zzz
Aktualno

Velika nagrada Brumen identiteti prenovljenega Centra Rog

Ta teden so podelili nagrade za najkakovostnejšo slovensko produkcijo vidnih sporočil. Bienale Brumen je osrednji dogodek na področju oblikovanja v Sloveniji, nagrade pa najvišje nacionalno priznanje v stroki. 

Fundacija Brumen nagrajuje odlične slovenske oblikovalke in oblikovalce, kakovostna vidna sporočila in naročnike, ki v oblikovanju vidijo pomembno konkurenčno prednost. Vizualno podobo 11. bienala Brumen je kot prejemnik posebne omembe žirije za izstopajoči projekt na 10. bienalu Brumen oblikoval Primož Zorko.

V žiriji bienala Brumen so letos sedeli mednarodno priznani oblikovalci z vse Evrope. Hrvaška oblikovalka Lana Cavar je med drugim sodelovala z newyorškim muzejem moderne umetnosti MoMA, oblikovala pa je tudi hrvaški paviljon na Beneškem bienalu. Thierry Brunfaut je ustanovitelj mednarodnega podjetja za oblikovanje in znamčenje Base design, ki med svoje naročnike uvršča New York Times, modno hišo Dior in posestvo legendarnega pokojnega pevca Princea. Žirijo sestavljajo še švedski oblikovalec Perniclas Bedow, ki je med drugim sodeloval z Unescom in Unicefom, profesor tipografije na Univerzi v Readingu Gerry Leonidas ter Cvetka Požar, umetnostna zgodovinarka in dolgoletna kustosinja v ljubljanskem Muzeju za arhitekturo in oblikovanje.

zz

Glavno, veliko nagrado je prejela identiteta prenovljenega Centra Rog. Žirija pravi, da živimo v svetu, kjer institucionalno oblikovanje postaja vse bolj uglajeno, predvidljivo in varno. »Navdušeni smo nad naročnikom, ki zaupa oblikovalski ekipi, da se loti koncepta, ki prikazuje oblikovanje kot proces. Identiteta centra Rog kar najbolje izkorišča dogajanje v stavbi in v ospredje postavlja oblikovanje kot dialog orodij, materialov in uporabnikov. Radostni piktogrami, posegi v označevalni sistem z označevalnimi znaki in neposredna fasada kažejo, da je Ljubljana središče navdihnjenega in samozavestnega oblikovanja«. 

zz

Med publikacijami je letos slavil Katalog Universum Plečnik: Od delavnice do mita, ki je nastal v Muzeju za arhitekturo in oblikovanje (MAO). Katalog Universum Plečnik, ki ga je uredil Tomaž Štoka s souredniki Milošem Koscem, Natalijo Lapajne in Bogom Zupančičem, širi artikulacijo Plečnikove dediščine, kaže na aktualnost in relevantnost njegovih ureditev ter odpira prostor za raziskovanje novih virov.

V kategoriji komunikacij je žirija soglasno nagradila serijo plakatov, ustvarjenih za Kino Šiška. »Ti plakati, ki se ne ozirajo na minljive trende na platformah, kot sta Instagram in Pinterest, utripajo z edinstveno kombinacijo ustvarjalne svobode, surove energije in grafične dovršenosti. Vsak od njih zbuja radovednost, vzbuja veselje ali spodbuja razmišljanje ter oblikuje dinamično in nezamenljivo identiteto centra. Najpomembneje pa je, da ta projekt potrjuje naše prepričanje: bolj kot kdaj koli prej na naših ulicah potrebujemo odlične plakate.«

Nagrado za oblikovanje razstav/informacijsko oblikovanje je prejel ilustratorski kotiček v Centru za ilustracijo. Pri tej mobilni enoti gre za modularen in prilagodljiv sistem, ki sta ga zasnovali arhitektki in oblikovalki Sara Badovinac in Sara Škarica, ter omogoča različne načine razstavljanja in prodaje ilustracij. Skrbno zaščitene ilustracije so razstavljene na prenosnih razstavnih elementih, oblikovanih kot zložljivi obešalniki.

V kategoriji identitete je za oblikovanje blagovne znamke slavil Juicy Marbles. Žirija je nagradila nov pristop k oblikovanju identitete blagovne znamke za kategorijo izdelkov, katere pravila je težko prekršiti. »Všeč sta nam njena igrivost in humor, priznavamo dobro izdelano tipografijo in ilustracijo, cenimo umetniško vodenje fotografije ter splošno doslednost in trud, ki sta bila vložena v ustvarjanje tega dobro pakiranega izdelka.«

Ranku Novaku nagrada za življenjsko delo

Nagrado za življenjsko delo je prejel eden od soustanoviteljev Fundacije Brumen, in sicer Ranko Novak. Študij je začel na zagrebški fakulteti za arhitekturo in ga nadaljeval v Ljubljani. Leta 1975 je diplomiral pri prof. Edvardu Ravnikarju. Leta 1980 je skupaj z Janijem Bavčerjem, Dušanom Brajičem, Ninom Kovačevićem, Miljenkom Liculom in Milanom Pajkom ustanovil Studio Znak. Leta 1994 je začel samostojno ustvarjati pod imenom DesigNovak. V tem obdobju je nekaj časa deloval kot direktor Design centra Studia Marketing v Ljubljani. Med letoma 1998 in 2006 je delal kot likovni urednik časopisa Delo. Oblikoval je novi prelom časopisa in njegovih prilog. S prenovo se je znova intenzivno ukvarjal v letih 2004 in 2005; časopis je takrat dobil tudi lastno črkovno vrsto (avtor Ermin Međedović). Leta 2007 je oblikoval časnik Dnevnik in leta 2008 še tednik Objektiv. Leta 1987 je začel predavati na Oddelku za oblikovanje ALU v Ljubljani in leta 2020 dobil naziv zaslužni profesor Univerze v Ljubljani.

zz

Intervju

Monika Zajc
30. 11. 2024

Na naslovnici MM #521 je Monika Zajc, ki je pred letom dni prevzela vodenje digitalne…

Že od mladosti si vedno znova ponavljam: če sem dovolj pogumna, da začnem, sem dovolj pogumna, da uspem. Imam zelo enostavno strategijo, ki je vsaj v…

Hana Souček Martinc
30. 11. 2024

3. decembra bomo praznovali »ta veseli dan kulture«, mi pa smo se s Hano Souček Martinc…

»Kulturni projekti pogosto zahtevajo posebne pristope, ki vključujejo poudarjanje osebnega in estetskega vpliva. Ta vrsta komuniciranja se osredotoča…

Življenje z znaMMkami
25. 11. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

Najljubši oglaševalski slogan je: »Kaj bi mi brez domišljija.«

Naši avtorji