Preberi, preden deliš
Twitter vas bo po novem opozoril ob deljenju članka, na katerega niste kliknili oziroma ga prebrali.
Gašper Meden
Pixabay
Ena od perečih problematik pri širjenju neresničnih ali pomanjkljivih informacij – sploh v času, ko o koronavirusu vsi vedo vse – je vselej tudi dejstvo, da je ogromno člankov deljenih, ne da bi jih uporabnik sploh prebral. S testiranjem varnostnega »ventila«, ki sočasno deluje kot opozorilo, da naslovi ne povedo vse zgodbe, in nagovorom k previdnosti in branju članka kot celote so z omejenim številom uporabnikom začeli že oktobra 2020. Kot so poudarili v njihovi službi za odnose z javnostmi, se »ventil« nanaša na vse članke in publikacije. Čeprav je za marsikoga »zver že ušla z verige« in se Twitter trudi (po)gasiti požar, pa je težko porekati, da ne gre za korak v pravo smer.
Opozorilo pred delitvijo članka, na katerega niste kliknili
Majhen poseg v uporabniško izkušnjo
Po ugotovitvah Zorana Savina, direktorja Zavoda IAB, gre za majhen poseg v izkušnjo samo, ki pa daje uporabniku možnost, da preveri, kaj deli naprej. Enako si želi videti na drugih družbenih omrežjih. »Dodal bi še recimo, da bi ob posredovanju naprej pisalo, ali si 'prebral' članek ali nisi. Ne samo, da se s tem izognemo prenosu stvari, ki jih ne razumemo ali zares ne poznamo, ampak ob tem še podpiramo pisce, vsebino in morebitno oglaševanje na strani.«
V pričakovanju novih drznih potez
Twitter po besedah Denisa Oštirja, direktorja poslovnega razvoja za področje Evrope, Bližnjega vzhoda in Afrike v Hisensejevem hčerinskem podjetju VIDAA, zelo resno jemlje razmere, v katerih se je znašel svet. Čeprav mnogo prepozno so se po njegovih opažanjih neprimerno resneje od drugih platform lotili vprašanja lažnih novic in njihove distribucije. »To med uporabniki povzroča negovodanje, ampak to je edini možen korak. Pričakujem veliko drznih potez platforme v prihodnjih mesecih ali letu. Ne bi bil presenečen, če bi presedlali na naročniški model (s tem se rešijo pritiska algoritmov, ki vedno preferirajo teme, ki razburjajo in delijo), kot tudi ne, če bi se vpletli v boj za nakup katerega od novičarskih medijev (CNN je naprodaj, kot slišim). Ker v resnici je Twitter kot platforma najbolj uporaben in učinkovit predvsem kot distribucijsko orodje za novice. Izjemno zanimivi časi so pred nami.«
V okviru varnostnih ukrepov ukinili Donalda Trumpa
Twitter je poleg Facebooka že vrsto leto deležen levjega deleža kritik na račun netransparentnosti, širjenja lažnih novic, terorizma, teorij zarot in vsega vmes. Že lani junija so napovedali vrsto ukrepov tako imenovanega preverjanja dejstev in »blokade« neprimernih vsebin. Nekateri med njimi so zelo razklali javnost. Med drugim so za nekaj časa »ukinili« nekdanjega ameriškega predsednika Donalda Trumpa.