Teden restavracij: Povpraševanje je vedno večje od ponudbe
V petek se začne spomladanski Teden restavracij, ki bo, kot pravijo organizatorji, letos v znamenju izvirnosti. O izvirnosti in o tem, kakšna priložnost za lastno promocijo je Teden restavracij, smo se pogovarjali z nekaj znanimi slovenskimi gostinci.
Tina Guček
Chef Gregor Jelnikar, lastnik ljubljanskega Georgie bistroja, pravi, da jim Teden restavracij predstavlja predvsem priložnost nagovoriti potencialne nove obiskovalce, ki jih mogoče še ne poznajo ali pa niso našli pravega razloga za obisk. »Velika večina je namreč takšnih, ki nas ob takšni priložnosti obiščejo prvič. Je pa to za nas tudi priložnost, da jim predstavimo naš koncept, ki je še zlasti v času kosil zelo podoben tednu restavracij, le da je ponudba med tednom restavracij zaradi velikega navala ljudi okrnjena. Hkrati pa moramo vseeno paziti, da gostom ustrežemo v največji možni meri, saj nam ravno slovenski in lokalni gosti pomenijo največ, kljub temu, da jih je po navadi tudi najtežje zadovoljiti,« pravi.
Pove tudi, da v času pred in med Tednom restavracij dodatna promocija restavracije ni potrebna, saj je povpraševanje vedno večje kot ponudba. Večji izziv jim predstavlja goste prepričati, da se v restavracijo odpravijo tudi v času izven tedna restavracij. »Ker smo še dokaj nova znamka, se kar precej ukvarjamo z marketingom in mu namenjamo več sredstev kot pod prejšnjo blagovno znamko. Georgie bistro preprosto še ni pozicioniran tam, kjer si želimo. Nam pa pri tem pomaga kar nekaj zunanjih sodelavcev, od marketinške agencije do fotografa in medijskih hiš, s katerimi pozneje kompenziramo z obiski pri nas. Nekaj denarja gre tudi v sponzoriranje objav na družbenih omrežjih in Google Ads,« pravi.
Kar zadeva izvirnost, pove, da so izvirni celo leto in ne le med tednom restavracij. »To je tudi koncept naše restavracije. Sveže in lokalne surovine predstaviti na kreativen in moderen način. Če vas zanima, kako bomo izvirni, pa predlagam, da odprete našo spletno stran pod zavihkom meni in si jedi ogledate sami,« z nasmehom doda Gregor Jelnikar.
Dobra priložnost za pridobivanje potencialnih gostov
Matjaž Erzar, lastnik in chef v kranjski gostilni Pr' Matičku, se strinja, da je Teden restavracij dobra priložnost za pridobivanje potencialnih novih gostov, saj se nekateri tudi vračajo. Opaža tudi, da se ljudje pozitivno odzivajo na posebne ponudbe, ki jih občasno pripravijo, med katerimi so na primer valentinov meni, »prešerna južina« ob slovenskem kulturnem prazniku in martinova pojedina.
Kako pa poskrbijo za izvirnost? »Z izvirnim jedilnikom, prostorom in postrežbo,« pojasni.
Dodatna »reklama« ni potrebna
Izvirni so tudi krožniki in jedi v restavraciji Strelec, obljublja chef Igor Jagodic, ki prav tako meni, da je Teden restavracij izvrstna priložnost, da jih obiščejo tudi gostje, ki si obiska pri njih sicer ne bi privoščili.
Teden restavracij je po njegovih besedah dogodek, ki je za širšo javnost zanimiv, zato v teh dneh gostov ni potrebno še dodatno nagovarjati in vabiti. »Priznamo, da se tudi sicer marketingu oz. oglaševanju trenutno premalo posvečamo oz. namenjamo premalo sredstev, bomo pa to v prihodnje spremenili,« še pove.