot jedro digitalne komunkacije ne more delovati zgolj kot statičen zbirnik informacij, na katerega se kupec zgolj občasno vrača, temveč kot dinamičen vsebinski center, ki sam po sebi z vsebino poraja obisk in je hkrati središče segmentirane distribucije vsebin po drugih spletnih kanalih.«
- »Postopna personalizacija komunikacije s kupci. Zato je pomemben razvojni del strani prilagajanje vsebin prijavljenim uporabnikom (lastnikom Pika kartice in uporabnikom Moj Mercator). Razvoj tega dela, za katerega so že postavljeni vsi tehnološki temelji, je glavni fokus nadaljevanja razvoja spletnega mesta največjega slovenskega trgovca.«