Hotel
Aktualno

Udobno, barvito, unikatno

Hotelska industrija je v zadnjih letih doživela številne spremembe. Današnji sodobni hotel je popolnoma neprepoznaven, če ga primerjamo s tistim izpred desetih let. Še večje spremembe pa šele prihajajo.

V hotelski industriji je zelo huda konkurenca, zato uspeh sloni na dobrem marketingu in odlični izkušnji stranke. V zadnjih letih celotna industrija doživlja mini revolucijo, ki jo je sprožil zelo nenavaden tekmec. To je Airbnb, ki ima že več gostov kot katera koli hotelska veriga – v povprečju dva milijona na noč. Začel je z domovi, dodal izkušnje in zdaj ponuja tudi hotele. In ponudba alternativnih prenočišč v Evropski uniji raste 1,7-krat hitreje kot hotelska ponudba.

Zaton strogih in konvencionalnih hotelov?

Konkurenca je vedno dobra, saj nas vrže iz statusa quo in spodbudi, da uvedemo novosti ter se prilagodimo strankam in novim razmeram. In kdor se ne prilagodi, lahko tudi propade. Sama zelo veliko potujem in videla sem že veliko hotelov in »airbnbjev«. Airbnb je relativno novejša zadeva, izredno prilagojena potrošnikom in obenem tudi zelo personalizirana ter raznolika izkušnja. Hoteli so v njegovem popolnem nasprotju – sicer imajo dolgo zgodovino, vendar so si vsi načeloma zelo podobni. Že kot otrok sem s starši veliko hodila po hotelih. V spominu jih imam kot puste prostore brez izrazite osebnosti, čeprav z določenimi luksuznimi elementi. Predvsem pa se jih spominjam kot zelo stroge prostore. Spomnim se, recimo, da nam v enega od prestižnejših hotelov v Sofiji niso dovolili vstopiti, ker sem imela raztrgane kavbojke (takrat sem bila že najstnica).

Londonski hotel The Hoxton Shoreditch oddaja tudi konferenčne sobe, a popolnoma drugačne, kot smo jih vajeni. 

Tako strogih in neprilagojenih hotelov je danes veliko manj. Z izjemo zelo tradicionalnih, kot je The Ritz, kamor nam nedavno prav tako niso dovolili vstopa, saj je bil moj prijatelj obut v telovadne copate. Za razliko od Ritza ima M by Montcalm, sodoben tehnološki hotel pred mojim stanovanjem, kjer nočitev stane od 200 do 500 funtov na noč, občasno pred hotelom celo goste v kopalnih plaščih in japonkah (ki pridejo ven kadit).

Nebesa za digitalne nomade

Vsak Airbnb je zelo »domač« in prav to je tudi eden od trendov novih, tako imenovanih »open house« hotelov, ki so popolnoma revolucionirali celotno industrijo, ter izstopajo po svojevrstnem dizajnu, barvitosti in »domačnosti«.Vsak lahko vstopi vanje in uživa v njihovih čudovitih prostorih. Takšen je, na primer, The Hoxton Shoreditch, moj favorit. Hotel, ki ima tudi odbite »konferenčne« sobe, odlično restavracijo in zelo obiskan bar, odprt pozno v noč. Poleg tega gosti številne prireditve, od koncertov do predstavitev, predavanj, filmov in razstav. Ob vstopu v hotel zagledamo širok prostor z velikimi udobnimi zofami, policami knjig, kamini, delovnimi mizami, posebnimi kotički v slogu dnevnih sob, kabino za fotografiranje …  In šele nekaj metrov v notranjosti je recepcija, ki je pravzaprav le manjši pult; zelo subtilen. Njihov lobi oziroma »dnevna soba« je vedno poln in le redki obiskovalci so hotelski gostje. Tovrsten hotel je popolnoma drugačen od hotelov iz mojega otroštva, kjer so bili edini obiskovalci hotela le njegovi gostje, lobi pa je bil načeloma prazen, saj drugi niti niso bili dobrodošli.

Novi odprti hoteli so priljubljeni predvsem med mladimi, ki cenijo sproščen dizajn, unikatnost in vizualne elemente, nujne za objavljanje na Instagramu. Za vse, ki se radi družijo, torej, in tudi zato cenijo dodatno ponudbo sodobnih hotelov. Čez dan ti mladi obiskovalci in občasno tudi gostje delajo v udobnih lobijih na svojih prenosnih računalnikih, obkroženimi z drugimi digitalnimi nomadi.

V verigo The Hoxton sodi že devet hotelov, med katerimi je tudi pariški.

Zasnovani z mislijo na Instagram

Hotel The Hoxton Shoreditch v Londonu so odprli leta 2006, danes pa imajo že osem hotelov na različnih koncih sveta, predvsem v hipsterskih predelih mest (takšen je tudi londonski).  The Hoxton je butična veriga, vendar njihovem pristopu sledijo tudi velike hotelske blagovne znamke, kot sta Hilton in Marriott. Tudi te spreminjajo hotelske lobije, ki so vedno veljali le za prehodni prostor, v večje, bolj družabne, odprte skupne prostore s čudovitimi pogledi, udobnimi fotelji in odlično brezžično spletno povezavo. Vse to z upanjem, da bodo privabili novo generacijo družabnejših popotnikov, ki radi potujejo in obenem vedno iščejo Instagrama vredne lokacije.

»Trend uvajanja elementov sproščenosti in domačnosti v hotelih je zelo izrazit. 'Dom proč od doma' je pristop, po katerem hoteli širijo hotelski lobi v dnevni prostor, kjer si gostje lahko najdejo miren kotiček in se spočijejo,« je na sejmu in konferenci neodvisnih hotelirjev Independent Hotel Show, ki je te dni potekal v Londonu, povedala Gemma Stone, direktorica House of Sloane, trgovine z luksuznim pohištvom. »Poleg tega hoteli dodajajo sodobne storitve, kot so avtomati za kavo, polnilnice za telefone in kuhinje s sodobnimi napravami.«

 

Londonski The Good Hotel celoten dobiček namenja lokalni skupnosti, predvsem v pomoč manj privilegiranim.

Sodobni hoteli v sozvočju z lokalnim okoljem

Igrivost je eden od elementov domačnosti in to imajo sodobni hoteli v obilici: od kabin za fotografiranje, biljardnih miz, gugalnic do izrazitih barv, grafitov. SLS Hotel na Beverly Hillsu so bralci revije Conde Nast Traveler izbrali za najboljši hotel na svetu. Njegovo notranjost je zasnoval slavni oblikovalec Philippe Starck. Hotel je poln igrivosti, nadrealizma in udobnih prostorov, kjer obiskovalci lahko zgolj posedajo, popivajo in tudi kaj pojedo.  

Poleg tega, da hoteli postajajo bolj »domači«, je še eden od izrazitejših trendov ta, da črpajo navdih iz bližnje okolice in so povezani z lokalno skupnostjo. Povprečen turist si danes želi lokalnih izkušenj, so povedali na Independent Hotel Showu. Airbnb se pri tem močno odlikuje in to je pravzaprav tudi njegovo bistvo. Temu konceptu sledi tudi The Hoxton, saj je vsak od njihovih hotelov drugačen, dizajn pa prilagojen kraju in ulici hotela. Ta trend se izraža tudi v lokalni hrani hotelov ter izbiri lokalnih oblikovalcev in vzorcev. Sodobni hoteli danes pripovedujejo lokalno zgodbo, kar je tudi ekološko in v skladu s trajnostnim konceptom.

The Good Hotel, kjer sem bivala pred kratkim, gre še korak dalje – ves dobiček gre v dobrodelne namene za lokalno skupnost, predvsem manj privilegiranim. Poleg tega ta hotel na reki vse reciklira in pridobiva iz okolice. Ima celo svoj program šolanja in vsi zaposleni v njem so težje zaposljivi mladi iz skupnosti, kar jim omogoča boljšo prihodnost. 

SLS Hotel na Beverly Hillsu, katerega notranjost je zasnoval slavni oblikovalec Philippe Starck, so bralci revije Conde Nast Traveler izbrali za najboljši hotel na svetu.

Spoj narave in prestiža

Tretji trend, kot smo izvedeli na Independent Hotel Show, je spajanje narave in prestiža. Vse več oblikovalcev hotelov uporablja trajnostne materiale in jih združuje z okolju prijaznimi viri energije. Hkrati dodajajo elemente iz narave, kot so slapovi, vodnjaki, odprte terase in rastlinje. Ena od restavracij v The Hoxton Shoreditchu je obkrožena z zelenjem in stekleno streho. V Londonu so v zadnjih letih zelo priljubljeni odprti bari in bazeni na strehi, seveda obvezno z glasbo (v živo ali z didžejem), pozimi pa s kamini in odejami.

Četrti trend je izboljšana oziroma dobra hrana v hotelih. Hotelska hrana nekoč ni bila najbolj kakovostna in vsekakor ne zdrava, zato so se tam prehranjevali le redki gostje, ki niso imeli druge izbire. Sodobni hoteli pa imajo znane šefe kuhinj in izjemne restavracije, ki so zaželene destinacije že same po sebi. Poleg tega trendi vedno bolj stremijo k zdravi in organski hotelski hrani, saj sodobni popotniki pazijo na prehrano tudi na poti.

Novi trendi se kažejo tudi v modernizaciji in vse večji uporabi novih tehnologij, kot so obogatena in navidezna resničnost ter umetna inteligenca. Sodobna tehnologija olajša tudi registracijo v hotelih, nekateri, recimo, nudijo gostom »ključ« hotelske sobe v obliki aplikacije na telefonu, tako da se jim sploh ni potrebno ustavljati pri recepciji. Preko aplikacije lahko gost naroči tudi dodatne storitve, še preden prispe v hotel (taksi, hrano, masaže, zobno ščetko …) in si personalizira sobo. Tega gosta bo na letališču že čakal taksi, ki bo točno vedel njegovo destinacijo (račun bo samodejno dodan k hotelskemu računu) in v hotelski sobi ga bo pričakala njegova najljubša večerja, na televiziji bo nastavljen njegov izbrani film, na polici njegov najljubši časopis (ali knjiga) in tako naprej.

Londonski hotel Citizen M prav tako stavi na barve in igrivost.

Edinstveno (in presenetljivo) razvajanje

Pri hotelih je vedno bila in vedno bo najpomembnejša izkušnja stranke. Hoteli morajo to vedno izboljševati, saj vemo, kako pomembne so ocene preteklih gostov, ko sami iščemo hotel. Nova tehnologija to lahko bistveno olajša, čeprav pogosto goste osrečijo že majhne pozornosti. Moja izkušnja v londonskem The Good Hotelu, recimo, ni bila brezhibna, ker je njihova brezžična spletna povezava slabo delovala. Odličen »wifi« pa je zame osnovna zahteva. Po drugi strani pa sem bila navdušena v zadnjem londonskem hotelu, kjer sem bivala, Z hotelu. Manjši, sodoben hotel, kamor sem le vstopila, povedala svoje ime in že sem dobila kartico sobe. Niso izgubljali mojega časa z nepotrebnimi vprašanji in dokazili identitete, ki jih v današnji dobi od mene lahko dobijo že prej. Ko so mi podali kartico, so mi le še zaželeli prijetno bivanje in dodali, da imajo vsak večer brezplačno pokušino vina s siri. Soba je bila udobna in moderna, čeprav zelo majhna in brez okna. Ampak brezplačnega vina in sira (in čokolade) je bilo, kolikor smo si gostje želeli. In od zdaj naprej bom zaradi te odlične izkušnje vedno izbrala ta hotel, saj znajo svoje goste razvajati na edinstven način. In gostje to seveda izjemno cenimo.

Luksuz, v katerem lahko uživajo obiskovalci hotela Andaz v Londonu.

Članek je bil prvotno objavljen v  461. številki Marketing magazina. Na spletu objavimo le 20 odstotkov člankov iz revije. Na MM se lahko naročite na info@marketingmagazin.si.

Intervju

Monika Zajc
30. 11. 2024

Na naslovnici MM #521 je Monika Zajc, ki je pred letom dni prevzela vodenje digitalne…

Že od mladosti si vedno znova ponavljam: če sem dovolj pogumna, da začnem, sem dovolj pogumna, da uspem. Imam zelo enostavno strategijo, ki je vsaj v…

Hana Souček Martinc
30. 11. 2024

3. decembra bomo praznovali »ta veseli dan kulture«, mi pa smo se s Hano Souček Martinc…

»Kulturni projekti pogosto zahtevajo posebne pristope, ki vključujejo poudarjanje osebnega in estetskega vpliva. Ta vrsta komuniciranja se osredotoča…

Življenje z znaMMkami
25. 11. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

Najljubši oglaševalski slogan je: »Kaj bi mi brez domišljija.«

Naši avtorji