Ko občinstvo postavite v središče izkušnje
Monique Zytnik, avstralska strokovnjakinja za interno komuniciranje, je na Dnevu PR predstavila koncept »poglobljene komunikacije«, miselnosti za prihodnost odnosov z javnostmi.
Simona Kruhar Gaberšček
Po besedah Monique Zytnik, ki je nedavno izdala knjigo Interno komuniciranje v dobi umetne inteligence in trenutno živi v Berlinu, je poglobljena komunikacija nova plast orodij in tehnik internega komuniciranja, ki občinstvo postavljajo v središče izkušnje. Je veččutna, nelinearna in interaktivna oziroma igrana. Kot pravi Zytnikova, tehnologija že od nekdaj omogoča nove komunikacijske tehnike, poglobljena komunikacija pa je bistvenega pomena za delovanje v četrti industrijski revoluciji, v kateri smo se znašli in kjer umetna inteligenca, veriženje podatkovnih blokov in metavesolje spreminjajo način proizvodnje in poslovanja.
Za poglobljeno komunikacijo ne potrebujete bleščečih igračk
In kje smo trenutno pri razvoju tehnologije? Kot odgovarja predavateljica, se nahajamo na presečišču treh pomembnih tehnologij – (generativne) umetne inteligence, obogatene in virtualne resničnosti ter spleta 3.0 in veriženja podatkovnih blokov. Toda nekatere tehnologije, čeprav so čedalje bolj napredne, še vedno niso postale del mainstreama, kot je na primer virtualna resničnost, saj so VR-očala še vedno neudobna in okorna za uporabo, zaradi česar jih ljudje še nismo osvojili v večji meri. Več si lahko obetamo od UI-očal, ki jih je razvila Meta, čeprav tudi tu avdio- in videotehnologija še ni idealna, poleg tega pa sproža pereča vprašanja glede zasebnosti in zaščite podatkov.
»Poglobljena komunikacija sicer ne potrebuje bleščeče, fancy opreme,« pravi Zytnikova in dodaj: »Ni nam treba čakati, da tehnologija toliko napreduje, da bo vse popolno. Edinstveno izkušnjo lahko ljudem zagotovimo že zdaj.«
Koraki v prihodnost komuniciranja
Kateri so torej naslednji koraki? Prvič, miselnost poglobljene komunikacije osvojite že zdaj tako, da občinstvo postavite v središče. Drugič, bodite ponosno strateški in se izogibajte sindromu »bleščečih igračk«. In tretjič: stalno eksperimentirajte in načrtujte za prihodnost. »Sama še malce oklevam, ko opazujem vse tehnološke novosti, toda nove generacije so jim naklonjene. Zato jih posvojite tudi vi,« svetuje Zytnikova.
Intervju z Monique Zytnik si lahko preberete v reviji Marketing magazin, september 2024, #519, krajšo različico pa tu.