viberate
Aktualno

Ko se združijo glasba in podatki

Slovenski startup Viberate je razvil orodje, ki spremlja priljubljenost glasbenikov. Orodje je po njihovem zagotovilu uporabno tudi v času koncertnega »mrka«. Verjamejo, da so v glasbeni industriji poleg talenta, delavnosti in sreče pomembni tudi podatki.

Podatke črpajo iz pretočnih in družbenih platform

Izhodišče orodja je, da na podlagi podatkov o več kot 450 tisoč glasbenikih iz različnih držav in glasbenih zvrsti ponuja koristne informacije tako za izvajalce in založbe kot tudi organizatorje glasbenih dogodkov. V glasbeno industrijo tako vnašajo analitični pristop. Vasja Veber, soustanovitelj Viberata, glavno konkurenčno prednost vidi v tem, da na svetovnem trgu sicer obstaja peščica podjetij, kjer se ukvarjajo z glasbeno analitiko, vendar pa še nobeno ni razvilo tako celostne in tehnično dovršene storitve. »Čeprav so v ozadju naše analitike zapleteni matematični algoritmi, pa naše orodje prikazuje aktivnosti glasbenih izvajalcev na enostaven in uporaben način. Pri konkurenci opažamo, da v veliki meri le prikazujejo podatke na grafih, mi pa se trudimo te podatke pretvoriti v informacije, ki jih je enostavno interpretirati in se na njihovi podlagi tudi bolj varno odločati,« poudarja Veber.

Cilj storitve je, da analitiko nenehno nadgrajujejo in izboljšujejo. Trenutno pokrivajo dejavnosti na platformah kot so YouTube, Instagram, Twitter, Shazam, Deezer, Spotify in SoundCloud, v načrtu pa imajo analiziranje nekaterih drugih platform. Najnovejša pridobitev je analitika spletnega velikana za elektronsko glasbo Beatport, kmalu pa bodo predstavili tudi analitiko za nekaj milijonov seznamov predvajanja oziroma playlist, kar je za Vebra sicer odlična novica predvsem za založbe. Na tak ali drugačen način je z orodjem povezan vsak član ekipe Viberata. Ta trenutno šteje 45 redno zaposlenih sodelavcev, pomaga pa jim še skoraj 100 zunanjih urejevalcev baze in nekaj tisoč tistih, ki v bazo prispevajo podatke. »To so glasbeniki sami, ali pa glasbeni navdušenci, ki v bazo vnašajo profile in urejajo podatke,« pojasnjuje Veber.

viberate

Bistvo orodja je analiza trendov

Glede na priljubljenost platform, iz katerih pridobivajo podatke, nas je zanimalo, katera izmed njih je najboljši pokazatelj vzhajajoče zvezde. Veber poudarja, da štejejo podatki iz vseh. Natančneje, določijo jih algoritmi na podlagi merjenj skozi daljše časovno obdobje. »Najhitreje vzhajajoče zvezde sicer opazimo s pomočjo naših treh agregiranih kazalnikov: v prvem so združeni kazalniki družbenih omrežij, drugi združuje storitve za predvajanje glasbe, tretji pa analizira omrežje glasbenika (peer network, op. p.). Značilnost vzhajajočih zvezd je, da jim najprej poskočijo točke pri storitvah za predvajanje glasbe, potem pa sledijo družabna omrežja, medtem ko tretji kazalnik pride z velikim zamikom,« pojasnjuje sogovornik. Analiza agregatnih kazalnikov tako naredi grobi izbor, potem pa sledi podrobnejša analiza, kjer pregledajo posamezne kazalnike in ugotavljajo, kaj je »krivo« za rast priljubljenosti. »Bistvo naše storitve je analiza trendov. Na YouTubu je enostavno pogledati na kanal glasbenika in na podlagi števila ogledov posnetkov ugotavljati, kako velik je glasbenik. Ne moremo pa oceniti, kako vroč je v tem trenutku. Viberate to omogoča, saj poleg skupnega števila nudimo tudi tedensko in mesečno rast ogledov, kar je odličen indikator trenutne popularnosti. Če to združimo še s kupom ostalih kazalnikov trenda, potem dobimo že kar lepe in zanesljive rezultate.«

Lažne sledilce je mogoče zaznati

Tudi marsikateri glasbenik je »kriv«, da je med milijoni pravih sledilcev veliko lažnih oziroma botov. Vključno s superzvezdniki, ki se posledično znajdejo na lestvicah, kot je »10 glasbenikov z največ lažnimi sledilci na Twitterju«. Te problematike se zavedajo tudi pri Viberatu. Platforma namreč avtomatično beleži število oziroma prirast sledilcev na digitalnih platformah, hkrati pa tudi njihovo aktivnost. Če ima nek glasbenik vedno več oboževalcev, hkrati raste tudi število všečkov in komentarjev pod njegovimi objavami. »S tem razlogom smo zasnovali graf, na katerem se vidi, ali so sledilci pravi ali pa lažni. Na isti premici primerjamo rast sledilcev z njihovo aktivnostjo. Če je graf zelo asimetričen in kaže na velik prirast oboževalcev, hkrati pa na zelo podpovprečno aktivnost, potem lahko sklepamo, da oboževalci niso pravi,« poudarja Veber.

viberate

Kakovost že dolgo ni več edini dejavnik uspeha

V testni fazi, ko je orodje preizkusilo preko 1000 glasbenikov in drugih glasbenih profesionalcev, so dobili veliko pozitivnih odzivov pa tudi nekaj predlogov za izboljšave, ki so jih po besedah sogovornika v največji možni meri upoštevali. »Nekaj naročnikov z vsega sveta smo dobili že v prvem tednu, kakšna bo rast pa trenutno še težko napovemo, saj še nimamo dovolj podatkov. Res je, da smo verjetno lansirali v najslabšem trenutku v celotni zgodovini, saj so glasbeni dogodki v večini sveta prepovedani, mi pa nudimo storitev ravno tem igralcem na trgu. Sicer pa vemo, da imamo odličen produkt, ki lahko spremeni način, kako glasbena industrija deluje.«

Kljub neugodnemu časovnemu okviru orodje pa so v Viberatu prepričani, da lahko pomaga izvajalcem tudi v času, ko ni živih nastopov in po drugi strani založbam/organizatorjem dogodkov, ko je skorajda nemogoče načrtovati turneje. »V času epidemije se je okrepila vloga digitalnih medijev in pretočnih vsebin, kjer pa je konkurenca izredno močna. Uspeh tako že dolgo ni več odvisen samo od kakovosti glasbe, ampak tudi od tega, ali in kako uspe glasbeniku sploh prodreti. Naše orodje v času, ko ni živih nastopov, pomaga predvsem pri analizi uspešnosti izdane glasbe.« Ta je po besedah Vebra v močni korelaciji z živimi nastopi in glasbenik, ki mu uspe globalni hit, je ponavadi tudi zagotovilo za razprodan nastop. »Organizatorji dogodkov lahko torej to pavzo izkoristijo za iskanje tistih, ki so bili med karanteno še posebej pridni v studiu in jih že sedaj rezervirajo za »pokoronske« nastope. Založbe lahko s pomočjo naše analitike spremljajo napredek svojih varovancev, obenem pa najdejo nove talente.!

Glasbene lestvice štejejo tudi v 2020

»Ali v dobi Spotifyja glasbene lestvice sploh se štejejo?« so se že leta 2015 spraševali pri The Guardianu. Ker so glasbeni okusi danes tako »fragmentirani«, naj bi bila njihova relevantnost vprašljiva. Sogovornik verjame, da so glasbene lestvice tudi v današnjem času zelo pomembne in ljudje jih imamo še vedno radi. »So namreč pomemben indikator priljublenosti, zato smo jim pri razvoju naše analitike posvetili precej pozornosti. Naša glavna lestvica priljubljenosti ima kar trinajst različnih parametrov, uporabniki pa lahko vse glasbenike razvrščajo tudi na podlagi držav, žanrov in podžanrov. V profilih glasbenikov je sicer mogoče videti tudi pesmi, ki so trenutno na lestvicah drugih platform.« Viberatu je z orodjem uspelo pritegniti pozornost dveh največjih avtoritet na področju tradicionalnih glasbenih lestvic – Rolling Stona in Billboarda. S slednjim se tudi pogovarjajo, da bi združili moči na področju analize popularnosti. Imata namreč največjo in najstarejšo bazo podatkov o prodaji za cel svet. »Z vidika startupa, ki se ukvarja s podatki, so to neke vrste podatkovna nebesa,« sklene Veber.

Intervju

Življenje z znaMMkami
25. 11. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

Najljubši oglaševalski slogan je: »Kaj bi mi brez domišljija.«

z
20. 11. 2024

Ob 30. obletnici delovanja najbolj prepoznavne in priznane znamke v svetu moške mode v…

gizem
16. 11. 2024

O programih izobraževanja in usposabljanja zaposlenih smo se pogovarjali z Gizem Ozturk,…

Naši avtorji