Kakšna je prihodnost nativnega oglaševanja?
»Ljudem moramo zagotoviti odlično uporabniško izkušnjo. In če to pomeni manj oglasov, pa naj bo tako,« pravi Yaron Galai, soustanovitelj in predsednik podjetja Outbrain.
Eva Peserl
Yaron Galai je bil gost na današnjem dogodku v organizaciji Slovenskega tehnološkega foruma (STF) in podjetja Outbrain, ki je tudi član STF. Kot je znano, je izraelsko-ameriško podjetje za domorodno oglaševanje leta 2017 prevzelo slovensko družbo Zemanta, zato smo njegovega predsednika povprašali o viziji in prihodnosti Outbraina na slovenskem trgu.
»Ko smo prevzeli družbo Zemanta, je bilo zaposlenih približno 35 ljudi, zdaj jih je 131. Torej štirikrat več kot takrat, ko smo se prvič združili. Takrat smo se ukvarjali izključno s tehnološkimi izdelki in in jih več let izboljševali in krepili, « nam je uvodoma povedal Galai. Pravi, da je Ljubljana še vedno njihov drugi največji ter najpomembnejši center za raziskave in razvoj. »Z leti pa je Ljubljana postala tudi naše globalno središče za talente. Za skoraj vsako delovno mesto, ki ga razpišemo globalno, najprej poskušamo, če je le mogoče, kandidata zanj zaposliti v Sloveniji in tako povečevati ekipo. To je naš cilj tudi v prihodnje.«
Prihodnost domorodnega (nativnega) oglaševanja
Galai poudarja, da obstaja veliko različnih opredelitev domorodnega oglaševanja, sam pa ga vidi kot zagotavljanje uporabniške izkušnje. Ta mora biti podobna organski vsebini, ki jo je uporabnik želel izkusiti. Dodaja, da je domorodno oglaševanje v resnici preplet organskih in oglasnih vsebin. Kot enega od primerov podaja iskanje na Googlovem iskalniku. Od iskanja uporabnik pričakuje določeno storitev, pri čemer so nekateri rezultati iskanja organski, drugi pa ne. Oglasi so pač del te izkušnje. Kot dober primer domorodnega oglaševanja navaja tudi Instagram: »Pri Instagramu se pomikamo po objavah. Nekatere so od naših prijateljev, spet druge pa so oglasi, ki jih včasih skorajne zaznamo. Zato se mi zdi, da je prihodnost domorodnega oglaševanja v bistvu takšna, kot je prihodnost siceršnjega spremljanja vsebin. In to je težko predvideti.«
Galai dodaja, da si je bilo pred tremi ali štirimi leti zelo težko predstavljati, kaj bo TikTok prinesel svetu. »Zdaj je na TikToku vsa mlajša generacija. Domorodno oglaševanje sledi uporabniškim izkušnjam in tako razmišljamo tudi pri Outbrainu. Moramo opazovati, kje ljudje dejansko sledijo vsebinam in pri spremljanju katerih uživajo, ter se nato premikati v tej smeri,« razlaga. Prihodnost domorodnega oglaševanja vidi na križišču med zagotavljanjem uporabniške izkušnje, ki jo pri spremljanju vsebin pričakujejo uporabniki, in pozornosti uporabnikov, ki jo pričakujejo oglaševalci.