Za dolgoročno zagotavljanje trajnostnega gospodarstva je ključen premik v glavah potrošnikov
Ena od ključnih poslovnih usmeritev v družbi Hisense Europe je trajnost, za katero pravijo, da zagotavlja dolgoročno stabilno rast, razvoj in obstanek podjetja.
Tina Guček
O tem, kako se trudijo biti zgleden primer na področju trajnosti, smo se pogovarjali z Urško Butolen, vodjo korporativnega upravljanja trajnosti Hisense Europe.
Sogovornica uvodoma poudari, da gre v njihovem razumevanju trajnosti za več kot zgolj varstvo okolja; predstavlja jim iskanje ravnotežja med okoljskimi, družbenimi in finančnimi vidiki poslovanja z namenom spodbujanja dolgoročne vzdržne rasti in razvoja podjetja. S tem pristopom ne vplivajo le na ustvarjanje delovnih mest in razvoj lokalnega ter širšega okolja, temveč tudi dolgoročno ustvarjajo dodano vrednost za vse deležnike ob minimizaciji negativnih učinkov na okolje in družbo.
Učinkovitost je ključni dejavnik uspeha
Pri upravljanju trajnosti se osredotočajo na učinkovitost, ki je zanje ključni dejavnik uspeha. »Učinkoviti smo pri izrabi virov in pri izrabi časa. Kupcem ponujamo izdelke, s katerimi jim pomagamo, da svoj čas izrabijo bolj učinkovito in jim tako pomagamo pri zagotavljanju bolj kakovostnega življenja. Učinkovitost je za mnoge lahko zaznamovana z negativnim prizvokom, vendar jo v našem podjetju razumemo kot vodilo, ki nas usmerja v optimalno izrabo virov in izvedbo procesov,« pove sogovornica in doda, da s tem minimizirajo negativne vplive na okolje in hkrati maksimizirajo vrednost za svoje zaposlene, kupce, družbo in podjetje. »Vzdržna učinkovitost in trajnost gresta z roko v roki, saj predstavljata ključna stebra naše poslovne strategije,« je prepričana.
Že skoraj 75 let eno od vodil pri poslovanju
V Hisense Europe je bila skrb za okolje, družbo in zaposlene pomembna že od ustanovitve takrat še Gorenja, pred zdaj že skoraj 75 leti, eno od ključnih vodil pri poslovanju. Gorenje je bilo tako prvo podjetje v Sloveniji, ki je prostovoljno pristopilo v shemo EMAS, ki od podjetij zahteva še višje standarde varstva okolja, kot so zahtevani v sistemu ravnanja z okoljem ISO14001.
Širša javnost jih pozna (poleg njihove temeljne dejavnosti – razvoja in proizvodnje gospodinjskih aparatov) tudi po več kot tridesetletnem sponzoriranju nordijske reprezentance in rokometnega kluba Gorenje Velenje. Kot pravijo, so na to izredno ponosni, saj tako prispevajo svoj delček k razvoju odličnih slovenskih športnih talentov.
Ponosni so tudi na znanje svojih zaposlenih, ki ga spodbujajo s štipendiranjem in zaposlovanjem najboljših talentov v regiji in širše. To je omogočilo tudi merljiv napredek pri učinkovitosti njihovih aparatov, saj današnji pralni stroji na primer porabijo kar 60 odstotkov manj energije in 70 odstotkov manj vode kot tisti izpred 20 let.
V letu 2023 so v primerjavi z letom 2022 v povprečju zmanjšali specifično porabo energentov, med katere sodijo poraba električne energije, daljinskega ogrevanja, vode, komprimiranega zraka in zemeljskega plina, in sicer za kar 10 odstotkov. Pri izbranih skupinah velikih gospodinjskih aparatov so na trgu predstavili reciklabilno embalažo, ki ne vsebuje stiroporja in je posledično okolju bolj prijazna, ter znatno povečali delež prodanih aparatov v najvišjih energijskih razredih. Ustanovili so tudi managersko akademijo Hisense Europe, ki združuje različne izobraževalne programe za vodstvene kadre na vseh treh proizvodnih lokacijah in družbah po Evropi ter jim omogoča učinkovit pristop k upravljanju znanja in razvoju zaposlenih.
Čeprav so na svoji poti na področju trajnostnega razvoja dosegli že številne uspehe, v Hisense Europe še naprej stremijo k temu, da so na vsakem koraku boljši.
Lani prejeli dva certifikata za trajnostni razvoj
Njihova prizadevanja potrjuje tudi prvo prejetje certifikatov za trajnostni razvoj – v letu 2023 so prejeli kar dva. Prvi je bil mednarodni certifikat EcoVadis, ki podjetja ocenjuje glede na njihove dosežke na področju okoljskih praks, ravnanja zaposlenih, etike in upravljanja ter trajnostne nabave, kjer so dobili srebrno medaljo in se s tem uvrstili med najboljših 17 odstotkov podjetij na svetu. V posebno čast si štejejo tudi, da so prejeli tudi Green Star, prvi slovenski certifikat za uspešno uvajanje trajnostnih oziroma ESG-načel in podnebnega ukrepanja v poslovanje podjetij, kjer so pridobili naziv »zeleni voditelj«. Prejmejo ga podjetja, ki imajo trajnost močno vpeto v poslovno strategijo, ki žanjejo prve rezultate vpeljave trajnostnih rešitev in ki za doseganje podnebne nevtralnosti sodelujejo z različnimi deležniki. »S tem smo potrdili, da smo aktivni tudi v lokalnem okolju in da nam je pozitiven vpliv na lokalno okolje in družbo zelo pomemben. Leto 2023 je bilo za Hisense Europe na področju trajnostnega razvoja prelomno, saj smo naše delovanje na vseh treh stebrih trajnostnega razvoja, okoljskem, družbenem in ekonomskem, združili pod pojmom trajnostni razvoj,« pove Urška Butolen.
Sprejeta tudi trajnostna strategija
Sprejeli so tudi trajnostno strategijo, s katero je trajnostni razvoj postal ena od ključnih strateških usmeritev celotne skupine Hisense Europe, katere del so poleg proizvodnih lokacij Gorenja v Sloveniji še proizvodne lokacije v Srbiji in na Češkem. Sočasno s sprejetjem trajnostne strategije je bil v podjetju ustanovljen nov oddelek, korporativno upravljanje trajnosti, katerega namen je združevanje in pregled nad aktivnostmi s področja trajnosti na enem mestu in zagotavljanje, da je upravljanje trajnostnega razvoja v podjetju umeščeno na najvišjo vodstveno raven.
S trajnostno strategijo so nadgradili svoja dolgoročna prizadevanja na področju varovanja okolja, prispevanja k družbi in skrbi za zaposlene. Omogočila jim je tudi usmeritev pri sistematičnem obvladovanju ESG-tveganj in zagotavljanju dolgoročnega ustvarjanja vrednosti za vse deležnike.
»Pri oblikovanju strategije smo v osnovi izhajali iz analize dvojne bistvenosti in iz izračuna ogljičnega odtisa organizacije. Izvedba dvojne bistvenosti je orodje, s katerim podjetja ocenjujejo vplive okolja in družbe na poslovanje, torej 'outside-in', kot tudi vplive, ki izhajajo iz poslovanja podjetja, na okolje in družbo, torej 'inside-out', pri čemer je ključno vključevanje širokega kroga deležnikov. Izvedba analize dvojne bistvenosti podjetjem omogoča uravnoteženo upoštevanje potreb deležnikov in obvladovanje tveganj, ki vplivajo na poslovanje podjetja, s čimer omogoča identifikacijo ključnih področij za dolgoročno trajnostno rast podjetja z upoštevanjem vplivov na okolje družbo. Z analizo dvojne bistvenosti in identifikacijo ključnih virov emisij toplogrednih plinov smo izluščili ključna področja, na katera se moramo osredotočati in na katerih imamo moč narediti največje spremembe,« pravi sogovornica.
Vsa ključna področja so strateško obravnavali in na njihovi osnovi oblikovali trajnostno strategijo, sestavljeno iz šestih ključnih stebrov: proizvodnja, izdelek, ljudje, dobavna veriga, korporativno državljanstvo in upravljanje trajnosti. Za vsak steber so določili ključne strateške usmeritve in merljive cilje, ki jim omogočajo spremljanje napredka. Na podlagi teh so pripravili načrt projektov, ki bo omogočil, da dosežejo zastavljene cilje.
Načrtov imajo še veliko
Na področju proizvodnje so v teku projekti, ki so namenjeni povečanju energetske učinkovitosti, vzpostavitev dodatnih lastnih sončnih elektrarn s ciljem zniževanja ogljičnega odtisa podjetja. Prvič so si zastavili cilje za razogljičenje podjetja, ki so jih postavili v skladu s strategijo Evropske unije za doseganje ciljev ogljične nevtralnosti, zastavljenih v sklopu Pariškega sporazuma.
Pri izdelkih je razvoj usmerjen v zmanjšanje porabe energije in vode, aktivno iščejo nove alternativne materiale z nižjim ogljičnim odtisom. Takšen primer so reciklati plastike, ki morajo zagotoviti enake mehanske lastnosti kot izvorni materiali z namenom zagotavljanja kakovosti in vzdržljivosti aparata. Hkrati je pri razvoju izdelkov pomembno, da so trajnostna načela upoštevana skozi celoten proces razvoja izdelka, da zagotovijo ustrezno popravljivost, ob koncu življenjske dobe pa razstavljivost, da se lahko izdelek vključi v zaprt krog krožnega gospodarstva. Tukaj je govora predvsem o uporabi razstavnih spojev, umikanju dekorativnih elementov in uporabi bolj čistih, nekompozitnih materialov.
Na področju dobavne verige se po eni strani osredotočajo na znižanje ogljičnega odtisa v logistiki s skrajšanjem dobavnih poti in uporabo načinov prevoza z nižjim ogljičnim odtisom. Po drugi strani pa želijo skozi sodelovanje z dobavitelji zagotoviti, da tudi njihovi dobavitelji sledijo istim smernicam na področju trajnostnega razvoja, kot jim sledijo v podjetju, tako z vidika varstva okolja kot tudi zagotavljanja dobrih delovnih razmer in zaščite zaposlenih. »Zavedamo se namreč, da je za doseganje naših skupnih ciljev na področju trajnostnega razvoja ključnega pomena sodelovanje z vsemi deležniki. S sodelovanjem z našimi dobavitelji želimo doseči vzpostavitev etične in transparentne dobavne verige in transparentnost je ključna tudi pri komunikaciji z drugimi deležniki,« poudari sogovornica.
Na vsakem koraku boljši
Zaupanje gradijo skozi transparentno komunikacijo: »Seveda vsi želimo izpostaviti le najboljše, a se pri nas držimo načela, da smo v komunikaciji odkriti in da komuniciramo napredek in aktivnosti, s katerimi bomo dosegli zastavljene cilje. Pri odločitvi o tem, kaj komuniciramo, je ključni odločitveni dejavnik vedno, ali imamo zadostne argumente, da lahko določeno stvar dejansko trdimo, da bi se izognili zelenemu zavajanju in potrošnikom omogočili, da sprejmejo informirano odločitev.«
Tudi v komunikaciji z zaposlenimi stavijo na transparentnost, predvsem pa na razumljivost. Cilj internega komuniciranja je izobraziti zaposlene, da bodo razumeli dolgoročne koristi, ki jih prinaša trajnostno poslovanje, saj bodo le tako dovolj motivirani, da bo razmišljanje o trajnostnih vidikih postalo del vsakodnevnega razmišljanja, kot so stroški in kakovost. »Seveda je potrebno določene zahteve tudi predpisati v internih pravilnikih, a je veliko pomembneje, da so zaposleni notranje motivirani, da trajnost živijo vsak dan, saj lahko le tako dosežemo maksimalni učinek,« ugotavlja Urška Butolen.
Čeprav so na svoji poti na področju trajnostnega razvoja dosegli že številne uspehe, še naprej stremijo k temu, da so na vsakem koraku boljši. Pri tem se opirajo na znanje, tehnologije in sodelovanje z deležniki, saj lahko resnične premike dosežejo le s sodelovanjem. »Za dolgoročno zagotavljanje trajnostnega gospodarstva je ključen premik v glavah potrošnikov. Oni so tisti, ki bodo narekovali tempo sprememb na trgu. Njihova izbira izdelkov in storitev, ki spoštujejo okoljske in družbene standarde trajnosti, je tista, ki bo spodbudila podjetja k odgovornemu ravnanju. Kot podjetje pa imamo odgovornost, da jim pomagamo razumeti dodano vrednost, ki jo ima izbira trajnostnih rešitev ne le za okolje, temveč tudi za njih same skozi dolgoročno ustvarjanje boljšega sveta za vse,« konča pogovor Butolenova.
Članek je bil izvorno objavljen v tiskani reviji Marketing magazin, april 2024, #514. Revijo lahko naročite na info@marketingmagazin.si.