zzz
Aktualno

Močan padec vrednosti blagovne znamke X

Novi podatki Brand Finance kažejo, da je X (nekdanji Twitter) izpadel s svetovne lestvice najvrednejših medijskih blagovnih znamk. Preoblikovanje je namreč konkretno znižalo vrednost njegove blagovne znamke.

Po ugotovitvah podjetja Brand Finance je odločitev Elona Muska o preznamčenju Twitterja povzročila znatno izgubo vrednosti njegove blagovne znamke. Januarja 2022 je Brand Finance Twitter ocenil na 5,3 milijarde ameriških evrov, leta 2023 pa se je vrednost znižala na skoraj 3,6 milijarde evrov. Leta 2024 se je vrednost blagovne znamke še dodatno zmanjšala na samo 626 milijonov evrov, zaradi česar je izpadla z vseh lestvic Brand Finance za to leto. Tudi njena ocena indeksa moči blagovne znamke (BSI) se je precej znižala, in sicer za 12,7 točke na 56,9/100, kar kaže na veliko krizo ugleda, ki jo blagovna znamka le stežka premaguje.

Kriza ugleda in upad prihodkov od oglaševanja

Po podatkih publikacije Fortune je X doživel strm upad prihodkov od oglaševanja, ki so s skoraj milijarde evrov na četrtletje leta 2022 upadli na približno 558 milijonov evrov na četrtletje leta 2023. To zmanjšanje je še posebej opazno, saj oglaševanje predstavlja približno tri četrtine vseh prihodkov družbe X. To odseva tudi zaskrbljenost oglaševalcev, o kateri so poročali v zvezi z moderiranjem vsebin v družbi X pod vodstvom Elona Muska.

»Muskova sporna sprememba blagovne znamke je povzročila dramatičen in nenaden upad vrednosti in moči blagovne znamke. Prehitra opustitev svetovno priznanega imena brez jasnega načrta prehoda je imela katastrofalne posledice, saj je odtujila ključne zainteresirane strani in spodkopala ključne prednosti blagovne znamke. To se odraža v slabših rezultatih blagovne znamke pri kazalnikih poznavanja, ugleda in priporočil v raziskavi Brand Finance,« je povedal Richard Haigh, direktor podjetja Brand Finance.

Google ohranja vodilni položaj na lestvici

Na najnovejši lestvici Brand Finance Media 50 Google že četrto leto zapored ohranja vodilni položaj najvrednejše medijske blagovne znamke. Na drugem mestu mu sledi TikTok, kar pomeni leto izjemne rasti vrednosti njegove blagovne znamke. Tudi portfelj podjetja Meta je pokazal precejšnjo rast, pri čemer Instagram vodi kot najhitreje rastoča medijska blagovna znamka z 48-odstotno rastjo, sledita WhatsApp in Facebook.

zzz

Intervju

z
17. 09. 2024

Z Julijo Somrak, kreativno direktorico v DROM agency, ki je bila na tekmovanju WEBSI…

Peter Vidmar
11. 09. 2024

»Športni marketing je strateško in učinkovito orodje za povečanje ugleda blagovnih znamk…

Učinkovitih sponzorskih aktivacij je zagotovo premalo. Vsako sponzorstvo potrebuje aktivacijo, saj je v nasprotnem primeru sponzorstvo bistveno manj…

Maria Luiza de Lange
07. 09. 2024

Maria Luiza de Lange je na konferenci inOrbit med drugim opozorila na pasti zlonamernih…

Kot pravi Maria Luiza de Lange, kar 70 odstotkov digitalnih vsebin ni dostopnih za osebe z različnimi oviranostmi, od tega 80 odstotkov novih…

Naši avtorji