Učinek Messija ali kako je PSG pridobil milijone sledilcev na Instagramu
Prestop Lionela Messija iz Barcelone v Paris Saint Germain je zelo osrečil tudi njihove upravljavce družbenih omrežij.
Gašper Meden
PSG
Argentinski nogometni zvezdnik Lionel Messi je ob okrepitvi francoskega nogometnega velikana in enega od najbogatejših klubov na svetu Paris Saint Germain zelo okrepil tudi njihovo bazo sledilcev na Instagramu. Po prvotnih, neresničnih informacijah (med katerimi je prednjačil meme) naj bi jih na dan podpisa (10. avgusta 2021) celo podvojil. V resnici je PSG-jev profil posledilo manj ljudi, a številke so še vedno dih jemajoče. Pred podpisom pogodbe je imel PSG na Instagramu skoraj 38 milijonov sledilcev, v času pisanja prispevka (12. avgusta) pa že 45 milijonov. Govora je torej še vedno o ... milijonih.
Učinek Messija je moč učinka športa
Omenjeni »učinek Messija« po besedah Petra Vidmarja, partnerja v Agenciji 101 in vodje športnega središča pri Društvu za marketing, v resnici kaže na vpliv športa. V športu so zelo izražena čustva, digitalna omrežja pa s svojo dvosmerno komunikacijo omogočajo široko distribucijo tovrstnih vsebin in zgodb. Športne zvezde današnjega časa so blagovne znamke z močno mrežo sledilcev, ki vsebine, vezane na svoje športne idole, širijo dalje. »Imajo namreč občutek, da so jim na družbenih omrežjih bližje,« pojasnjuje Vidmar. Ob tem spominja na vpliv Cristiana Ronalda na prodajo kokakole, ko je na tiskovni koferenci to pijačo odstranil z mize. »Z dobro komunikacijsko strategijo, ki zasleduje poslovne cilje blagovne znamke športnika, lahko sponzorji veliko pridobijo. Edino paziti morajo na 'bumerang efekt', saj se bo nepremišljena poteza verjetno še hitreje distribuirala dalje,« opozarja.
Družbena omrežja večajo vrednost športu
Jernej Smisl, direktor marketinga v družbi VIDAA in predsednik upravnega odbora Rokomentega kluba Celje, poudarja, da gre v takšnem primeru za prepoznavno osebnost, ki je izredno močna blagovna znamka. »Družbena omrežja večajo vrednost športu, šport jim daje eno pomembnejših vsebin za obstoj. Danes lahko rečemo, da ima vse dogajanje okoli tekmovanja večji doseg, kot tekmovanje samo. Na družbenih omrežjih se razrivajo vsa zakulisja, špekulacije, dogodki, ki niso neposredno povezani s športom, pa jih vseeno nebi bilo, če nebi bilo športnega dogodka,« ugotavlja. Ob tem dodaja, da je to za sponzorje danes eden najpomembnejših virov vidnosti. »Medijski odtis na socialnih omrežjih je eden sestavnih delov sponzorskih pogodb in meritev.«
Športniki kot estradniki v vseh pogledih
Številke po opažanjih Tilna Lamuta, svetovalca v Propiarju, navdušujejo, ne bi pa smele tako presenečati. Ta pojav, učinek Messija, bi sam posplošil in ga opredelil kot učinek superzvezdnika. Zanj predstavlja dokaz, kako velik posel je šport in kako velik vpliv v današnjem športnem svetu predstavljajo posamezniki. Pogosto večjega, kot klubi, za katere igrajo. »Spomnimo se prestopa Cristiana Ronalda iz Real Madrida v Juventus. Družbena omrežja Juventusa so eksplodirala, število sledilcev se je drastično povečalo, podobno pa velja tudi za delnice kluba. Pojav je torej večplasten. In enako zdaj vidimo pri Lionelu Messiju, s tem dodatkom, da so se v teh nekaj letih družbena omrežja še bolj razvila, imajo še več uporabnikov in s tem so tudi številke, ki jih spremljamo v zadnjih dneh, toliko večje,« pojasnjuje. Celotno situacijo moramo po njegovem mnenju razumeti še širše. Danes se pogosto bolj navija za posameznika in ne toliko za klub. »Športniki kot javne osebnosti niso le igralci, temveč so estradniki v več pogledih, z ogromno navijači in še več sledilci na družbenih omrežjih, posledično z več vpliva. In zato ob prestopu generacijskih igralcev opažamo tudi »prestope« milijonov sledilcev na družbenih omrežjih.«
Poligon za uresničevanje interesov
Šport in družbena omrežja za Lamuta v marsičem pomenijo sanjsko partnerstvo. Predstavlja namreč poligon za uresničevanje interesov vseh strani, poleg »navijaških« tudi poslovnih. »Družbena omrežja so orodje za komuniciranje, gradnjo in tudi zapravljanje ugleda, prodajo, vzpostavljanje odnosov s potrošniki, ki je odprto in na voljo 24/7. Iz tega vidika pomembno vplivajo na šport, ker ga kot takega instantno prenašajo po vsem svetu in ključno vplivajo na ustvarjanje javnega mnenja,« opaža. Ob tem poudarja, da imamo novice o prestopu, golu, rezultatu, pa tudi škandalu, na dlani takoj, ko odpremo Instagram ali Twitter. Tam športniki sledilcem predstavljajo delček svoje zasebnosti.
Zato ga ne čudi, da skoraj ne obstaja več sponzorski dogovor, ki ne bi vključeval pojavnosti na družbenih omrežjih in to nam zanj pove veliko. »Družbena omrežja torej šport približajo sleherniku. Šport pa je razlog, zakaj se številni družbenim omrežjem nikoli ne bi odpovedali in tudi zaradi športa pridobivajo nove uporabnike. Šport ima moč, da povezuje, navdušuje in ustvarja izjemno mero pripadnosti. Dokaze vidimo iz dneva v dan. Športne vsebine na družbenih omrežjih podirajo rekorde. Fotografija Lionela Messija ob osvojitvi Copa Americe je najbolj všečkana slika vseh časov na Instagramu, športniki s svojimi objavami na družbenih omrežjih služijo vrtoglave zneske.«
In ko je govorima o vplivu, Lamut opozarja na dejstvo, da si ljudje zapomnimo oglase, ki vključujejo športno osebnost. Športniki so zelo pogosto ambasadorji, v partnerstvih podjetij in športnikov ali športnih organizacij gre dandanes za povezovanje dveh blagovnih znamk, ki imata pri tem vzajemno korist. »Družbena omrežja so kanal za učinkovito komuniciranje teh partnerstev. S tem, poleg očitnih prednosti, kot je komuniciranje z navijači, predstavljajo dodano poslovno vrednost za šport, ta pa za družbena omrežja predstavlja področje, ki ga množice želijo spremljati vseskozi in vedno bolj podrobno. In s tem družbena omrežja pridobivajo vse več uporabnikov. Prestop Lionella Messija ima torej več dimenzij, saj gre za investicijo, ki se povrne na več ravneh. Sledilci na družbenih omrežjih in priložnosti, ki pridejo s tem, so le del celotne zgodbe.«