
Zakaj se vse več marketinških proračunov seli na Hrvaško?
Več medijskih in agencijskih menedžerjev nam je v zadnjih tednih zaupalo, da se vse več marketinških oddelkov pomembnih oglaševalcev umika iz Slovenije. Predvsem v Zagreb, na Hrvaško.
O selitvi celotnih podjetij na Hrvaško so pred dobrim tednom pisali tudi na 24ur.com. Pri tem so opozorili, da se podjetja selijo predvsem zaradi previsokih davkov za podjetja in zaposlene.
Pri poznavalcih smo preverili, katera podjetja velik del agencijskih in marketinških proračunov upravljajo iz sosednje Hrvaške. Seznam je daljši, kot smo si mislili: Coca-Cola, Ikea, Samsung, Adidas, Honor, Huawei, HP, L'Oreal, Xiaomi, Bayer, Orbico, Ferrero, Lek, Microsoft in drugi. Napovedujejo se še novi premiki pri večjih trgovskih verigah in ponudnikih telekomunikacij.
Javno o teh selitvah nihče ne želi govoriti, ker se bojijo, da bi jim izjave poslovno škodile. Razburjenje pa je precej opazno.
Čeprav verjamemo, da za vsa našteta podjetja delajo odlični strokovnjaki in poznavalci medijev in marketinški strokovnjaki, pa tudi vemo, da je »delo na daljavo« drugačno od dela od blizu, ko ima več medijev in agencij možnost neposrednega dostopa do marketinških oddelkov.
»Samsung in Sandoz ne opravljata medijskega zakupa iz Hrvaške«
Iz Publicis Groupe Slovenija so nam po objavi članka sporočili, da ne drži informacija, da Samsung in Sandoz medijski zakup opravljata »preko Hrvaške ali iz Hrvaške ali da sta migrirala proračune«.
»Za oba naročnika in v imenu njunih slovenskih registriranih podjetij oglasni prostor še vedno in tudi vnaprej zakupuje slovenska agencija iz družine Publicis Media agencijske skupine Publicis Groupe,« zagotavljajo.