
LUV fest: Privlačnost Ljubljane tudi v »pustih« mesecih
LUV fest je festival ljubezni, umetnosti in vandranja. Letos se v Ljubljani odvija od 8. februarja, ko se spominjamo Franceta Prešerna, največjega slovenskega pesnika, pa vse do 12. marca, ko se ženijo ptički.
Pod skupno temo ljubezni je več kot 90 partnerjev v sodelovanju s Turizmom Ljubljana organiziralo preko 200 kulturnih dogodkov, delavnic, tečajev in vodenih ogledov. »S festivalom slavimo ljubezen do naše kulture, dediščine in slovenske besede. Pod krovno temo ljubezni vas vabimo k odkrivanju bogatega kulturnega programa in spremljevalnih dogodkov – festival vseh žanrov za vse generacije. Želimo, da Ljubljana v času festivala postane prostor odkrivanja, srečevanja in sobivanja raznolikih kultur,« so sporočili organizatorji festivala.
Za večjo privlačnost mesta v turistično manj obremenjenih mesecih
Branka Gradišar, višja svetovalka področja II za odnose z javnostmi pri Turizmu Ljubljana, je za MM povedala, da Turizem Ljubljana s festivalom uresničuje strateške cilje za desezonalizacijo turizma.
»S celovito ponudbo LUV festa, ki združuje kulturne dogodke in posebna doživetja, gostinsko, trgovsko in hotelsko ponudbo, v kombinaciji z jasno skupno temo ljubezni in močno promocijo povečuje privlačnost mesta in festivala za obisk v turistično manj obremenjenem času, februarja in marca. Poleg tega prinaša živahno vzdušje tudi za prebivalce mesta, ki so ključni soustvarjalci festivala. Vsako leto spremljamo tudi njihovo percepcijo festivala in zbiramo predloge, ki jih skrbno upoštevamo pri nadaljnjem razvoju festivala,« pojasnjuje Gradišarjeva.
Praznovanje ljubljanske romantike
Ideja festivala izhaja iz romantične kulise mesta Ljubljana, ki je poleg kulturne dediščine in umetnosti tudi rdeča nit festivala. »Ker smo želeli več in nekaj posebnega, ne zgolj klasičen festival ljubezni, smo izbrali večplastno ime LUV, ki hkrati simbolizira ljubezen, umetnost in vandranje. Močno smo se povezali z lokalno skupnostjo, kar se odraža v sodelovanju kulturnih institucij, lokalnih kreativcev in trgovcev, hotelirjev, nevladnih organizacij, ustvarjalcev in prebivalcev. To daje dogodku avtentičen značaj,« je prepričana sogovornica.
Poudarek na lokalnih in mladih umetnikih
Velik poudarek je na sodelovanju z lokalnimi umetniki, saj njihovi projekti oživljajo mestno jedro, obenem pa krepijo njihovo prepoznavnost na mednarodni ravni. Pomemben del festivala je povezovanje z mladimi; letos so se LUV festu pridružile tudi ljubljanske osnovne šole, ki so poskrbele za okrasitev svetilk v parku Zvezda.
Všeč sta jima koncept in grafična podoba festivala
Sogovornica pravi, da se je LUV fest že v prvih dveh izvedbah zelo dobro prijel. To potrjujejo tudi rezultati raziskave o percepciji festivala, ki smo jo med prebivalkami in prebivalci Ljubljane opravili po pravih dveh izvedbah. LUV fest je skupno opazilo 50,6 odstotka anketiranih, 93,8 odstotka anketirancem je bil koncept festivala všeč ali delno všeč, 87,6 odstotka bila všeč ali delno všeč grafična podoba festivala. Zelo dobro so ga sprejeli tudi sodelujoči partnerji. 88 odstotkom sodelujočim partnerjem je zelo všeč koncept festivala, kar 97 odstotkov jih je zelo zadovoljnih z vidnostjo festivala, 99 odstotkov lanskih sodelujočih se je odločilo za sodelovanje tudi letos, pridružili pa so se še številni novi. Lani jih je sodelovalo okoli 60, letos jih program soustvarja že 90.
Minimalistična estetika
Branka Gradišar še pove, da so letos osvežili grafično podobo festivala, tako da so izpostavili različne atribute festivala in pustili poudarek na prepoznavni minimalistični estetiki, ki vsebuje elemente umetnosti in ljubezni. »Izvaja se inovativna digitalna kampanja preko družbenih omrežij Instagram, Facebook in TikTok, kjer z uporabo kakovostnih vizualnih vsebin, zgodb in videoposnetkov sporočamo zgodbo LUV festa. Za povečanje angažiranosti smo pripravili različne objave, kot je 'spoznaj umetnike LUV festa', načrtujemo pa tudi sodelovanja z vplivneži, ki bodo obiskovali dogodke pod okriljem festivala in jih delili s svojimi sledilci. Poudarek je na ustvarjanju vsebin, ki ne poudarjajo zgolj ljubezni, temveč tudi umetnost, ustvarjalnost in vandranje skozi mesto.«
Grafično podobo festivala uporabljajo za komunikacijo na svojih kanalih tudi sodelujoči partnerji, podoba LUV festa pa je tudi v ljubljanskih Kavalirjih ter na enem od avtobusov LPP. Posebne objave na temo festivala so izpostavljene tudi v novičnikih Turizma Ljubljana.