WEBSI: (Digitalno) komuniciranje v času (korona)krize
»Za krizno komuniciranje potrebuješ hladno glavo, a nikoli ne veš, kako se boš čustveno odzval na sosledje dogodkov. Priznati si moraš, da si tudi ti ranljiv,« je o delu komunikatorja med krizo povedala Brigita Zorec (Fraport Slovenija).
Simona Kruhar Gaberšček
Rok Mlinar
Festival slovenskega digitalnega komuniciranja WEBSI dan se je začel s prispevkom Luke Kogovška, vodjo portala Ona-on.com, ki je pojasnil, kako na tem spletnem portalu za zmenke upravljajo marketing in prodajo. Za njim je na oder v ljubljanski Festivalni dvorani stopila Brigita Zorec, vodja korporativnega komuniciranja pri Fraportu Slovenija, ki se je posvetila kriznemu komuniciranju v digitalni dobi. Komunikatorji, ki delujejo na letališčih, se pogosto soočajo z nenadnimi, neznanimi, nenavadnimi in seveda tudi kriznimi situacijami. Med najočitnejšimi je Zorčeva naštela letalske nesreče, teroristične napade, naravne pojave, kot je bil na primer odmevni izbruh vulkana na Islandiji, ki je pred leti povsem ohromil letalski promet, ter seveda aktualno širjenje covida-19.
Ko nastopi »mati vseh kriz«
»Eno leto je, odkar je šla v stečaj letalska družba Adria Airways, ki je sicer že nekaj časa umirala po obrokih. Že to je bil za nas precejšen komunikacijski izziv, saj so se denimo odpovedi poletov vrstile drug za drugim, a smo to obdobje uspešno prebrodili. A vse to je bila le 'mini generalka' za to, kar se dogaja zdaj,« je povedala. Covid-19 je namreč povsem ohromil letalsko industrijo in z njo povezane segmente gospodarstva: »To je mati vseh kriz. Danes smo na 10 odstotkih običajnega prometa v tem času in nič drugače ni drugod po svetu. Odpuščanja, strah in negotovost so naš vsakdanji spremljevalec in temu smo morali prilagoditi tudi svoje komunikacijske dejavnosti.«
Ob tem je Zorčeva nanizala nekaj pomembnih spoznanj, do katerih je prišla na področju kriznega komuniciranja. »Načrtovanje in vaje so seveda pomembni, ampak realni dogodki so vedno drugačni od šolskih primerov. 'Zanimiv' dogodek v hipu obkroži svet, upravljanje teme pa je zaradi hitrosti in razpršenosti na internetu še toliko bolj težavno. Popoln nadzor je nemogoč in je past, ki te lahko zapelje od bistva. Virov – denarja, časa in ljudi – je vedno premalo, zato je z njimi treba učinkovito upravljati,« je povzela in dodala, da za krizno komuniciranje potrebuješ hladno glavo – če se le da seveda, saj smo ne nazadnje vsi le ljudje.
Foto: Rok Mlinar
Viralnost 2.0 je lahko bolj načrtovana in usmerjena
Viralnost, ko se nek pojavi izjemno hitro širi po spletu, zlasti z medsebojno izmenjavo in deljenjem med uporabniki, je na svoji koži v času pandemije izkusil – in izkoristil v svoj prid – tudi Jure Tovrljan, kreativni direktor v AV studiu. Bralci MM-a se boste spomnili, da je o tem, kako je s svojimi »koronalogotipi« okužil svet, pripovedoval tudi v osrednjem intervjuju za majsko številko. Logotipe znanih blagovnih znamk je namreč preoblikoval v duhu časa, priporočenega ohranjanja medsebojne razdalje, nato pa je podobno preobrazil tudi imena priljubljenih televizijskih serij. Obe pobudi sta postali pravi viralni uspešnici in zaživeli svoje življenje na spletu. In kateri so njegovi nasveti, kako osvojiti internet? Naj jih kar nanizamo v nekaj točkah, ki jih je mladi kreativec in podjetnik nanizal na WEBSI dnevu:
- Vzemi nekaj, kar je ljudem pomembno. Obrni to na glavo.
- Upaj si drugače.
- Preseneti, saj prostora za predvidljivost ni.
- Deli pravočasno.
- Začni močni in nadaljuj enostavno.
- Izberi pravi kanal.
- Bodi relevanten.
- Naj bo vsebina enostavno deljiva.
- Bodi človeški.
- »Trandjacking«: »zajahaj« trende, ki že obstajajo.
Foto: Rok Mlinar
Od dizajn strategije do priljubljenosti TikToka
Tovrljanu sta sledili Romina Kavčič, ustanoviteljica Designstrategyguide, in Urška Saletinger, vodja korporativnih komunikacij v podjetju Abelium R&D, ki sta govorili o tem, kako lahko prava »dizajn« strategija poveča prihodke in pri tem navedli pet prezrtih trikov za uspešno poslovanje. To so (dizajn) strategija, uporabniška izkušnja, vzpostavitev procesov (design management), dizajn metrike in interdisciplinarna ekipa.
Tudi letos je na odru WEBSI v živo potekalo snemanje podkasta Odbita do bita za Val 202, ki ga pripravljata Maruša Kerec in Anže Tomić, ki sta tokrat gostila Boštjana Napotnika, kreativnega direktorja v Futuri DDB in kuharskega zanesenjaka, udeleženci pa so lahko prisluhnili tudi razmišljanju Vuka Ćosića o vplivu koronavirusa na digitalizacijo.
Programski del festivala se je končal »telekomunikacijsko«: Simon Slonjšak, direktor razvoja poslovanja za množični trg v Telekomu Slovenije, se je posvetil priložnostim, ki jih prinaša tehnologija 5G, Karmen Mlinar, vodja oddelka za upravljanje ponudbe in vrednosti v A1 Slovenija, pa se je na okrogli mizi z gosti pogovarjala o novih generacijah, novih trendih in novih kanalih, kot je TikTok.
Foto: MM