Zasluženo odsluženo2
Aktualno

»To ni le nov kos oblačila, je delček zgodovine«

Spomladi so v Ljudskem vrtu v Mariboru predstavili zbirateljsko kolekcijo oblačil, ustvarjeno iz ikoničnih nogometnih dresov, ki so jih v preteklosti nosili nogometaši Nogometnega kluba Maribor.

Projekt, ki ga spremlja tudi dobrodelna nota, so poimenovali »Zasluženo odsluženo«.

Gre za akcijo, ki nadgrajuje in utrjuje uspešno sodelovanje med družbo Mastercard in Nogometnim klubom Maribor, ki traja že od leta 2017. Takrat so namreč skupaj napovedali prvi brezgotovinski stadion v Sloveniji, s čimer so želeli vsem obiskovalcem stadiona zagotoviti hitro, enostavno in varno izkušnjo plačevanja. V ospredje so namreč postavili digitalno transformacijo, ki je Ljudski vrt preobrazila v vlogo ponudnika tehnološko naprednih in k uporabniku usmerjenih rešitev.

Z leti so sodelovanje še krepili in skupaj ustvarili neprecenljive trenutke za navijače. Med drugim so s projektom #ŽogaZbližuje na stadionu kot prvi v Sloveniji namenili več prostora družinam, ponudili dostopnejše vstopnice za otroke in druge posebne ugodnosti, s katerimi povezujejo generacije. Predstavili so tudi prvega virtualnega asistenta za komunikacijo kluba z navijači – ChatBota, ki jim omogoča, da med tekmo kar s sedeža naročijo hrano in pijačo, si zagotovijo vstopnice, plačujejo brezstično in so redno obveščeni o novostih.

zasl2

Aleš Petejan, direktor marketinga Mastercard Slovenija, Bojan Ban, direktor NK Maribor, in Goran Radinović, ustanovitelj ter kreativni in umetniški direktor v Aritmiji.

Dres je nosilec zgodovine, ponosa in nepozabnih trenutkov

Več kot uspešno sodelovanje so zdaj nadgradili še s kolekcijo »Zasluženo odsluženo«. Drese so darovale največje legende mariborskega kluba, za njihovo preobrazbo pa je, po idejni zasnovi agencije Aritmija, poskrbel priznani slovenski oblikovalec David Hojnik. Kot pravi Goran Radinović, ustanovitelj ter kreativni in umetniški direktor v Aritmiji, nogometni dres ni zgolj športna oprema, temveč ena od ključnih identitet športnega moštva. »Dres, ki ga je predhodno nosil eden od ljubljencev navijačev, ima za navijače neprecenljivo vrednost. V Mariboru to dobro vedo, saj najstrastnejši navijači v želji po vsaj enem vijoličnem 'suvenirju' preskočijo marsikatero ogrado,« pravi.

Zavedajoč se pomena teh nogometnih dresov, ki jih opišejo tudi kot nosilce zgodovine, ponosa in nepozabnih trenutkov, so razvili idejo, da zasluženo odslužene drese Nogometnega kluba Maribor reciklirajo in jih približajo večjemu številu navijačev. V ta namen so jih preoblikovali v našitke, žepe ali druge elemente, ki so jih nato vključili v nova oblačila. Tako je nastala posebna zbirateljska kolekcija »Zasluženo odsluženo«, ustvarjena iz avtentičnih dresov, pri čemer je vsak kos oblačila postal unikaten in prenaša zgodbo velikih nogometnih trenutkov, ki so jo ovekovečili na notranji strani oblačila.

zasl4

Zbirateljska kolekcija »Zasluženo odsluženo« je ustvarjena iz avtentičnih dresov, pri čemer je vsak kos oblačila postal unikaten in prenaša zgodbo velikih nogometnih trenutkov. To zgodbo so ovekovečili na notranji strani oblačila.

»Kako neprecenljivi in pomembni so dresi, ki so bili del najpomembnejših klubskih dogodkov, so potrdili sodelujoči nogometaši. Ko smo v Ljudskem vrtu nogometaše pripravljali na snemanje intervjujev, smo jim prvič predstavili idejo kolekcije. Odziv igralcev je bil izjemen, saj so s spomini na plan privrela tudi čustva, ki smo jih zajeli v objektiv kamere. Hkrati so prav vsi izrazili hvaležnost, da lahko s svojimi uspehi pripomorejo k razvoju mladinskega nogometa,« pravi Goran Radinović.

Pri realizaciji projekta niso želeli ničesar prepustiti naključju. Preoblikovanje dresov v kolekcijo »Zasluženo odsluženo« so zato zaupali priznanemu slovenskemu oblikovalcu Davidu Hojniku, Mariborčanu, ki je s svojim občutkom za estetiko in povezanostjo z lokalnim okoljem obogatil celoten projekt. »Že takoj na začetku se mi je zdela ideja za to akcijo zelo drzna, saj iz nekega dragocenega kosa, kot je dres nogometaša, ustvariš nekaj novega. Mislim, da nam je uspelo. Ustvarjene majice in puloverji so primerni za vsakodnevno uporabo ali pa lahko služijo kot spomin, saj imajo neprecenljivo težo in vrednost. Na vsakem dresu je zabeležena tudi zgodba, od kod dres izvira. Dejansko bo imel lastnik tega novega kosa pri sebi delček zgodovine,« pravi David Hojnik.

zasl3

Nekdanji nogometaši Aleš Mejač, Marcos Tavares in Aleš Mertelj v družbi modnega oblikovalca Davida Hojnika.

Za razvoj novih nogometnih legend

Že od samega začetka so bili nad idejo navdušeni tudi v družbi Mastercard, kjer pravijo, da se zavedajo pomena svoje blagovne znamke in si prizadevajo, da pomagajo pri razvoju za prihodnost. »Všeč nam je bila zamisel o povezovanju zgodovine kluba z razvojem prihodnjih nogometnih rodov v Mariboru in tudi širši okolici. Gre za nadaljevanje našega uspešnega sodelovanja z NK Maribor, ob tem pa se zelo dobro zavedamo svoje vloge v okolju,« pravi Aleš Petejan, direktor marketinga Mastercard Slovenija.

Zbirateljska kolekcija ima namreč še pomembnejši cilj in prav dobrodelna nota projekta jih je še dodatno prepričala. Mastercard je sredstva od prodaje namenil za nakup nogometnih žog, namenjenim manjšim okoliškim klubom, in s tem pripomogel k razvoju mladih nogometašev. Ob nakupu izdelkov z njihovo kartico pa je Mastercard ta sredstva še podvojil. »Zdaj se lahko s ponosom ozremo nazaj v zgodovino ob predstavitvi teh oblačil, čez kakšno desetletje pa bodo morebiti tej kolekciji dodani dresi nove generacije igralcev, ki bodo morda tudi ob tej pomoči zrasle v uspešne nogometaše,« je zadovoljen Aleš Petejan. Goran Radinović pa doda, da je na ta način krog smiselno sklenjen. »S projektom namreč ne le ohranjamo spomine na legendarne trenutke, ampak tudi pomagamo k razvoju novih nogometnih legend,« poudari.

»Podpora športnikov je pomembna, prav tako vračanje okolju«

V družbi Mastercard izpostavljajo, da je podpora športnikov zanje zelo pomembna. »Povezovanje ljudi in ustvarjanje edinstvenih doživetij je zapisano v genski zapis družbe. Med osrednjimi strastmi, ki smo jih prepoznali kot gonilno silo vsakega posameznika, ima šport pomembno mesto. Prav z njegovo pomočjo ustvarjamo bolj vključujoče in spodbudno okolje tudi za mlade športne talente, saj smo prepričani, da je vlaganje vanje ena od najpomembnejših naložb za prihodnost,« pravi Aleš Petejan.

Med drugim izvajajo Mastercard Športno akademijo, kjer mlade talente opremijo z vsem potrebnim znanjem za gradnjo uspešne kariere, s ponosom pa podpirajo tudi Fundacijo Gorana Dragića in že vrsto let sodelujejo pri Gogi kampu. Čedalje bolj srčno in povezovalno nastopajo tudi v sponzorstvu FIS finala svetovnega pokala v smučarskih skokih Planica, kjer so se v zadnjih letih osredotočili na navijače – podpornike športnikov in s tem še dodatno poskrbeli za edinstvene trenutke.

Prav tako jim je izjemno pomembna dobrodelna nota oz. vračanje okolju. »S ponosom smo zasnovali to dobrodelno akcijo, kjer vsak nakup prispeva k podpori mladih nogometnih talentov. Z akcijo želimo ohraniti spomin na legendarne trenutke, jih ovekovečiti in hkrati ustvariti priložnost za nove. To je v celotni družbi izjemno pomembno, saj se globalno in lokalno trudimo, da ustvarjamo boljše okolje,« pove sogovornik. K temu sodijo tako trajnostne kot tudi dobrodelne pobude, ki jih nenehno izboljšujejo v skladu s pridobljenimi povratnimi informacijami lokalnih deležnikov.

Kolekcija je bila razprodana, pripravljajo že nove kose

Da je bila ideja odlična, potrjujejo tudi odzivi navijačev. Kljub zaprtju stadiona, ki je glavni prodajni kanal, so serijo 184-ih oblačil navijači razgrabili v enem tednu.« Ta odziv potrjuje, da je imeti del te zgodbe doma resnično neprecenljivo,« pove Goran Radinović, ki kot zanimivost doda, da so za dodatno poudarjanje zgodovinskega pomena najpomembnejše nogometne drese za kratek čas tudi uokvirili. »Vendar jih nismo vstavili v stenski okvir, ampak v okvir obcestnih svetlobnih vitrin. Pod nadzorom redarjev, ki pri NK Maribor skrbijo za varnost in red, smo zagotovili, da so bili dragoceni kosi vijolične športne garderobe varno dostavljeni na ulično razstavo. In kmalu bo prav iz dresov, ki smo jih na začetku kampanje razstavili v svetlobnih vitrinah, na voljo nova, dodatna serija oblačil,« pogovor sklene Goran Radinović.

Članek je bil izvorno objavljen v tiskani reviji Marketing magazin, junij 2024, #516. Revijo lahko naročite na info@marketingmagazin.si.

Intervju

Življenje z znaMMkami
24. 06. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

"Težko rečem, katera je najboljša oglaševalska akcija zadnjega leta, ker mi nobena ni ostala v spominu."

Anže Jereb
19. 06. 2024

Ko smo na MM-u izbirali kreativnega direktorja leta, smo v prvi deseterici slovenskih…

Tako v Ljubljani kot v Kijevu se je v zadnjih 25-ih letih veliko spremenilo in vzporednic ne bi mogel potegniti niti med dvema agencijama na svetu.…

DavidVisenjak
15. 06. 2024

Perutnina Ptuj je z novim lastnikom, ukrajinskim podjetjem MHP, pred petimi leti dobila…

Prodaja in marketing zelo dobro sodelujeta, saj že v obdobju načrtovanja uskladimo marketinške cilje s prodajnimi. Gradimo organizacijo s skupnimi…

Naši avtorji