nabie
Aktualno

Ponovno rojstvo blagovne znamke Nabie

Nabie, blagovna znamka »čiste« kozmetike in prehranskih dopolnil z učinkovino CBD, je na slovenskem trgu zaživela pred petimi leti, ko smo jo premierno predstavili tudi v Marketing magazinu.

Njena ustanoviteljica Petra Marinko, sicer arhitektka in oblikovalka, je takrat sama poskrbela za zasnovo njene podobe, ki je odsevala ključni vrednoti blagovne znamke – »čistost« in minimalizem –, saj je želela poudariti, da v izdelkih ni odvečnih škodljivih sestavin, zgolj tiste, ki telesu koristijo. Nabie pa je v teh letih dozorela in prerasla svoj dosedanji obraz, zato se je Marinkova v sodelovanju z grafičnim oblikovalcem Gregorjem Žakljem odločila za spremembo. Z obema smo se pogovarjali o procesu nastajanja nove grafične celostne podobe, ki je vodila v celovito prenovo blagovne znamke.

Petro Marinko uvodoma vprašamo, zakaj se je po petih letih, odkar je na slovenskem trgu predstavila blagovno znamko Nabie, odločila, da ji vdihne svežino in nadene posodobljeno podobo. Kot odgovarja, je Nabie preprosto prerasla obstoječo podobo, ki ni več prikazovala vsega, kar znamka je. »Ko sem po različnih sejmih in konferencah v tujini govorila o Nabie, filozofiji blagovne znamke in njenih vrednotah, sem opažala, da so ljudje ob mojih razlagah o Nabie dobili pravilno predstavo. Opazili so našo drugačnost in celostni pristop, kar jih je navdušilo. Ko pa razlage ni bilo, so bila naša sporočila precej manj intenzivna in avtentična.«

Po njenih besedah Nabie ni samo CBD, »čista« kozmetika, zeliščarstvo, skupek najboljših sestavin, narava in tehnologija; ni samo še ena blagovna znamka kozmetike in prehranskih dopolnil. »Je mnogo več. Je sinergija vsega naštetega, z izjemno premišljeno zasnovo. Je skupek mnogo znanj z različnih področij, ustvarjena zelo premišljeno z znanji iz preteklosti in s poznavanjem današnjih tehnologij in tudi po učinkih je drugačna od običajnih izdelkov na policah. Podoba tega ni prikazovala. Prikazovala je čistost, ne pa teh posebnosti,« utemeljuje Marinkova.

marinko

»Nabie je prenavljal najboljši med najboljšimi«

Za novo celostno grafično podobo Nabie je poskrbel grafični oblikovalec Gregor Žakelj, ki ima veliko izkušenj z oblikovanjem tudi drugih naravnih kozmetičnih blagovnih znamk. Ko jo prosimo, naj opiše njuno sodelovanje, sogovornica najprej pove, da se poznata že dlje časa, poleg tega pa oblikovalec Nabie pozna že od njenih začetkov. »Gregorjeva dela z navdušenjem spremljam, saj z njegovim oblikovanjem tudi povsem običajni izdelki dobijo povsem drugačen pomen. Vse nagrade, ki jih dobiva, so resnično zaslužene. Takšna kreativnost je redka, zato sem vesela, da je Nabie prenavljal najboljši med najboljšimi,« ne skopari s pohvalami.

Tudi oblikovalec takoj pohvali svojo »naročnico«: »Zadnje čase imam srečo, da prijatelji – zavestno spreminjam besedo naročniki, ki je tako zelo neosebna, v prijatelji –, ki prihajajo v moj studio, dobro poznajo moje delo. Tako hitreje razvijemo zaupanje, ki ga potrebujem za ustvarjanje.« Kot izpostavlja, Marinkova izjemno dobro pozna svoj trg, saj so ji obiski sejmov in konferenc od Dubaja do Amsterdama dali izjemen vpogled v blagovne znamke in prihodnost tega segmenta.

žakelj

»Ker je Gregor Nabie poznal in spremljal že od samega začetka, je videl marsikaj, tudi tisto, česar sama nisem niti zaznala. To se je izkazalo za izjemno koristno. Ko sva se dobila in sem z največjo vnemo razlagala o Nabie, mi je rekel, da obstoječa podoba vsega tega ne pokaže,« nadaljuje, Žakelj pa dodaja: »Petra ve, da ima krasen izdelek tudi v svetovnem merilu, a se je hkrati vedno bolj zavedala, da jim pri Nabie nekaj manjka, pa ni vedela, kaj, dokler tega ni videla na moji mizi. Potrebovala je namreč nov, svež in celosten pogled, ki sem ji ga zelo spontano predlagal.«

»Končno poudarjamo to, kar resnično smo«

Sprva sta sodelavca mislila, da bo prenova Nabie vključevala samo prenovo spletne strani, a je, kot pravi Marinkova, Žakelj povsem spontano ustvaril še nov logotip. »Najprej sem globoko vdihnila, ker seveda staremu ni prav nič manjkalo (smeh). Novi logotip sem nekaj časa gledala brez besed. Ni bil več tako enostaven, tako čist, bil pa je neverjetno izčiščen in pomensko mnogo bolj ustrezen. Kot bi izklesal iz prejšnje podobe to novo, bolj čutno, bolj senzualno. Vsekakor je bil bolj »Nabie« in poti nazaj ni bilo več. Zdi se kot, da se je Nabie ponovno rodil,« pripoveduje sogovornica.

nabie1

Po besedah Žaklja mu je bilo v veliko pomoč to, da je blagovno znamko že dobro poznal. »Ko delam, me namreč večkrat zanese, rad navdušim in poiščem edinstvene poti. To po navadi pomeni, da naredim veliko več, kot sem mislil oziroma vse, kar mislim, da je potrebno za celostno zgodbo. V tem primeru smo dosegli nekakšen preporod in vse se je zložilo na pravo mesto ob dveh, morda treh kavah.«

Na koncu tako ni bila prenovljena samo grafična podoba blagovne znamke, temveč tudi celotna predstavitev javnosti, koncept nagovora in slog sporočanja. »Končno poudarjamo tisto, kar resnično smo, zaradi česar smo posebni, in pokažemo tiste vrline, ki jih prej ni bilo mogoče zaznati. Včasih je treba narediti nek premik, da pride do takšnega koraka naprej. V našem primeru je bila sprememba grafične podobe povod v celostno spremembo,« pripoveduje Petra Marinko.

Spremenili so pravzaprav vse – način komunikacije ter koncept pojavljanja na družbenih omrežjih in spletu, na spletno stran so dodali izobraževalne članke, zasnovali pa so tudi novo serijo svetovanj v trgovini Nabie CBD Shop na Cankarjevem nabrežju v Ljubljani, saj velik poudarek namenjajo širjenju svojega znanja.

Kljub dodatnim elementom se je osvobodila teže

Podoba Nabie je bila že pred prenovo minimalistična, v beli in črni barvi. Na vprašanje, kako mu je uspelo ohraniti prejšnji »duh« Nabie in ga nadgraditi tako, da še vedno sporoča bistvo, Gregor Žakelj odgovarja, da je doseganje takšnega minimalizma verjetno najtežje, a je hkrati dolgoročno najboljša rešitev. »Že sam logotip prijetno nadgradi vso komunikacijo in v svoji preprostosti doda znamki manjkajoče bistvo. Če kje, potem ravno tu vidim prednost, ki mi jo daje več kot dvajsetletni staž oblikovalca,« opaža. Po njegovih besedah ima Nabie presenetljivo dobro podlago v izdelkih, ki pa jih bodo sčasoma samo osvežili v novo smer in ohranili grafično osnovo črno-bele barve. »Toda celotna blagovna znamka je potrebovala veliko več, da je lahko pravilno zadihala, zdi se, da se je kljub dodatnim elementom osvobodila teže, kar je zelo zanimivo. Ta čistost je zdaj izrazita, drugačna in unikatna.«

Petra Marinko pravi, da bodo njihovi kupci najprej opazili »mehkobo, nežnost in senzualnost«, ki jih poudarjajo. Spremembe na embalaži bodo sicer uvajali postopno, kar ima sogovornica za prednost, saj bodo tako tudi kupci postopoma opažali spremembo, poleg tega pa je to pomembno tudi zaradi stroškovnega in trajnostnega vidika, ki je zanje zelo pomemben. »Velika prednost nove podobe je torej, da nadgrajuje 'staro'. Prehodi so opazni, niso pa radikalni.«

nabie2

nabie3

nabie4

Čistost izražanja v vseh medijih

Gregor Žakelj dodaja: »Poleg zelo jasnih in vidnih elementov, ki so zelo dobro nadgradili sedanjo podobo in vdahnili novo energijo tako trgovini v središču Ljubljane tudi kot pojavnosti na spletu, smo v ospredje postavili pomembna sporočila blagovne znamke. Veliko sva razmišljala o tem, kaj Nabie je in kaj bo v prihodnosti, kaj predstavlja in katere pozitivne spremembe prinese uporabnikom. Tem sporočilom sva namenila največ časa, verjetno zato, ker pišem zelo počasi in sem želel to čistost izražanja prenesti na vse medije, v katerih se Nabie pojavlja. Ravnovesje, fokus in umirjenost v kaosu, ki nas obkroža, so tudi meni zelo blizu.« Izpostavlja še, da Nabie že od začetka razume pomen botaničnega ravnovesja in uporablja zelo znanstven pristop pri snovanju izdelkov. »Takšno razmišljanje, ki ga dajemo v ospredje, je zame dodatna motivacija in eden od glavnih razlogov, da sem se odločil sodelovati pri prenovi blagovne znamke,« sklene oblikovalec.

Tudi v tujini si želijo postati zaupanja vredna blagovna znamka

Nabie je nišna kozmetična znamka in Petra Marinko se zaveda, da bi jim zgolj slovenski trg težko omogočil preživetje. »Slovenija je res majhna, je pa krasno tržišče za testiranje in tudi mi smo to poskušali izkoristiti v čim večji meri. Tako smo dobili ogromno izkušenj, ki bi v tujini stale veliko več. Mislim, da smo pripravljeni na tujino in morda se nam letos odpre tudi kaj večjega.«

Tako se že dogovarjajo s potencialnimi distributerji, agenti pa tudi posamezniki, ki si želijo njihove izdelke ponuditi v svojem okolju, ker se jim zdijo tako posebni. »Svojo širitev smo zasnovali tako, da se lahko prilagajamo, kar je danes velika prednost. Upamo, da nas tudi v tujini prepoznajo kot zaupanja vredno blagovno znamko in tudi nova podoba je bila eden od korakov, ki so za kaj resnejšega in večjega izjemno pomembni,« o prihodnosti Nabie razmišlja njena ustanoviteljica.

Članek je bil izvorno objavljen v tiskani reviji Marketing magazin, marec 2023, #501. Revijo lahko naročite na info@marketingmagazin.si.

Intervju

Monika Zajc
30. 11. 2024

Na naslovnici MM #521 je Monika Zajc, ki je pred letom dni prevzela vodenje digitalne…

Že od mladosti si vedno znova ponavljam: če sem dovolj pogumna, da začnem, sem dovolj pogumna, da uspem. Imam zelo enostavno strategijo, ki je vsaj v…

Hana Souček Martinc
30. 11. 2024

3. decembra bomo praznovali »ta veseli dan kulture«, mi pa smo se s Hano Souček Martinc…

»Kulturni projekti pogosto zahtevajo posebne pristope, ki vključujejo poudarjanje osebnega in estetskega vpliva. Ta vrsta komuniciranja se osredotoča…

Življenje z znaMMkami
25. 11. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

Najljubši oglaševalski slogan je: »Kaj bi mi brez domišljija.«

Naši avtorji