Slovenske agencije v Cannesu: Prijavljali nismo, a ambicije ostajajo
Medtem, ko so naši sosedje Hrvati uspešni v Cannesu, smo se v slovenskih agencijah pozanimali, ali so tudi sami na Kanske leve prijavili kakšen projekt (in zakaj ne).
Tina Guček
V Cannesu so hrvaški kreativci prejeli dva bronasta leva – za projekt »Zgodba, vredna vsake črke« ga je prejela zagrebška agencija Bruketa&Žinić&Grey (v kategoriji tisk in založništvo), za projekt »Čas za vaš čas« pa Studio Tumpić/Prenc iz Rovinja (v kategoriji oblikovanje). Slovenci letos v Cannesu nismo imeli prijavljenih projektov, čeprav slovenski kreativci pravijo, da si prijav (in nagrad) v prihodnje želijo.
Praznik kreativnosti
Luka Bajs, izvršni kreativni direktor v agenciji SHIFT pravi, da je Cannes zanj (čeprav se morda sliši malce klišejsko), še vedno praznik kreativnosti. »Tam vidiš ne samo, kje smo kot branža, ampak tudi, kam bomo v prihodnje šli. Zato ga vsako leto z veseljem spremljam, še posebej pa me zanimajo tista dela, za katere si lahko rečem: 'To bi lahko pa tudi pri nas naredili',« pravi. V SHIFT-u v Cannes letos niso prijavljali del, kar pa ne pomeni, da to ni njihova ambicija. Pravijo, da delajo na idejah in projektih, v katere verjamejo, in upajo, da bodo imeli naslednje leto kakšnega »contenderja« tudi na tej ravni.
Kanski levi so še vedno oskarji oglaševanja
Tudi Jure Tovrljan, izvršni kreativni direktor v agenciji Pristop, je prepričan, da kanski levi (kljub vmesnemu manjšemu padcu) še vedno veljajo za »crème de la crème« industrije oz. oskarje oglaševanja. »Skoraj 27 tisoč prijavljenih del očitno dokazuje željo agencij po kovinskem levčku in 'večni slavi'. Mi smo letos leve izpustili in se osredotočamo na serijo prav tako priznanih mednarodnih nagrad, ki pa lahko postanejo dobra popotnica za prihodnji festival na jugu Francije. Dobro namreč vemo, kakšno kampanjo po kampanji zahteva potencialna nagrada v Cannesu,« je Tovrljan povedal za MM.
»Morda bomo naslednje leto na 'svetovnem prvenstvu' tudi mi«
Tudi v Agenciji 101 so letos svoja dela prijavljali na druge mednarodne festivale – tiste, za katere so menili, da bodo na njih njihova dela konkurenčna in uspešna. »Morda pa bomo že naslednje leto prijavili kaj tudi na svetovno prvenstvo Cannes Lions,« pravi Dino Zupančič, solastnik Agencije 101.
Sveti gral stroke
»Cannes je še vedno in bo tudi naprej sveti gral naše stroke,« meni tudi Toni Tomašek, glavni kreativni direktor in direktor Publicis Groupe Slovenije. Kot pravi, je kanski lev nagrada, ki si jo vsak želi na svoji polici in v življenjepisu. »Naša skupina tudi letos ni prijavila dela na to tekmovanje. Predvsem iz razloga, da ima globalno Publicis Groupe proces stroge izbire za celo leto vnaprej. Naš projekt, ki bi lahko bil zanimiv za prijavo, je še toliko svež, da ni uspel slediti temu procesu za letošnji festival. Se pa te dni ponovno radovedno oziromo proti festivalskemu prizorišču in držimo pesti za naše kolege iz Publicis Groupe v poletnem in pravljičnem Cannesu,« pravi Toni Tomašek.
»Leve imamo v načrtu«
Tudi v DROM agency letos na kanske leve niso prijavili nobenega projekta, so pa trud usmerili v pripravo in podporo svojim mladim kreativkam. Oba prijavljena para na letošnjem slovenskem tekmovanju sta se uvrstila v finale, zmagovalki pa te dni zastopata slovenske barve na Azurni obali. »Navkljub temu, da se oglaševalska industrija in razmere na trgu spreminjajo, so levi še vedno največja, najbolj prestižna nagrada in so cilj vsake kreativne agencije. Tudi mi imamo tako v načrtu, da v naslednjih dveh letih realiziramo sodelovanje na tekmovalnem delu festivala, sicer pa kot del internega treninga in razvoja kreativne ekipe uporabljamo lestvico ocenjevanja, ki odraža kriterije kanskih levov,« pravi Milena Jakovljević, glavna kreativna direktorica DROM agency.