McKinley: 40 let športa, gibanja in pobegov v naravo
Blagovna znamka McKinley praznuje svoj 40. rojstni dan. V tem času je postala ena od najbolj prepoznavnih znamk med ljubitelji hribov. Pohodnikom zagotavlja trpežne in vizualno privlačne izdelke in jim zagotavlja odlično razmerje med kakovostjo in ceno.
Tina Guček
Začetki blagovne znamke McKinley segajo v leto 1984, svoje ime pa je dobila po najvišjem vrhu Severne Amerike (ki so ga pozneje uradno preimenovali v Mount Denali). Vse od takrat opremljajo pohodnike s funkcionalnimi izdelki, ki jih potrebujejo za svoje »pobege« v naravo. Kot pravijo, izdelke ustvarjajo z mislijo na ljudi in z ljubeznijo do narave, v kateri črpajo navdih. Oprema, ki jo ponujajo, je zasnovana tako za navdušence nad gorami kot tudi za ljubitelje kampiranja poleti in smučanja pozimi, saj so v svojo ponudbo dodali tudi celovito smučarsko opremo.
Blagovna znamka McKinley je v Sloveniji kupcem ekskluzivno na voljo v prodajalnah Intersport in je njihova najpomembnejša znamka v segmentu pohodništva. Ponujajo široko paleto izdelkov, ki so primerni za različne stopnje težavnosti – vse od uporabe za lažje sprehode in pohode pa do zahtevnejših vzponov. Kupci lahko v ponudbi blagovne znamke McKinley najdejo raznolike izdelke, od pohodniških čevljev, oblačil, nahrbtnikov in palic do opreme za kampiranje in različnih dodatkov. V zimski sezoni pa imajo v ponudbi tudi smučarska oblačila in perilo, čevlje, smuči, čelade, očala, palice, torbe ter opremo za tek na smučeh.
Začetki blagovne znamke McKinley segajo v leto 1984.
Poslanstvo, ki traja že 40 let
V štirih desetletjih obstoja McKinley sledi svojim vrednotam, med katerimi kot najpomembnejše omenijo avtentičnost, odgovornost, strast do hribov in narave, inkluzivnost in zanesljivost. »Z znamko McKinley letos ponosno praznujemo štirideset let športa, gibanja in pobegov v naravo, ki predstavljajo našo skupno dediščino v pohodniškem svetu. V štiridesetih letih se je spremenilo marsikaj, a naše poslanstvo ostaja enako: slaviti gorske športe in poskrbeti, da so dostopni in prijetni za vse. Zato, da bomo mi in vsi, ki pridejo za nami, lahko raziskovali naprej,« pravijo.
Vse od leta 1984 McKinley sledi svojemu poslanstvu: zadostiti potrebam rekreativnega pohodnika in ga opremiti od glave do pet.
Razvoj znamke
Razvoj blagovne znamke poteka pod okriljem sedeža mednarodnega podjetja, Intersport International, v Švici. Pri razvoju sledijo trendom na tem področju, hkrati pa skrbijo, da imajo izdelki tudi svojo vizualno distinktivno noto. »Če so bile pohodniške kolekcije včasih še nekoliko bolj 'konzervativne', se to v zadnjih letih opazno spreminja oz. prihaja do pomladitve ponudbe. Preboj tako imenovanega 'athletics segmenta' je opazen tudi v pohodniški ponudbi – več je lahkih materialov, poleg klasičnih pohodniških hlač se nosijo pajkice, v zadnjem času so vedno bolj priljubljena tudi pohodniška krila, pa hibridne jakne, več je igrivosti pri izbiri barv in vzorcev,« pravijo v Intersportu.
Intersport je svojo prvo trgovino v Sloveniji odprl pred petindvajsetimi leti v Ljubljani, danes pa podjetje Intersport ISI s sedežem v Naklem pri Kranju vodi maloprodajno mrežo več kot 150 trgovin v regiji Zahodnega Balkana. V Sloveniji obratuje že s skoraj 40 trgovinami in močno spletno trgovino. V vseh enotah je svoje mesto našla tudi znamka McKinley, ki si je tako svojo prisotnost na terenu utrdila tudi s širitvijo maloprodajne mreže.
Med najbolje prodajanimi izdelki so pohodniške palice, dolge in kratke hlače in majice, softshell jakne, shell jakne, nahrbtniki, pa tudi dodatki, kot so na primer steklenice. Pomemben segment pri Mckinleyju predstavlja tudi segment taborjenja, s šotori, spalnimi vrečami, pohištvom in dodatki za taborjenje. Medtem ko se morda na videz ti izdelki skozi leta niso bistveno spreminjali, pa se spreminjajo materiali, konstrukcije, pri čemer pa je poudarek na tem, da postajajo vedno lažji in enostavni za zlaganje.
Pomemben segment pri McKinleyju predstavlja tudi segment taborjenja, s šotori, spalnimi vrečami, pohištvom in dodatki za taborjenje.
Pri McKinleyju mislijo tudi na okolje
Transformacije se pri razvoju izdelkov lastnih blagovnih znamk odvijajo predvsem na področju materialov. V zadnjem desetletju se je veliko pozornosti namenjalo predvsem iskanju materialov, ki so bolj prijazni do okolja, bodisi upoštevajoč porabo energije in načine pridobivanja surovin, bodisi možnosti recikliranja ipd. Na tej osnovi je nastala linija izdelkov Green Series, pa tudi sicer so s temi informacijami opremljeni izdelki v prodajalnah in na spletu.
Priljubljena znamka v regiji
V Intersportu želijo s ponudbo blagovne znamke McKinley zadostiti potrebam rekreativnega pohodnika in ga opremiti od glave do pet. Izdelki so namenjeni predvsem ljudem, ki se vsakodnevno gibajo na prostem, hodijo na sprehode ali na bližnje hribe.
»V Sloveniji je poznavanje pohodniške opreme tudi zaradi specifike našega terena ter dolgoletne tradicije pohodništva in alpinizma na relativno visoki ravni. V segmentu pohodništva je veliko ponudbe konkurenčnih blagovnih znamk, tudi zaradi tega smo še toliko bolj ponosni, da smo z znamko McKinley uspeli – tako z vidika prodajnih rezultatov kot tudi z gradnjo zavedanja o blagovni znamki in pozicioniranja znamke med pohodniki,« pravi Barbara Janžekovič, direktorica za področje marketinga in digitalnih projektov v podjetju Intersport ISI.
Dodaja, da je to kumulativni rezultat ne le posamične kampanje, temveč vsakoletnega kontinuiranega dela, ki zadeva tako oblikovanje ponudbe in marketinške aktivnosti kot tudi pozicioniranje v trgovinah, prodajne in poprodajne storitve.
V lanskem letu so v Intersportu v petih ključnih državah poslovne skupine (Slovenija, Hrvaška, BiH, Srbija in Črna gora) prodali več kot sedemsto tisoč izdelkov (kosov) blagovne znamke McKinley. Od tega največ, kar 40 odstotkov, v Sloveniji.
»Trend priljubljenosti pohodništva se je v zadnjih letih preselil tudi na Hrvaško, v Bosno in Hercegovino, Srbijo in Črno goro, kjer se obisk hribov deloma prepleta s turistično dejavnostjo. V hribih srečujemo veliko mladih, k čemur so zagotovo pripomogla tudi družbena omrežja, ki so nam vsem približala naravne lepote v bližnji in daljni okolici,« izpostavi Barbara Janžekovič.
Oglaševalska akcija ob 40-letnici znamke
40-letnico Intersportove najpomembnejše znamke so obeležili s kampanjo, katere osrednji oglaševalski format je predstavljalo videooglaševanje, povezano s pristajalno stranjo v kombinaciji z izpostavitvijo na prodajnem mestu. Televizijsko oglaševanje so podprli z videoformati v digitalnem medijskem okolju. Za to so se odločili, saj pravijo, da s statičnimi oglasnimi formati v tem primeru ne bi mogli tako uspešno prenesti sporočila kampanje, praznovanje 40. obletnice. Marketinške aktivnosti so dopolnili z aktivnostmi na področju vsebinskega marketinga in za kampanjo opremili več kot 60 prodajnih mest v regiji.
Štirideseta obletnica je bila tudi osrednje komunikacijsko sporočilo, ki pa tudi po preteku spomladanskega dela kampanje ostaja »živo«, saj se ta nadaljuje z aktivnostmi pod črto, jeseni pa se obeta nadaljevanje zgodbe v jesensko-zimskem pohodniškem narativu.
»Želimo, da bomo mi in vsi, ki prihajajo za nami, lahko raziskovali naprej. Še višje, še dlje, še več ...,« sporočajo v oglaševalski akciji ob 40-letnici znamke.
Članek je bil izvorno objavljen v tiskani reviji Marketing magazin, julij-avgust 2024, #517-518 Revijo lahko naročite na info@marketingmagazin.si.