Največji svetovni oglaševalci optimistično v drugo polovico leta
Čeprav pandemije še ni konec, podjetja z največjimi oglaševalskimi proračuni po začetnem šoku napovedujejo spodbudnejše rezultate.
Gašper Meden
Pixabay
Ko je pandemija ohromila svet, so številna podjetja močno oklestila marketinške proračune. A kot ugotavljajo na portalu Digiday, so se po začetni »paralizi« podjetja hitro prilagodila. Nekatera so se bolj posvetila spletni prodaji, druga so se pri svojih oglaševalskih sporočilih osredotočila na javno zdravje.
P&G: Poziv k upoštevanju varnostnih ukrepov pripomogel k večji prodaji
Podobno kot v prejšnjem četrtletju največji proizvajalec izdelkov za hitro potrošnjo nadaljuje s povečanjem prodaje, predvsem na račun izdelkov za čiščenje. Marketinški proračun so povečali za 2,7 odstotka oziroma za več kot 400 milijonov evrov. A kot poudarjajo pri Digidayju, so v prejšnjem četrtletju marketinške naložbe zmanjšali za 2,3 odstotka. Do konca leta napovedujejo dvo- do štiriodstotno povečanje prodaje.
»Marketinško in komunikacijsko znanje smo uporabili za poziv potrošnikom k spoštovanju zdravstvenih ukrepov, ki bi pripomogli k manjšemu širjenju virusa,« je povedal David Taylor, direktor P&G-ja. Ob tem je dodal, da so izobraževalni televizijski oglasi in aktivnosti na prodajnih mestih pripomogle k rasti prodaje izdelkov za osebno nego.
Unilever: Na krilih družbenoodgovornih oglaševalskih akcij
P&G-jev največji tekmec je zabeležil minimalno povečanje prodaje (0,3 odstotka). S tem so po pisanju Digidayja presenetili vlagatelje do te mere, da so se cene Unileverjih delnic precej povečale. Čeprav je prodaja nekaterih kategorij izdelkov padla tudi za 40 odstotkov, so analitiki pričakovali večji (skupni) padec prodaje. Unilever je v tem obdobju »cvetel« predvsem na račun prodaje mil in razkužil.
V družbi poudarjajo, da so glede na spremenjene nakupne navade marketinške in prodajne aktivnosti prilagajali iz tedna v teden. Čeprav so oglaševalske aktivnosti minimalno zmanjšali (za odstotek), poročajo o večji učinkovitosti.
V drugi polovici leta nameravajo marketinški proračun precej povečati, predvsem naj bi se osredotočili na izdelke za »novo normalnost«. »Več vlagamo v komuniciranje, kjer je v ospredju smisel blagovne znamke,« je povedal Alan Jope, direktor Unileverja. Med drugim so s svojimi znamkami komunicirali varnostne ukrepe
L’Oréal: Z rahljanjem karantene večja prodaja kozmetičnih izdelkov
Iz kozmetičnega velikana poročajo o prvih znakih »okrevanja« po tem, ko jim je v drugem četrtletju prodaja padla za skoraj četrtino. Manj striktni ukrepi so botrovali k povečanim potrebam po kozmetičnih izdelkih. Se pa jim je močno povečala spletna prodaja – kar 64 odstotkov v primerjavi z enakim obdobjem lani. V prvi polovici je L’Oréal za oglaševanje namenil skoraj štiri milijarde evrov, kar je 10,9 odstotka manj kot v enakem obdobju lani. L’Oréalov direktor Jean-Paul Agon sicer napoveduje, da družba v drugo polovico leta vstopa samozavestno. Predstavili naj bi številne novosti in načrtujejo povečanje naložb v oglaševanje.
Renault Nissan Mitsubishi: Pred njimi so težki časi
Renault je v drugem četrtletju zabeležil veliko izgubo (35-odstotni padec prodaje), saj je pandemija paralizirala prodajo avtomobilov. Tudi Nissan je vlagateljem že napovedal, da bo letos zabeležil eno največjih izgub sploh. V drugem četrtletju je prodaja avtomobilov padla za 48 odstotkov. Mitsubishi je v tem času zabeležil 1,44 milijarde evrov izgube. Renault Nissan Mitsubishi po pisanju Digidayja v nadaljnje načrtuje optimizacijo kadrovskih in proizvodnih stroškov.
Amazon: Rekordna prodaja, a tudi visoki stroški
Amazonu gre v času, ko ljudje zaradi okoliščin več nakupujejo preko spleta, seveda zelo dobro. Prodaja se je v drugem četrtletju povečala za 40 odstotkov, zabeležili so rekordni dobiček. Kljub vsemu je pandemija ameriškega tehnološkega velikana veliko stala, saj so morali poskrbeti za več kot tri milijarde evrov zaščitne opreme za zaposlene in izplačati nagrade dostavljavcev in drugim zaposlenim v »prvih bojnih linijah«.
Povečali so se jim tudi prihodki iz oglaševanja, in sicer za 41 odstotkov. V tretjem četrtletju pričakujejo povečanje prodaje med 24 in 33 odstotki glede na enako obdobje lani. Marketinški proračun so povečali minimalno (za odstotek), skupaj naložbe znašajo 3,6 milijarde evrov.
Coca-Cola: Osredotočeni na izbrane blagovne znamke
Ameriški proizvajalec gaziranih pijač je zabeležil velik padec prodaje (28 odstotkov), kar je posledica zaprtih lokalov in restavracij. Coca-Cola je močno zmanjšala proračun za marketing - 34 odstotkov ali 850 milijonov evrov manj v primerjavi z enakim obdobjem lani.
Kljub vsemu je njihov direktor James Quincey optimističen. »Verjamemo, da je bilo drugo četrtletje najbolj zahtevni del letošnjega leta,« je povedal. Ob tem je dodal, da marketinške aktivnosti namenjajo predvsem največjim znamkam in da so »bolj disciplinirani pri eksperimentiranju«.
Eden od pokazateljev nove usmeritve je oglaševalska akcija »Together Tastes Better«, ki prikazuje prednosti Coca-Cole v kombinaciji s hrano. Načrtujejo tudi akcijo »Open«, ki naj bi po besedah Quinceyja svet nagovarjala k »preprostim in pomembnim stvarem v življenju«. Po drugi strani pa je poudaril, da družba v teh dneh preverja donosnost svojih naložb v primeru vseh marketinških kanalov. Čeprav naj bi naložbe v marketing v primerjavi z drugim četrtletjem povečali, še vedno napovedujejo krčenje stroškov.
McDonald's: Odprtju restavracij sledi »odprtje« marketinških proračunov
McDonald'su se je zaradi zaprtja restavracij in varnostnih ukrepov (ljudje so si več kuhali sami oziroma doma) prodaja zmanjšala za skoraj četrtino (24,9 odstotka). A situacija se je izboljšala, po svetu naj bi bile od 30. junija 2020 odprte »skoraj vse« njihove restavracije.
Zaradi »ohranjanja« sredstev je McDonald's v ZDA skrčil marketinški proračun za 70 odstotkov in naj bi ga »prerazporedili« v tretjem in četrtem četrtletju. Z naložbo več kot 160 milijonov evrov naj bi pomagali tudi okrevajočim franšizam.
Veliko sredstev nameravajo vložiti tudi v ponudbo zajtrkov, na katero naj bi pandemija najbolj (negativno) vplivala, po drugi strani pa so jim v tem segmentu tesno za petami tudi tekmeci. Večino marketinških dolarjev naj bi v preostanku leta namenili »jedrnim« menijem, namesto inovacijam pa se bodo osredotočili na storitvene kanale, kot je na primer spletno naročanje.