zz
Aktualno

Ta vonj ni McDonald'sov. Je le njegov novi oglasni pano.

Verjetno se je to že vsem zgodilo: v dvigalu, na avtobusu ali v konferenčni sobi nekaj zavohate. Čeprav nič ne nakazuje na to, veste, da diši po McDonald'su. Vonju, ki je tako prepoznaven kot njegov logotip ali melodija.

Zato je njegova nizozemska podružnica preizkusila svoj ikonični vonj in ni v svoji najnovejši kampanji uporabila ničesar drugega.

Vonj in dotik sta najbolj primarni človeški čutili, ki pa sta v oglaševanju slabo uporabljeni. McDonald's že desetletja zapeljuje brbončice po vsem svetu in je ena od najbolj priljubljenih in prepoznavnih blagovnih znamk. Toda pri McDonald’su so spoznali, da obstaja nekaj, kar si potrošniki zapomnijo prav tako dobro kot njihov logotip, izdelke ali nalezljivi jingle. Kaj je torej boljši način, da bi oboževalci blagovne znamke začeli hrepeneti po krompirčku, McDonald’sovem najbolj neustavljivem in najbolje prodajanem izdelku, kot njegov vonj?

McDonald's na Nizozemskem je to tudi preizkusil. V Utrechtu in Leidnu so postavili vrsto preprostih rumenih in rdečih oglasnih panojev. Na prvi pogled se zdijo prazni, a ko se mimoidoči približajo na manj kot pet metrov, jih pozdravi izrazit vonj McDonald’sovega ocvrtega krompirčka, ki prihaja iz notranjosti oglasne deske. To je prvič, da je bil oglasni pano uporabljen za razpršitev vonja McDonald'sa, pri čemer je prepoznaven vonj uporabljen kot najbolj prepoznavna prednost blagovne znamke.

Stijn Mentrop-Huliselan, direktor marketinga pri McDonald's Nizozemska, pravi: »Znani smo po svojih prepoznavnih prednostih blagovne znamke, ki so večinoma vizualne. Dokazano je, da je vonj učinkovitejši pri vzbujanju jasnih in čustvenih spominov kot slike. Z vključitvijo tega naslednjega čuta v naše oglaševanje smo našli nov način, kako ljudi spomniti, da se imajo pri McDonald'su vedno dobro.«

Oglasni panoji so bili strateško nameščeni v razdalji 200 metrov od restavracij McDonald's in so vabili tiste, pri katerih se je sprožila želja, da enostavno pridejo do njih in naročijo svoje najljubše izdelke. Medtem ko vse blagovne znamke ciljajo na oči, McDonald's cilja na nosove.

Darre van Dijk, izvršni kreativni direktor v agencijiTBWA\NEBOKO, je povedal: »Vedno iščemo načine, kako ikoničnemu bogastvu blagovnih znamk zagotoviti lastno mesto v kulturi. Vonj McDonald'sovega krompirčka je ena od teh ikoničnih značilnosti.«

Intervju

Življenje z znaMMkami
06. 01. 2025

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u. Naši sogovornici sta tokrat…

»Klišejsko, vem, ampak največja marketinška poteza vseh časov je po mojem mnenju zagotovo Coca-Cola in Božiček. Zaradi te marketinške poteze nas…

Mojmir Šiftar
23. 12. 2024

Osrednji intervju v tokratni prilogi KuhaMMo smo namenili Mojmirju Šiftarju, chefu, ki…

Pen Klub je moj »zen garden« ali oaza miru. Tam lahko sprostim vso svojo kreativnost in resnično imam proste roke, da ustvarjam po svoji želji.

Monika Zajc
30. 11. 2024

Na naslovnici MM #521 je Monika Zajc, ki je pred letom dni prevzela vodenje digitalne…

Že od mladosti si vedno znova ponavljam: če sem dovolj pogumna, da začnem, sem dovolj pogumna, da uspem. Imam zelo enostavno strategijo, ki je vsaj v…

Naši avtorji