audi
Aktualno

Projekt »Uporabimo uporabljeno«: Audijev inovativni pristop k trajnostnemu razvoju

Kot premijska avtomobilska znamka Audi poudarja svoje trajnostne vrednote in v povezavi z njimi snuje zanimive in inovativne rešitve.

Ena od njih je tudi projekt, v okviru katerega so iz odsluženih oglasnih transparentov ustvarili unikatne potovalne torbe Audi.

»Oglasni panoji, ki so bili nekoč del zimskih spektaklov, so danes preobraženi v nosilce napredka,« uvodoma povedo pri Audiju. Kot prednost svojih inovacij navajajo dejstvo, da Audi v središču razvoja izdelkov združuje podporo krožni ekonomiji ter želje in potrebe uporabnika. Njihov cilj je jasen: znamka Audi želi postati vodilni ponudnik trajnostne premijske e-mobilnosti, zavezanost k trajnostnemu razvoju in napredku pa se odraža na vseh ravneh.

Od plakatov do torb

Na svetovni dan Zemlje, ki smo ga praznovali 22. aprila, so pri Audiju predstavili projekt »Uporabimo uporabljeno«, s katerim so izkazali svojo zavezanost trajnostnemu razvoju, visokotehnološkemu napredku in uporabi recikliranih materialov tudi izven avtomobilskega področja. V sodelovanju s prestižnim unikatnim oblikovalcem in izdelovalcem vrhunskih čevljev Mariom Herzogom je nastala kolekcija petdesetih unikatnih potovalnih torb.

herzog

»Audi je dolgoletni partner FIS svetovnega pokala v alpskem smučanju in to sodelovanje je na tekmah obeleženo z oglasnimi transparenti. V tem času se je celostna podoba znamke zamenjala in zdelo se nam je škoda, da bi odsluženi transparenti končali na odlagališču smeti in obremenjevali okolje, saj so v osnovi narejeni iz kakovostnega materiala. Razmišljali smo, kaj bi lahko naredili iz njih in prišli do ideje, da bi lahko izdelali vrhunske torbe, ki bi jih ljubitelji znamke Audi koristno uporabljali še naprej,« je ozadje zgodbe in koncept projekta »Uporabimo uporabljeno« pojasnil Franci Bolta, direktor znamke Audi.

bolta

Trajnostni vidik, vrhunsko oblikovanje in visoka uporabna vrednost

Pri snovanju ideje so se osredotočali na to, da bo izdelek poleg trajnostnega vidika združeval tudi vrhunsko oblikovanje in visoko uporabno vrednost. Hkrati so želeli, da je v izdelku prepoznana tudi identiteta svetovnega pokala v alpskem smučanju, s katerim letos na globalni ravni obeležujejo 20 let sodelovanja – uporabljeni oglasni transparenti, iz katerih so potovalne torbe izdelane, so krasili prav slovenska prizorišča svetovnega pokala v alpskem smučanju. »Ideja o izdelavi luksuzne potovalne torbe se nam je torej ponudila kar nekako sama od sebe, saj smo prepričani, da bodo kot izdelek najbolj navduševale prav ljubitelje vrhunskega oblikovanja, ki bodo razumeli tudi trajnostno poslanstvo našega projekta in se hkrati navdušujejo nad našo tradicionalno vlogo v zimskih športih,« pravi Samo Pagon iz oddelka za marketing pri Audiju.

»Na začetku nemajhen oblikovni in tehnični izziv, nato velik ustvarjalni užitek«

Povezali so se torej z oblikovalcem Mariom Herzogom, ki je bil z znamko Audi in pozneje tudi Bentley najprej povezan na globalni ravni. »Za realizacijo naše ideje se nam je zdelo zelo pomembno, da se pogovarjamo z zanesljivim partnerjem, ki bo za preoblikovanje robustnega materiala imel poleg vrhunskih oblikovalskih veščin tudi odlična rokodelska znanja. Želeli smo namreč, da so torbe oblikovane ročno in da je vsaka zase unikaten izdelek,« pojasni Samo Pagon.

Mario Herzog pravi, da je bilo zanj kot oblikovalca in izdelovalca čevljev ustvarjanje torb hkrati izziv in užitek. »Na začetku nemajhen oblikovni in tehnični izziv, pozneje velik ustvarjalni užitek. Sodelavci Audija Slovenija so nam v grobem predstavili idejo in material, ki je ponujal določene možnosti, a hkrati tudi omejitve. Priznam, sprva niti približno nisem vedel, kaj bi lahko nastalo iz tega. Prihajale so ideje in prebliski, vendar še zdaleč ne takoj v smislu rešitev, ki bi zadovoljivo sledile oblikovnim in izvedbenim standardom ene oz. druge znamke,« pravi Mario Herzog.

audi3

»Bojne rane« kot dodana vrednost

Nekaj težav mu je predstavljal tudi sam material: »Potiskan in odslužen PVC mi je bil sicer všeč, vendar … Deloma lep in čist, deloma umazan, preluknjan in podrgnjen. Material tudi ni tako 'voljan' za obdelavo in šivanje, kot sta na primer usnje ali tekstil. Posamične kose je krasila smola pohorskih ali kranjskogorskih smrek. Nato sem obrnil logiko 'kako naj bi bilo' v logiko 'kaj imamo na voljo'. Odločil sem se, da bodo sledi dosedanje uporabe poanta novega izdelka in vse 'bojne rane' dodana vrednost. Od tukaj naprej je delo steklo užitkom naproti,« pravi. Občutek, ko odsluženim izdelkom vdahne novo življenje, opiše kot nadvse prijeten. »Ne le zaradi izjemno smiselno zastavljenega projekta in lepo oblikovanega izdelka. Skozi naporne faze razvoja smo se marsikaj naučili, marsikaj spoznali in naše rokodelstvo nikoli več ne bo enako. Vedno smo se trudili z materiali ravnati racionalno, zdaj pa bo upoštevanje ponovne uporabe vodilo našega prihodnjega ustvarjanja,« je zadovoljen.

11 torb na dražbo ob svetovnem dnevu oceanov

Audi bo na svetovni dan oceanov, 8. junija 2023, v skladu s svojim poslanstvom trajnostnega razvoja ponudil omejeno serijo enajstih potovalnih torb Audi na dobrodelni dražbi. Sredstva, zbrana na dražbi, bodo namenjena zavodu YouSea za izdelavo in namestitev morske oaze za ohranitev morskega ekosistema v Piranskem zalivu. Gre za pilotski projekt, s katerim želijo sodelavci zavoda skupaj z zunanjimi ustanovami raziskati njene multiplikativne pozitivne učinke na okolje. Odkrivali bodo načine, kako bi lahko prispevali k bolj trajnostnemu načinu pridelave hrane v prihodnosti in raziskovali delovanje takšnih struktur pri odvajanju ogljikovega dioksida iz morja ter njihovo čistilno sposobnost. Na degradiranih območjih bi tako lahko povečali samočistilno sposobnost morja, izboljšali njegovo kakovost in obnavljanje.

»Podporo projektu nam bo z udeležbo na dražbi izrazil tudi nekdanji smučarski as Marc Girardelli, ki bo prav za to priložnost pripotoval v Slovenijo. Dražba bo za nas prvi preizkus, kako se odzivajo kupci in prepričani smo, da bodo v Sloveniji mnogi posamezniki v zgodbi prepoznali dober namen in da bo to glavni motivacijski element za morebitni nakup torbe,« meni Samo Pagon.

Preostalih devetintrideset torb bo na voljo za nakup v spletni trgovini. Tako bo zaključen celoten krog trajnostne rabe materialov: zmanjšali bodo število odpadnih materialov, jih ponovno uporabili v novih izdelkih ter našli načine, kako z njimi ustvariti pozitiven vpliv na okolje.

»Prihodnost me zanima, saj bom v njej preživel preostanek svojega življenja«

Irena Fonda, predstavnica zavoda YouSea, pravi, da je poslanstvo njihovega zavoda ohranjanje biodiverzitete morja. »Ponosni smo, da lahko sodelujemo z Audijem, ki je pionir med avtomobilskimi družbami z lastno okoljsko fundacijo in že vrsto let uvršča varovanje okolja in narave ter projekte, povezane z biotsko raznovrstnostjo kot svojo prednostno nalogo. Zdi se nam imenitno, da v svojem okoljskem poslanstvu ozaveščajo o tem, da se inovativne tehnologije in varovanje okolja odlično dopolnjujejo in da to skozi svoje projekte tudi udejanjajo,« pravi.

Citat Marka Twaina »Prihodnost me zanima, saj bom v njej preživel preostanek svojega življenja«, ki je objavljen na prvi strani Audijevega vodnika za okoljsko ozaveščenost Greenovation, po njenih besedah povezuje poslanstvo zavoda s poslanstvom Audija kot visoko tehnološke in obenem visoko okoljsko zavedne organizacije.

fonda

Članek je bil objavljen v spomladansko-poletni prilogi SaMMozavestno, ki jo lahko prelistate tu

Intervju

z
20. 11. 2024

Ob 30. obletnici delovanja najbolj prepoznavne in priznane znamke v svetu moške mode v…

gizem
16. 11. 2024

O programih izobraževanja in usposabljanja zaposlenih smo se pogovarjali z Gizem Ozturk,…

Sasha Savić
09. 11. 2024

Ključ do uspeha vsakega vodje je v tem, da najde prave ljudi, je prepričan Sasha Savić,…

Moj glavni kriterij pri izbiri ljudi je bil občutek, da posameznik pred mano goji globoko strast do oglaševalske industrije in blagovnih znamk ter to…

Naši avtorji