genz
Aktualno

Presenetljiva dejstva o generaciji Z, ki jih mora poznati vsaka blagovna znamka

Z ocenjeno globalno kupno močjo, ki presega 450 milijard dolarjev, ima generacija Z že zdaj velik gospodarski vpliv. Ta vpliv se povečuje, saj vse več pripadnikov generacije vstopa na trg delovne sile.

Skoraj vsaka blagovna znamka si želi pridobiti generacijo Z, vendar boste morda presenečeni, česa blagovne znamke – in vi – ne vedo o tej generaciji. Navsezadnje je za osvojitev generacije Z potrebno več kot le ustvarjanje »reelov« ali »tiktokov« in sodelovanje z vplivneži. 

Podnebne spremembe in duševno zdravje sta pereča problema

Medtem ko je finančna stabilnost le eno od vprašanj, ki skrbi generacijo Z, so podnebne spremembe in duševno zdravje njihove generacije naslednji najbolj pereči problemi. Blagovne znamke morajo to upoštevati, ko pristopajo k generaciji Z – to je skupina, ki ne želi, da jim blagovne znamke le tržijo, temveč da resnično razumejo njihove želje, potrebe in strasti.

Po podatkih Adweeka kar 60 odstotkov anketiranih »gen Z-jevcev« navaja, da so bili v preteklem mesecu zaskrbljeni zaradi podnebnih sprememb in okolja, 21 odstotkov pa jih to navaja kot največjo skrb, takoj za življenjskimi stroški (35 odstotkov) in brezposelnostjo (22 odstotkov). Še več, skrb generacije Z za okolje vpliva na njihovo vedenje: 35 odstotkov jih je prenehalo voziti avto, 33 odstotkov jih ne kupuje hitre mode, 21 odstotkov pa jih je vegetarijancev ali veganov.

Ne pozabite na trajnost in okoljsko odgovornost

Pri navezovanju stikov z generacijo Z ne podcenjujte pomena trajnosti in okoljske odgovornosti. Če lahko verodostojno predstavite svoj prispevek k okolju, to storite: 47 odstotkov anketirancev si želi, da so blagovne znamke, pri katerih nakupujejo, trajnostne in okoljsko ozaveščene. Ne uporabljajte nejasnih in neoprijemljivih izrazov kot sta zelen in okolju prijazen, ampak svoje trditve podprite s konkretnimi podatki. Generacija Z ne bo dopuščala zelenega zavajanja.

Oglaševanje naj bo zabavno

Generacija Z obožuje družbena omrežja, za njih najpomembnejše platforme pa so YouTube (več kot 80 odstotkov anketirancev je uporabnikov te platforme), Instagram (75 odstotkov) in TikTok (69 odstotkov). Družbena omrežja uporabljajo predvsem za zabavo (68 odstotkov) in si želijo, da se dejavnik zabave razširi tudi na oglaševanje. 52 odstotkov pripadnikov generacije Z ima raje kreativne in zabavne oglase, 43 odstotkov pa jih uživa v oglasih, ki so smešni.

Najboljše rezultate boste dosegli z ustvarjanjem vsebin, ki predstavljajo vaše izdelke na prijeten, zabaven in pogosto humoren način, in s strateškim umeščanjem teh vsebin na platforme, ki jih generacija Z najpogosteje obiskuje. 

Elektronska pošta ni mrtva

Kar 48 odstotkov pripadnikov generacije Z navaja elektronsko pošto kot najprimernejši način obveščanja o posebnih ponudbah, kar pomeni, da je njihova glavna izbira. 41 odstotkov jih je v zadnjih 12 mesecih opravilo nakup prek elektronske pošte. Ko boste z zabavo pritegnili pozornost generacije Z, ohranite svojo blagovno znamko na njihovem radarju tako, da jih z e-pošto obveščate o ponudbah in promocijah. Vendar tudi takrat ohranite ton glasu, ki jih je pritegnil k vam. 

Igrifikacija je pot do uspeha

71 odstotkov odraslih pripadnikov generacije Z igra video igrice, saj menijo, da to izboljšuje njihovo duševno zdravje in uravnava raven stresa. V 72 odstotkih jih privlačijo vsebine ali izkušnje, ki vključujejo iskanje namigov, preiskovanje skrivnosti in podobno. Igrifikacija je odličen način, da generacijo Z pritegnete k svoji blagovni znamki in jih ohranite v stiku z njo. Prav tako lahko z igrifikacijo pridobite informacije o teh potrošnikih, ki jih sicer ne bi prostovoljno posredovali. V obliki kviza jih lahko na primer povprašate o njihovih interesih in željah.

Intervju

Življenje z znaMMkami
25. 11. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

Najljubši oglaševalski slogan je: »Kaj bi mi brez domišljija.«

z
20. 11. 2024

Ob 30. obletnici delovanja najbolj prepoznavne in priznane znamke v svetu moške mode v…

gizem
16. 11. 2024

O programih izobraževanja in usposabljanja zaposlenih smo se pogovarjali z Gizem Ozturk,…

Naši avtorji