»Zadovoljujemo potrebe poslušalcev, ki iščejo nekaj drugačnega«
Rock Radio letos praznuje svoj deseti rojstni dan, kar so 10. oktobra 2024 proslavili z velikim koncertom z zvezdniško rock zasedbo.
Tina Guček
Z Gregorjem Memedovićem, direktorjem skupine Next Media, in Davidom Irgoličem, programskim direktorjem Rock Radia, smo obujali spomine na preteklost in se pogovarjali tudi o izzivih prihodnosti.
Ko se Gregor Memedović spominja začetkov Rock Radia, poudari, da so vsi, ki so takrat sodelovali, predvsem verjeli v moč rock glasbe in v praznino, ki je na tem področju zevala na trgu. »Rock Radio je začel oddajati pred desetimi leti, natanko na osmi dan – ko je Bog ustvaril rock – septembra 2014. Imeli smo jasen cilj: ponuditi poslušalcem čisti rock. Zastavili smo si jasne in merljive cilje, ki smo jih vedno znova presegali, poleg tega pa skozi leta širili našo pokritost preko FM-oddajnikov, osebnih računalnikov in aplikacije,« pravi.
Eno od večjih prelomnic so doživeli, ko so s pomočjo tehnologije DAB+postali nacionalno prisotni po vsej Sloveniji, kar jim je omogočilo doseči še širše občinstvo in okrepiti svoj vpliv na domači glasbeni sceni.
(Še) bolj kot poslušanost je pomembna moč blagovne znamke
Izpostavi, da poslušanost raste od prvega dne oddajanja in da je Rock Radio iz »minorne« radijske postaje v desetih letih prišel na peto mesto med vsemi radijskimi postajami v Sloveniji, v ciljni skupini do 40 let pa so že prehiteli Val 202 in se povzpeli na četrto mesto. »Bolj kot poslušanost pa je pomembna moč blagovne znamke, ki je, to si upam reči zelo ponosno, na vrhu med vsemi radijskimi postajami. Ko blagovna znamka doseže, da si nekdo vtetovira njen logotip, je moč te blagovne znamke težko preseči. V Sloveniji se sprehaja kar osem oseb, ki imajo vtetoviran logotip Rock Radia in skrivnostno napovedujem, da prihajajo še nove,« se nasmehne.
Rock je način življenja
Ciljna skupina radia so od samega začetka ljubitelji rock glasbe vseh starosti. »Ker pa vemo, da rock ni le glasba, ampak način življenja, je poslušalce težko segmentirati znotraj klasičnih demografskih skupin. Kljub temu največ naših poslušalcev prihaja iz starostne skupine med 20 in 50 let. To so posamezniki, ki cenijo pristno glasbo, kakovostne vsebine in iščejo alternativo običajnim mainstream medijem. Prizadevamo si biti glas generacije, ki je odraščala z rockom, hkrati pa navduševati mlajše poslušalce,« pove David Irgolič.
Glas o rock radiu širijo tudi z oglaševalskimi akcijami, pri čemer sodelujejo praktično z vsemi agencijami na trgu. Za eno od zadnjih, »Rock te ne pusti brez rok«, ki so jo zasnovali v sodelovanju z agencijo Pristop, so letos prejeli tudi nagrado Outstanding za najbolj izstopajoče dosežke v zunanjem oglaševanju v kategoriji digital.
Zanimiva je tudi kampanja, ki so jo zasnovali skupaj z Agencijo 101 in je aktivna na družbenih omrežjih. »Tam imamo izredno zveste sledilce in že štiri leta vsak teden izberemo izjavo Jebesh tedna. Zmagovalec vsak teden dobi svojo personalizirano majico z zmagovalno 'jebesh izjavo', ki se jih je v teh letih nabralo že veliko, tako da načrtujemo retrospektivo,« izvemo.
Za promocijo radia skrbijo tudi z organizacijo dogodkov in koncertov, za katere pravijo, da jim omogočajo neposreden stik s poslušalci. »Tako gradimo trdnejše odnose in povečujemo prepoznavnost blagovne znamke. Koncerti prinašajo edinstveno izkušnjo, ki je radio sam po sebi ne more ponuditi, in omogočajo, da naša skupnost raste in se povezuje,« pove Memedović.
Malo besed in veliko glasbe
V svojih aktivnostih so se povezali tudi z nekaterimi blagovnimi znamkami, ki so prepoznale moč njihove blagovne znamke. Sodelujejo z avtomobilsko znamko Jeep, s Pivovarno Union ustvarjajo video podkast z vodilnimi slovenskimi rock skupinami, prav tako pa so tudi v finančnem sektorju prepoznali kupno moč poslušalcev Rock Radia, tako da sodelujejo tudi z NLB Skladi in Generali investments.
Nenehno tudi skrbijo, da poslušalcem predstavljajo zanimive novosti, med katerimi izpostavijo novi jutranji program. V Jutranji izmeni poslušalce vsak delovnik med šesto in deseto uro prebujata Žiga X Gombač in Primož Siter, ki jim ponujata vse potrebne informacije in čisti rock. Pri tem se držita vodila: malo besed in veliko glasbe.
Na račun veliko glasbe so močno omejili tudi dolžino oglasnih blokov, saj se zavedajo, da so oglasi eden od motečih dejavnikov za poslušalce. »To se posledično pozna pri rastočih ratingih, hkrati pa uporabniki poudarjajo to kot eno od naših odlik,« povesta sogovornika.
Radio bo še dolgo živel
Ob koncu pogovora se dotaknemo še vprašanja, kako na tradicionalen medij, kot je radio, vpliva čedalje večja digitalizacija naših življenj. »Čedalje več je pretočnih platform, kot sta Spotify ali Apple Music, ki pa so naš zaveznik, saj se uporaba avdio vsebin tudi z njihovo pomočjo povečuje. Po drugi strani pa so pretočne platforme na nek način 'mrtve', ljudje potrebujejo družbo, zato bo radio še dolgo živel. Hkrati naj povem, da nas zelo žalosti, da smo od naštetih samo mi regulirani in omejeni s strani države, čeprav tudi edini plačujemo davke v Sloveniji,« še pove Gregor Memedović.
Kljub temu, da se radio v Sloveniji sooča z izzivi digitalizacije in spreminjajočih se navad poslušalcev, sklene z mislijo, da v skupini Next Media trdno verjamejo, da je digitalizacija priložnost in ne prekletstvo. »Naša odločitev, da se osredotočimo na rock kot nišo, se je izkazala za pravilno. Ponujamo alternativo tradicionalnim mainstream postajam in zadovoljimo potrebe poslušalcev, ki iščejo nekaj drugačnega. S tem smo si ustvarili zvesto bazo poslušalcev, ki iz dneva v dan raste,« sklene.
Članek je bil izvorno objavljen v Marketing magazinu oktober 2024, #520. Revijo lahko naročite na info@marketingmagazin.si.