Ključna beseda za leto 2024: Odnosi
Francesco Colicci, vodja pri Hootsuite, je na Dnevu_d predstavil trende, ki jih morajo poznati marketingarji v letu 2024, pri čemer se je osredotočil na dejstvo, da morajo znamke na družbenih omrežjih z uporabniki ustvariti odnos.
Tina Guček
»Bolj kot si boste prizadevali za ustvarjanje dobrih odnosov in dvosmerno komunikacijo na družbenih omrežjih, bolj boste uspešni,« je povedal uvodoma, nato pa predstavil tri ključne trende, ki jih je Hootsuite razkril v svojem poročilu za leto 2024.
Brez umetne inteligence ne gre
»Umetna inteligenca blagovnim znamkam pomaga k večji produktivnosti in olajša delo zaposlenim, a pomembno je vedeti, da lahko z njeno uporabo izgubimo zaupanje potrošnikov,« opozarja Francesco Colicci. Če so predstavniki generacije Z umetno inteligenco že sprejeli kot nekaj povsem samoumevnega, se pri starejših še kaže nezaupanje.
Paziti morate, da objave (kljub temu, da vam pri njih pomaga umetna inteligenca) ostajajo avtentične in učinkovite. Na ta način bo manj pomembno, kdo (ali kaj) ustvarja vašo vsebino, ampak bo pomembna samo izkušnja, ki jo ponuja, smo izvedeli.
Kaj torej lahko storite kot blagovna znamka? Pozanimajte se, kako vaše občinstvo gleda na umetno inteligenco in se odločite, katere vsebine bodo še naprej ustvarjali ljudje in katere boste prepustili umetni inteligenci.
Optimizirajte svojo prisotnost na družbenih omrežjih
»Prav tako se morate odločiti, na katere platforme boste stavili,« je Colicci poudaril v nadaljevanju. Še pred nekaj leti je bilo družbenih omrežij bistveno manj in dovolj je bilo, da je bila znamka aktivna na Facebooku. Danes so tu še Instagram, TikTok, LinkedIn, YouTube, X in drugi. »Da bi bili kakovostno prisotni na vseh, od vas zahteva ogromno časa, spretnosti in posledično tudi finančnega vložka. Naši podatki kažejo, da se 66 odstotkov marketingarjev počuti preobremenjene z nalogami in odgovornostjo, ki jim jo predstavlja dejstvo, da morajo biti prisotni 'povsod'. Dejstvo je namreč, da enake vsebine ne moremo objaviti povsod, ampak moramo dobro razmisliti o tem, da bo vsebina primerna za določen kanal in da bo ponudila uporabniku določeno dodano vrednost,« navaja.
Rešitev vidi v optimizaciji: naredite pregled, katera družbena omrežja so za vas najbolj koristna in vam prinašajo največjo donosnost naložbe (in opustite tista, od katerih nimate nikakršne koristi), nato pa se izučite v »umetnosti« navzkrižnega objavljanja.
Zabavajte, ne prodajajte
Kot tretjo pomembno točko je Francesco Colicci poudaril, da bi se morale prav vse blagovne znamke osredotočiti na to, da bodo svojim sledilcem na družbenih omrežjih ponudile vsebine, ki jih zabavajo ali jim nudijo nekaj več. »Ljudje so na družbenih omrežjih zato, da se tam zabavajo in znamke, ki jim tega ne nudijo, jih odvrnejo. Če enkrat ali dvakrat tedensko objavite promocijsko objavo o svojem izdelku ali storitvi in pozivate k nakupu, vaš sledilec od tega nima nič. Vprašajte se, kako bi vi gledali na svoje objave, če bi bili 'na drugi strani' – torej če bi bili naključni sledilec,« svetuje Colicci in sklene: »Če boste sledilce zabavali, se bodo tudi vključevali v vaše vsebine. Če bodo vključeni, bodo z vami v interakciji. In z interakcijo pride do medsebojnega odnosa, k čemur bi morali stremeti.«