Kako so nastali predelani logotipi podjetij, ki bojkotirajo Rusijo
Václav Kudělka je svet navdušil s predelavami logotipov multinacionalk, ki so po začetku vojne z Ukrajino prekinile svoje delovanje v Rusiji.
Gašper Meden
Predelani logotipi Netflixa, Starbucksa, Disneyja in številnih drugih so – podobno kot koronalogotipi v avtorstvu Jureta Tovrljana – obnoreli družbena omrežja. Václav Kudělka, 27-letni grafični oblikovalec iz Prage, je dodal svoj pečat logotipom podjetij, ki so po vojni z Ukrajino množično začela zapirati svoje pisarne, restavracije in kavarne ter nasploh prekinila sodelovanje z Rusijo.
Od »Nyetflixa« do »I'm leavin' it«
Kot je povedal za MM (z njim smo prišli v stik preko LinkedIna), se poleg z oblikovanjem rad poigrava s, pametnimi idejami, kot jim pravi. »Takšni projekti so natanko tisto, kar počnem. Najprej sem imel idejo za 'Internyet', ko je Rusija omejila dostop do spleta.« Internyet je nato postal Nyetflix, ko je Netflix ukinil sodelovanje z ruskimi podjetji. Nato je sledil Shopify, želel pa si je preoblikovati vsaj tri znamke. »Serije po tri imajo veliko več smisla kot pa na primer le dve objavi. Začel sem razmišljati o drugih podjetjih, ki so zapustila Rusijo, in ustvaril 25 logotipov. Zbral sem 16 najljubših. To pomeni, da je še nekaj neuporabljenih, domislil pa sem se tudi nekaj novih. Morda pa dopolnim zbirko,« pojasnjuje.
Za največ jeze poskrbel 11-letnik
Za Kudělkovimi logotipi ni večjega sporočila. »Nisem imel nobenih ambicij ali pričakovanj, da bi jih sploh kdo opazil izven Češke. Bil je pravi šok, ko sem se naslednjega dne zbudil in je bil moj telefon poln obvestil in sporočil. Zelo sem bil presenečen nad pozitivnim odzivom,« je zadovoljen. Večjega negativnega odziva ni izkusil, vendarle pa se je našlo nekaj izjem. »Še najhujši je vključeval besedo 'kokote' (moški spolni organ v češčini, op. p.), avtor pa je bil star okrog 11 let. Ne verjamem, da ve, zakaj ga ima,« se pošali. Po drugi stani je dobival številna pozitivna sporočila, za katera je zelo hvaležen.
Kudělka trenutno dela kot oblikovalec v češki e-športni ekipi eSuba. »Malce sem se naveličal oglaševalske panoge in ponovno postal otrok,« se pošali. Z umetnostjo se je začel ukvarjati pri petih letih v lokalni šoli za umetnost, pri 14-ih letih pa se je začel ukvarjati z digitalno umetnostjo.