Vojna v Ukrajini v marketinških publikacijah
Konflikt nedaleč od nas ima velik vpliv na gospodarstvo in posledično na komunikacijsko panogo, kar pokrivajo tudi marketinške publikacije. Preverili smo, koliko prostora namenjajo vojni v Ukrajini.
Gašper Meden
Najprej v Ukrajino in Rusijo
Njihovo poročanje smo najprej preverili pri dveh ruskih oglaševalskih portalih, AdIndex in Advertology. Pri slednjem ni niti omembe o kakršnem koli konfliktu. Pri AdIndexu je popolnoma nasprotno. Objavili so pismo predstavnikov komunikacijske panoge, ki protestirajo proti vojaškemu napadu na Ukrajino, poročajo tudi o številnih odpovedih v ruskih hotelih, težavah ruskih trgovcev zaradi zavrnitev dobaviteljev in pripravah oglaševalske panoge na prihajajočo krizo. Na ukrajinskem marketinškem portalu Sustav najdete vse, kar bi v tem trenutku pričakovali od ukrajinskega medija. Bralce ažurno obveščajo o dogajanju, vključno z nagovori predsednika in kibernetskih napadih ter začasni ustavitvi Uberja v Ukrajini. Pišejo tudi o novem kanalu na YouTubu »Povejte Rusom«, kjer proti vojni govorijo številne znane ruske in ukrajinske osebnosti.
Svet: nekateri zadržani, drugi izčrpni
Ena od večjih marketinških publikacij, ameriški AdWeek, se v luči »Black History Month« za zdaj ni pretirano posvečala krizi v Ukrajini. Objavili so prispevek svojega evropskega dopisnika Stephena Lepitaka o tem, kako se globalne agencije in oglaševalci rešujejo zaposlene in partnerje v napadeni državi. Zelo podobno je pri britanskem portalu Campaign, kjer so se vojni posvetili z zelo podobno objavo.
Precej bolj obširno je o tem poročal AdWeekov ameriški tekmec AdAge, ki se je med drugim dotaknil vsesplošnega vidika vojne na gospodarstvo in vpliva na globalna podjetja (na primer na McDonald's, ki ima v Rusiji 850 restavracij), podobno kot AdWeek pa so obravnavali odzive globalnih oglaševalskih holdingov, na primer tukaj. Podali so tudi praktične nasvete uporabnikom družbenih omrežij, predvsem Twitterja, ki se je tudi tokrat izkazal za eno od glavnih orožij oziroma orodij komunikacije.
Veliko več poročanja lahko zasledimo pri britanski publikaciji The Drum, ki je še pred začetkom invazije objavila zgodbo ukrajinske oglaševalske agencije Bickerstaff in njihovem delu pred naraščajočami grožnjami poleg odziva podjetij in agencij (ter nemškega nogometnega kluba FC Schalke 04, ki je s svojih dresov odstranil logotip sponzorja Gazprom in UEFE, na katero se vršijo pritiski o sponzorstvu Gazproma) obravnava tudi odziv tehnoloških platform, ki se borijo proti lažnim novicam. Pogledali so tudi na rusko stran: kaj po sankcijah čaka ruske oglaševalske agencije? Britanski portal Famous Campaigns, ki se osredotoča na objavo zanimivih oglaševalskih akcij, je objavil akcijo ukrajinske pivovarne Pravda, ki je ustavila proizvodnjo piva in steklenice namenila za izdelavo molotovk.
Najmanj objav (oziroma nobene) na to temo pa najdemo na portalih MarketingWeek, Little Black Book in Creative Review.
Več prispevkov je na nemškem Horizontu, vse od novice o brezplačnem prevozu za begunce na nemških vlakih do »tankov in propagande«. Zelo podobno so ažurni na francoskem portalu Strategies, kjer na primer poročajo o ruskih spletnih napadih na Ukrajino in umiku športnih ekip od ruskih sponzorjev.