zz
Aktualno

Premagovanje paradoksa letnega razgovora

Pogovor o povišici? Želite spremembo delovnih procesov? Čakate na letni razgovor? Napaka. Letni razgovor ni trenutek, ko se odločitve sprejemajo, temveč so te že sporočene.

Mnogi zaposleni verjamejo v mit o »popolnem trenutku« za zaprosilo za napredovanje ali povišanje plače. Ta zmotna ideja jih vodi k temu, da mesece in mesece pripravljajo argumente za ključni trenutek med letnim razgovorom, saj menijo, da bo prav takrat sprejeta odločitev o njihovi prihodnosti. Toda ta razgovor ni trenutek, ko se odločitve sprejemajo, temveč da so te sporočene.

Šteje vsaka malenkost skozi celo leto

Letni razgovor ocenjujejo kot paradoksalen, trdi socialna delovka, poslovna coachinja in profesorica behaviorizma Melody Wilding. »Podlaga za napredovanje se postavlja skozi leto v stotinah majhnih interakcij. Vsaka predstavitev, rešitev in uspešen projekt oblikujejo percepcijo potenciala zaposlenih. Ko pride do letnega razgovora in predhodne formalne ocene, so odločitve določene že v 85 odstotkih.

Vzpostavljanje temeljev za napredovanje

Wildingova je za CNBC podala tri ključne nasvete, kako napredovati na delovnem mestu. »Namesto da se zanašate zgolj na letno oceno, razumite, da je vsaka interakcija priložnost za oblikovanje percepcije vašega potenciala. Sledite tem trem strateškim korakom .« Ti so:

  1. Predhodno vplivanje (tehnika Roberta Cialdinija) in zgodnje signaliziranje ambicij, s katero oblikujte percepcijo nadrejenih in sodelavcev. Ob omembi nove pobude recite: »Odlično, da se osredotočamo na umetno inteligenco. Raziskoval/a sem to področje in vidim možnosti za izboljšanje našega pristopa. Rad/a bi prevzel/a strateško načrtovanje na tem področju.« Po uspešnem projektu rečite: »Zelo sem zadovoljen/a z uspehom predstavitve. Komuniciranje s ključnimi deležniki mi je dalo vpogled na višji ravni.«
  2. Usklajevanje pričakovanj. Preden zaprosite za napredovanje, se z nadrejenim dogovorite o jasnih kriterijih. S tem se nadrejeni strinja z možnostjo napredovanja in sodeluje pri oblikovanju kriterijev. Primer vprašanja: »Kateri cilji bi pokazali, da sem pripravljen na napredovanje?« Ko pride čas za formalni pogovor, se sklicujte na dogovorjeni seznam.
  3. Višje plačne zahteve so prilagoditev novim razmeram. Pri pogovorih o višji plači oblikujte zahtevo kot prilagoditev obstoječih pogojev, ki odraža novo raven odgovornosti. Ob tem lahko rečete: »Glede na moje razširjene odgovornosti bi bilo smiselno, da se moje nadomestilo prilagodi temu obsegu.«

»Premagovanje paradoksa letnega razgovora zahteva zavedanje, da je napredovanje proces, ki se gradi skozi leto. S signaliziranjem ambicij, dogovorom o jasnih ciljih in pravično prilagoditvijo plače lahko ustvarite trdno podlago za karierni razvoj. Te taktike so pomagale strokovnjakom pri napredovanju v vodilnih podjetjih, kot so Google, Amazon in Microsoft – in lahko pomagajo tudi vam,« je zaključila coachinja.

Intervju

Paddy Carberry
11. 01. 2025

S Paddyjem Carberryjem, globalnim vodjo marketinga za Guinness, smo se pogovarjali, kako…

»Šport ima neverjetno sposobnost, da združuje ljudi zaradi skupnih strasti,« pravi Paddy Carberry.

Življenje z znaMMkami
06. 01. 2025

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u. Naši sogovornici sta tokrat…

»Klišejsko, vem, ampak največja marketinška poteza vseh časov je po mojem mnenju zagotovo Coca-Cola in Božiček. Zaradi te marketinške poteze nas…

Mojmir Šiftar
23. 12. 2024

Osrednji intervju v tokratni prilogi KuhaMMo smo namenili Mojmirju Šiftarju, chefu, ki…

Pen Klub je moj »zen garden« ali oaza miru. Tam lahko sprostim vso svojo kreativnost in resnično imam proste roke, da ustvarjam po svoji želji.

Naši avtorji