zzz
Aktualno

Oglaševalci (v nasprotju z lastnimi politikami) ciljajo najstnike

Googlovi prodajniki so razkrili, da oglaševalci na YouTubu v nasprotju s pravili platforme z oglasi ciljajo na najstnike.

Nedavno je Financial Times razkril, da je Google sodeloval z Meto, da bi z oglasi ciljal na 13- do 17-letne uporabnike YouTuba. Člani te skupine uporabnikov so bili označeni kot »unknown« (»neznani«), kljub temu da so pri Googlu dobro vedeli, da gre za skupino mladoletnikov. Predstavniki podjetij in agencij, odgovorni za zakup oglasnega prostora in izbiro ciljnih skupin pri oglaševanju na spletu, so AdWeeku razkrili, da je v ciljanje mladoletnikov vpletenih več oglaševalcev, in da tu ne gre samo za dogovor med Meto in Googlom, ki ga je razkril Financial Times. 

Google je leta 2021 naznanil, da oglaševalcem ne dovoljuje več ciljanja uporabnikov, mlajših od 18 let. Oglaševalci lahko ciljajo na kategorijo »neznanih«, kjer demografski podatki uporabnikov Googlu niso znani, je zapisano na njihovem blogu. Googlov tiskovni predstavnik je dejal, da med neznane uporabnike sodijo ljudje, ki niso prijavljeni v svoje račune ali so se odločili izklopiti prilagojeno oglaševanje. Vendar pa so v članku Financial Timesa razkrili, da ima Google na tisoče podatkov – od lokacije uporabnikov preko telefonskih omrežij do njihovih prenosov aplikacij in dejavnosti na spletu –, ki kažejo, da so v skupini »neznanih« tudi mlajši uporabniki.

Prilagajanje oglasov mladoletnikom strogo prepovedano

Ciljanje na kategorijo »neznanih« uporabnikov je lahko taktika za razširitev dosega kampanje na širše občinstvo, je za AdWeek povedal Googlov tiskovni predstavnik. »Strogo prepovedujemo prilagajanje oglasov osebam, mlajšim od 18 let – in pika. Naša pravila so podkrepljena s tehničnimi zaščitami, ki še naprej pravilno delujejo,« je izjavil in poudaril: »To zadevo jemljemo zelo resno in kot smo že povedali, bomo dodatno ukrepali pri prodajnih predstavnikih, da bi jih prepričali, da ne smejo pomagati agencijam ali oglaševalcem pri poskusih izogibanja našim politikam.«

Pri Googlu so podobno izjavo podali tudi za Financial Times, in sicer, da bodo ukrepali ter da prodajni predstavniki pri poskusih zaobidenja Googlovih pravilnikov ne bodo pomagali oglaševalcem. V tednu, ki je sledil temu Googlovemu »zagotovilu«, pa so Googlovi prodajni predstavniki kljub temu enemu od oglaševalcev povedali, da lahko še vedno ciljajo na najstnike tako, da ciljajo na skupino uporabnikov, ki so označeni kot neznani. Eden od njih, ki je zaradi občutljivosti odnosov v industriji želel pri podajanju izjave za AdWeek ostati anonimen, je komentiral, da ta pojav jasno kaže, da niti Google ne more upravljati Googla. »Na kateri točki se torej ustavimo in se vprašamo, ali je res Google najboljši partner, ki nam lahko svetuje,« se sprašuje. 

Na konkretne primere, ki razkrivajo Googlove zaposlene in njihovo kršenje pravil, se pri Googlu niso odzvali. Je pa njihov tiskovni predstavnik povedal, da bo podjetje osvežilo svoje usposabljanje, da bodo prodajni predstavniki razumeli, da ne smejo pomagati oglaševalcem pri poskusih posebnega ciljanja občutljivega občinstva.

Intervju

z
17. 09. 2024

Z Julijo Somrak, kreativno direktorico v DROM agency, ki je bila na tekmovanju WEBSI…

Peter Vidmar
11. 09. 2024

»Športni marketing je strateško in učinkovito orodje za povečanje ugleda blagovnih znamk…

Učinkovitih sponzorskih aktivacij je zagotovo premalo. Vsako sponzorstvo potrebuje aktivacijo, saj je v nasprotnem primeru sponzorstvo bistveno manj…

Maria Luiza de Lange
07. 09. 2024

Maria Luiza de Lange je na konferenci inOrbit med drugim opozorila na pasti zlonamernih…

Kot pravi Maria Luiza de Lange, kar 70 odstotkov digitalnih vsebin ni dostopnih za osebe z različnimi oviranostmi, od tega 80 odstotkov novih…

Naši avtorji