»Sporni« Cocktin oglas: »Odziv dela javnosti nas ne preseneča, prej navdihuje«
Včeraj smo pisali o Cocktinem oglasu »Živi za svojo stvar«, ki mu na Hrvaškem očitajo, da je preveč nasilen in da spodbuja homoseksualnost. Čeprav nekaterim ni všeč, je tistih, ki jim je, očitno precej več.
Tina Guček
»Odziv dela javnosti nas ne preseneča, prej navdihuje,« so povedali v agenciji Yootree Creative, ki je zasnovala tržnokomunikacijsko akcijo za Cockto. Kot pravijo, je akcija prejela več kot 1.200.000 pozitivnih komentarjev in reakcij podpore ter sedem milijonov ogledov na digitalnih kanalih. Na družbenih omrežjih je po njihovih navedbah prejela kar 80 % pozitivnih in le 20 % negativnih odzivov.
»To je dokaz, da je Cocktina nova oglaševalska akcija 'Živi za svojo stvar' spregovorila o eni od pomembnejših tem v celotni regiji. Ponosni smo, da smo z njo prav v času omejene svobode gibanja javnost opozorili na nepogrešljive družbene vrednote svobodne izbire, izražanja, ustvarjanja in enakosti spolov. Verjamemo, da svoboda v družbi ni samoumevna, ampak si moramo zanjo vsi prizadevati; tudi ustvarjalci oglasov in blagovne znamke,« je za MM povedal Tomaž Apohal, kreativni direktor v agenciji Yootree Creative.
Vloga vrhunskih znamk je, da zastopajo interese svojih ciljnih javnosti
Na vprašanje, kako odgovarjajo na očitke, da je oglas preveč nasilen in da spodbuja homoseksualnost, odgovarjajo, da znamka Cockta temelji na arhetipu razsvetljenega upornika. »S to akcijo se poklanja resničnim ustvarjalcem iz celotne regije, ki s svojim življenjem in delom vsak dan živijo za svojo strast. V oglasu ne nastopajo igralci, ampak resnični glasbeniki, plesalci in drugi ustvarjalci. Nič spornega ne vidimo v tem, da svetu predstavljamo njihove zgodbe, strast, delo in ljubezen, če je ta del njihovega navdiha in umetniškega izraza. Očitki dela javnosti na Hrvaškem in v Srbiji nakazujejo na skrito homofobijo in sovražen odnos do istospolno usmerjenih. Vloga vrhunskih znamk pa ni, da ob družbeno relevantnih temah le pogledajo stran, ampak da zastopajo interese svojih ciljnih javnosti,« so prepričani.
Akcija ugledu znamke le koristi
Glede na številke (že prej omenjenih 1.200.000 odzivov podpore in pohval ljudi iz celotne regije na družbenih omrežjih Facebook, Instagram in YouTube v primerjavi z 2500 podpisi peticije za umik oglasa) je očitno, da oglaševalska akcija ugledu znamke bistveno bolj koristi kakor škodi, pravijo v agenciji. »Razumemo, da prejema tako pozitivne kot negativne odzive, kar je v skladu z različnostjo, ki jo podpiramo, a dokler je v mejah spoštljivega in ne sovražnega govora. Cockta ne promovira istospolnih parov, ampak opozarja na univerzalno pravico do svobodne izbire vsakega posameznika«, je izpostavila Jelena Jelenc, direktorica marketinga Atlantic Grupe, ki je lastnik znamke Cockta.
Odzivi v Sloveniji so pozitivni
Oglaševalsko akcijo so v Sloveniji predstavili marca 2020, in sicer s televizijskim oglaševanjem in komunikacijo na digitalnih kanalih. »Razumljivo je, da obstajajo ljudje, ki jim del zgodbe z istospolnim parom morda ni všeč, vendar so v Sloveniji odzivi na družbenih omrežjih in na spletu izjemno pozitivni. To je pokazatelj, da širša javnost podpira svobodno pravico izbire, pravice manjšin in LGBT, zato nas veseli, da Cockta pridobiva vse večjo relevantnost in priljubljenost,« so pri Yootree Creative še povedali za MM.
Za mnenje smo prosili tudi Dunjo Ivano Ballon, izvršno direktorico hrvaškega združenja oglaševalskih agencij (HURA), ki pa nam je odgovorila, da je presoja o (ne)primernosti oglaševalske akcije stvar oglaševalskega razsodišča, zato se o njej ni želela izreči.