Luka Dončić vsem odpira vrata
Prihajajoča tekma lige NBA »I feel Slovenia night« med kluboma Dallas Mavericks in Sacramento Kings ne bo le športni dogodek, temveč tudi velika promocija Slovenije.
Gašper Meden
STO
V pričakovanju »slovenske« noči
Klub Dallas Mavericks je v luči uspeha in priljubljenosti našega košarkarskega asa Luke Dončića leta 2020 za Slovenijo pripravil posebno partnersko ponudbo, kjer je sodelovalo več slovenskih institucij, med drugim Slovenska turistična organizacija. Partnerstvo z Mavericksi stremi k povečanju prepoznavnosti Slovenije in nacionalne znamke I feel Slovenia in vključuje oglaševanje na domačih tekmah Dallasa v sezoni 2019/2020 in 2020/2021 na LED-panojih ob igrišču ter na digitalnih kanalih kluba Dallas Mavericks. Poleg tega je agencija SPIRIT skupaj s klubom 5. junija 2021 izvedla digitalno kampanjo ob svetovnem dnevu okolja – World Environment day. Po besedah Tomaža Ambrožiča, direktorja agencije Sport Media Focus, je od sodelovanja ostala le še ena aktivnost, ki pa je najmočnejša od vseh.
»Tekma lige NBA, ki bo 5. marca 2022 med kluboma Dallas Mavericks in Sacramento Kings, bo nosila naziv 'I feel Slovenia night' in bo poleg oglaševanja na sami tekmi ponudila tudi aktivacije na in ob igrišču v polčasu in v eni od minut odmora. Nastopila bo tudi skupina Dunkin Devils, ki je sicer že nastopila pred dvema letoma na tisti zadnji tekmi lige NBA pred prekinitvijo sezone in navdušila občinstvo v dvorani,« pojasnjuje Ambrožič. Načrtovano je bilo sicer, da bo dva dni pred tekmo v Dallasu tudi posebna poslovna konferenca v organizaciji SPIRT-a, STO-ja in Turizma Ljubljana, vendar je bila zaradi še negotovih razmer povezanih s covidom-19 pred dobrim mesecem dni prestavljena za mesec dni in bo tako izvedena 8. aprila 2022.
Bomo znali izkoristiti svoj potencial na ameriškem trgu?
Luka Dončić se je v »pandemičnih« letih kot že tako močna blagovna znamka še dodatno utrdil. Ambrožič v tem kontekstu priložnosti za slovenska podjetja in slovenski šport vidi predvsem v tem, da Luko po svetu povezujejo s Slovenijo in obratno. »On vsem odpira vrata, od nas vseh pa je odvisno, kako bomo to izkoristili. Že pred dvema letoma smo govorili o tem, kakšen potencial predstavlja, ne samo v ZDA, danes pa je prepoznavnost njegovega imena še toliko večja. In čez dve, tri leta bo še močnejši. Prepričan sem, da bo vsakemu slovenskemu podjetju ob vstopu na trg ZDA vsaj malo lažje, če se bo lahko pohvalilo, da prihaja iz države Luke Dončića.« Po mnenju Ambrožiča je odlično, da se tudi država zaveda tega potenciala in da je pristopila k partnerstvu z Dallasom, saj gre za mesto in zvezno državo, ki imata izjemno moč in potencial. »V tem trenutku smo za ameriški trg lahko zelo zanimivi kot turistična destinacija, kot ponudniki vina in s tehnološkimi inovacijami.«
Ko te išče Michael Jordan
Zanimalo nas je še, ali je sploh mogoče opredeliti učinek, ki ga ima Luka Dončić na promocijo Slovenije. »Postal je predmet pogovorov s pozitivno konotacijo. Že samo medijsko povezovanje njega in Slovenije prinaša zelo potrebno prepoznavnost naše države. Posnetek s tekme All Stars, kjer je Michael Jordan kot navdušen navijač stekel do njega in ga objel, pove vse, kdo je danes Luka Dončić. Jordana pozna ves svet in Luka ga morda lahko celo preseže. Koliko je že in koliko še bo naredil za Slovenijo, pa se bomo verjetno dobro zavedali šele čez nekaj let.«