V Veliki Britaniji še vedno težave z (ne)označevanjem oglasov vplivnežev
Britansko oglaševalsko razsodišče (ASA) vplivneže poziva, naj se »spravijo k sebi« in označujejo plačane objave na družbenih omrežjih. V nasprotnem primeru jih bodo javno izpostavili preko tako imenovanega črnega seznama.
16. januarja 2019 smo v prispevku »Dragi vplivneži, kaj pa transparentnost?« poročali o tem, kako je britansko oglaševalsko razsodišče (ASA) opozorilo med dvesto in tristo vplivnežev, da mora biti oglaševanje na njihovih profilih na družbenih omrežjih jasno označeno. Zadnje ugotovitve ASA kažejo, da se a) na tem področju ni veliko spremenilo na bolje in da je b) »izigravanje sistema« postalo precej bolj prefinjeno kot prej (na primer, označba je v objavi napisana z nerazločno pisavo) ter da c) beležijo vedno več pritožb potrošnikov na primere objav, ko ni mogoče ločiti med »navadno« objavo in oglasom. Leta 2020 so na primer zabeležili 55-odstotno povečanje pritožb v primerjavi z letom 2019. Od tega se jih kar 61 odstotkov nanaša na Instagram. V ASA so tako ugotovili, da je od 122 objav britanskih vplivnežev na Instagramovem Storyju vsaka četrta dejansko oglas, ustrezno označenih pa je le 35 odstotkov.
»Preprosto ni več izgovorov, da ne bi jasno označili pozitivnih sporočil v objavah, ki so jih plačale blagovne znamke. Medtem ko so nekateri vplivneži uredili vse potrebno, naša raziskava kaže, da bo treba opraviti še veliko dela. Vplivnežem in znamkam smo izdali opozorilo. Sledijo nadaljnja raziskava in priprave na kazni,« je povedal Guy Parker, direktor ASA.