plus
Aktualno

Prihodnost branja je digitalna

Poletje je čas, ko preberemo več knjig, tako v tiskani kot tudi digitalni obliki. Ob tej priložnosti smo se pogovarjali o Mladinski knjigi PLUS, prvi mobilni naročniški platformi za dostop do knjig.

Mobilna naročniška platforma in aplikacija Mladinska knjiga PLUS je luč sveta ugledala konec novembra 2022. Takrat je bila to prva mobilna aplikacija, ki je uporabnikom omogočala dostop do različnih digitalnih knjižnih vsebin v slovenskem jeziku. »Najprej so bile na voljo elektronske in zvočne knjige, kasneje pa smo dodajali tudi druge formate. Mladinska knjiga PLUS danes ponuja bogat izbor e-knjig in zvočnic, ki ga tedensko dopolnjujemo z novimi naslovi. Izbor je žanrsko izjemno raznolik, kar pomeni, da je Mladinska knjiga PLUS primerna za vse okuse in vse generacije,« razlagajo pri Mladinski knjigi.

Knjižne naslove dopolnjujejo s podkasti z najbolj priljubljenimi avtorji in navdihovalci – posebno oblika video vsebin, v katerih znani Slovenci delijo svoje znanje, dragocene poklicne, ustvarjalne in življenjske izkušnje. Na aplikaciji so dostopne videolekcije Zvezdane Mlakar, Urške Fartelj, Bruna Šimleše, Ljubice Marjanovič Umek, Andreja Blatnika in Davida Zupančiča. Kmalu se jim bodo pridružili tudi Tina Bončina, Renata Salecl, Jelka Reichman in Kristijan Musek Lešnik.

Aplikacija se je med uporabniki dobro uveljavila

Pri Mladinski knjigi pravijo, da se je aplikacija med uporabniki že relativno dobro uveljavila. »Beleži več kot 20 tisoč prenosov in prek 10 tisoč registriranih uporabnikov, kar na trgu, kjer se tovrstne navade šele vzpostavljajo, niso skromne številke,« so razložili. Dodali pa so tudi, da uporabniki še posebej cenijo žanrsko raznolikost, saj je njihov izbor knjižnih naslovov primeren za vse okuse in vse generacije. Pravijo, da je potencial velik, kar kaže tudi relativno strma rast naročnikov.

plus

V dopustniških mesecih bolj strma rast naročnikov

V poletnih mesecih se poveča raba vsebin, tudi rast števila uporabnikov je opazno bolj strma. »Tak trend je pričakovan, saj se z našimi vsebinami potegujemo za prosti čas uporabnikov – tega je med poletjem nekoliko več. To se odraža tudi pri uporabi Mladinske knjige PLUS. Povpraševanje po digitalnih knjižnih vsebinah s tega vidika ne odstopa od povpraševanja po knjigah v tiskani obliki,« pravijo pri Mladinski knjigi. Uporabniki digitalnih knjižnih formatov posegajo po podobnih avtorjih in naslovih kot bralci tiskanih knjig. Tiskane uspešnice so praviloma tudi e- in zvočne uspešnice. »V aplikaciji so bile julija najbolj poslušane knjige Znanost mirnega življenja Davida Zupančiča, prvenec slovenske avtorice Karmen Petric Prste stran in zimzelena otroška klasika Mali kakadu Svetlane Makarovič. Bralci e-knjig so julija najpogosteje posegali po ljubezenskem romanu Prste stran, na drugem mestu je nova knjiga priljubljenega avtorja Adama Kaya Brez filtra, sledi mu ljubezenski roman Mala sladolednica v Amalfiju,« pravijo.

Zanimanje za poslušanje zvočnih knjig večje kot za branje e-knjig

Opazili so, da uporabniki raje poslušajo zvočne knjige kot pa prebirajo e-knjige. »Izjemno nas veseli, da je zanimanje za zvočnice veliko, saj želimo uporabnikom ponuditi kakovostne zvočne knjige v slovenskem jeziku, ki bi lahko nadomestile poslušanje zvočnih knjig v tujih jezikih. Ob tem pa seveda ves čas krepimo tudi program e-knjig in skrbimo za skoraj sočasna izida e- in tiskane knjige,« so razložili. 

Kaj pa načrti za prihodnost? Kratkoročno želijo izboljšati uporabniško izkušnjo, da bo uporaba še bolj udobna in priročna ter razširiti izbiro tematik, žanrov in naslovov. Tudi v prihodnje si želijo uporabnikom zagotavljati dobre, kakovostne in aktualne zgodbe.

plus

Intervju

z
20. 11. 2024

Ob 30. obletnici delovanja najbolj prepoznavne in priznane znamke v svetu moške mode v…

gizem
16. 11. 2024

O programih izobraževanja in usposabljanja zaposlenih smo se pogovarjali z Gizem Ozturk,…

Sasha Savić
09. 11. 2024

Ključ do uspeha vsakega vodje je v tem, da najde prave ljudi, je prepričan Sasha Savić,…

Moj glavni kriterij pri izbiri ljudi je bil občutek, da posameznik pred mano goji globoko strast do oglaševalske industrije in blagovnih znamk ter to…

Naši avtorji