Zdrava, 8-odstotna rast prihodkov agencij v letu 2021
Pregledali smo poslovanje 117 podjetij oglaševalske industrije in ugotovili, da so v letu 2021 ustvarila več kot 234 milijonov prihodkov, kar je za 8 odstotkov več kot leta 2020.
Marjan Novak
Oglaševalske in digitalne agencije, ki so imele več kot milijon evrov prihodkov, so prihodke povišale celo za 11 odstotkov.
Čeprav se mnogim številke še vedno zdijo nepomembne in imajo na primer raje nagrade na festivalih, smo pri MM-u prepričani, da številke oziroma poslovni rezultati najbolje pokažejo, kako dobro je podjetje delalo v določenem letu. Kako se je razvijalo, ali je ubralo pravo strategijo, dobro dela ipd.? Obenem pa se lahko ob pregledu številk primerjamo s konkurenti. Predvsem pa, vse te številke zelo skrbno spremljajo naročniki, ko iščejo nove komunikacijske partnerje.
Obljuba
Pregled začenjamo z obljubo, da letos zadnjič prikazujemo ločena seznama za oglaševalske in digitalne agencije. Najbrž je večini že jasno, da je ta segmentacija zastarela. Pri MM-u smo jo uvedli pred leti, ko se je digitalno oglaševanje šele začelo razvijati, ker je bilo zanimivo opazovati, kako hitro so se digitalni specialisti razvijali v primerjavi s klasičnimi oglaševalskimi agencijami. Letos vidimo, da je v obeh kategorijah rast 8-odstotna, kar pomeni, da razlik med obema vrstama agencij ni. Nekatera podjetja so se nam javila in prosila, naj jih letos namesto med oglaševalske agencije uvrstimo k digitalnim, saj opažajo, da je takšna pozicija zanje boljša. Kljub temu bomo obljubo držali. Priložnosti za predstavljanje in izpostavljanje znanj ter spretnosti je v MM-u vedno dovolj.
Podatki niso popolni
Podatki, ki jih imamo na voljo (Ajpes), so delni, saj so največja podjetja (predvsem medijski zakupniki) zavezana oddajati bolj podrobna finančna poročila, ki bodo javna šele avgusta. Ko bodo objavljeni tudi ti podatki, bomo naredili nov, bolj podroben pregled poslovanja.
Skupni pregled
V vseh kategorijah smo v primerjavi z letom 2020 zabeležili zmerno, 6- do 9-odstotno rast prihodkov. Zanimivo, da je bila rast najvišja med raziskovalnimi podjetji.
2021 | 2020 | sprememba v % | |
Oglaševalske agencije | 104.055.663 | 96.279.491 | 8% |
Digitalne agencije | 90.742.645 | 84.163.665 | 8% |
Raziskovalne | 21.389.515 | 19.534.825 | 9% |
Agencije za odnose z javnostmi | 16.213.784 | 15.252.312 | 6% |
SKUPAJ | 232.401.607 | 215.230.293 | 8% |
Oglaševalske agencije
Podatkov za Publicis MMS še ni, zato lahko le ugibamo, da je agencija lani poslovala podobno kot leta 2020. Na drugem mestu je Futura DDB z vejetno najvišjimi prihodki v zgodovini podjetja. Občutno so se povečali prihodki agencij Herman & partnerji, PM, poslovni mediji in Fabulatorij. Po lastniški spremembi v agenciji SHIFT (prej Grey Ljubljana) je promet družbe precej padel, vendar verjamemo, da bo, tudi zaradi uspeha na SOF-u, ta kmalu spet v boljšem položaju.
OGLAŠEVALSKE AGENCIJE - Čisti prihodki podjetja od prodaje v EUR | leto 2021 | leto 2020 | sprememba v % | |
1 | Publicis (MMS Marketinške komunikacije) | 15.653.682 | 15.653.682 | 0% |
2 | Futura DDB, d.o.o. | 12.614.716 | 9.781.172 | 29% |
3 | Herman & partnerji, d.o.o. | 7.509.032 | 5.047.796 | 49% |
4 | Formitas, d.o.o. | 7.242.563 | 6.009.379 | 21% |
5 | MPG Plus, agencija za marketing, d.o.o. | 5.442.345 | 4.245.508 | 28% |
6 | PM, poslovni mediji, d.o.o. | 4.669.948 | 3.248.824 | 44% |
7 | Luna TBWA, d.o.o. | 4.436.383 | 4.583.051 | -3% |
8 | Agencija 101, inovativne marketinške in organizacijske rešitve, d.o.o. | 4.072.749 | 3.963.614 | 3% |
9 | AV studio, tržne komunikacije, d.o.o. | 3.708.975 | 3.642.141 | 2% |
10 | SHIFT, d.o.o. | 3.642.401 | 12.611.636 | -71% |
11 | Vodik, oglaševalska agencija, d.o.o. | 2.595.360 | 2.284.422 | 14% |
12 | Rubikon GRAL, d.o.o. (DIGIGRAL) | 1.972.508 | 907.615 | 117% |
13 | BOLD group (AM beglobal) d.o.o. | 1.784.464 | 668.464 | 267% |
14 | Fabulatorij, svetovanje in doživljajski marketing, d.o.o. | 1.735.692 | 603.819 | 287% |
15 | DROM agency, digitalna agencija, d.o.o. | 1.696.104 | 1.225.120 | 38% |
16 | Enigma, kreativne rešitve, d.o.o. | 1.677.379 | 1.564.019 | 7% |
17 | VOTAN komunikacije ,d.o.o. | 1.653.324 | 1.595.896 | 4% |
18 | Strobl + Strobl, podružnica v Ljubljani | 1.621.540 | 1.414.222 | 15% |
19 | Sport Media Focus, komuniciranje v športu, d.o.o. | 1.432.315 | 898.399 | 59% |
20 | IR IMAGE, agencija za trženjsko komuniciranje, d.o.o. | 1.222.601 | 1.187.794 | 3% |
21 | Sonce.net, digitalni marketing, d.o.o. | 1.182.801 | 650.514 | 82% |
22 | Altius, marketing, oblikovanje, storitve, d.o.o. | 1.069.550 | 561.718 | 90% |
23 | Avanta, družba za komuniciranje, d.o.o. | 1.037.060 | 834.836 | 24% |
24 | Studio 37, d.o.o. | 975.302 | 355.919 | 174% |
25 | Internavti, d.o.o. | 936.339 | 889.769 | 5% |
26 | New Moment, d.o.o. | 913.168 | 580.771 | 57% |
27 | Gigodesign3, oblikovanje in komunikacije, d.o.o. | 708.912 | 652.932 | 9% |
28 | F2, oglaševalska agencija, d.o.o. | 703.233 | 521.158 | 35% |
29 | CNJ, oglaševalska agencija, d.o.o. | 700.562 | 834.556 | -16% |
30 | FM agencija, d.o.o. | 664.191 | 332.624 | 100% |
31 | Paideia, d.o.o. | 634.303 | 266.407 | 138% |
32 | Yin + Young, oglaševalska agencija, d.o.o. | 631.504 | 656.479 | -4% |
33 | Zadrga, družba za komuniciranje, d.o.o | 629.381 | 442.618 | 42% |
34 | Kraft & Werk, oblikovanje vizualnih komunikacij in trgovina, d.o.o. | 626.298 | 662.925 | -6% |
35 | ArnoldVuga, družba za vizualne komunikacije, d.o.o. | 622.832 | 596.679 | 4% |
36 | Media Team, trgovina in storitve, d.o.o. | 563.841 | 524.665 | 7% |
37 | Yootree, oglaševanje in marketinško svetovanje, d.o.o. | 551.976 | 656.784 | -16% |
38 | Gigodesign 2, oblikovanje in komunikacije, d.o.o. | 508.224 | 510.928 | -1% |
39 | Media Vox, d.o.o. | 501.643 | 409.887 | 22% |
40 | Atomik Studio, d.o.o. | 469.861 | 212.430 | 121% |
41 | Aritmija, d.o.o. | 433.239 | 320.890 | 35% |
42 | Studio Marketing International, d.o.o. | 400.850 | 301.106 | 33% |
43 | Arih Dinamik, agencija za oblikovanje in komunikacije, d.o.o. | 396.295 | 295.171 | 34% |
44 | Studio Signum, propaganda in oblikovanje, d.o.o. | 393.065 | 311.758 | 26% |
45 | K.R.E.S., agencija za tržne komunikacije, d.o.o. | 371.328 | 600.739 | -38% |
46 | Nea Culpa, agencija za marketing, d.o.o. | 310.697 | 312.159 | 0% |
47 | Agencija Klicaj, tržno komuniciranje, raziskave in razvoj, d.o.o. | 270.208 | 204.608 | 32% |
48 | Nicha, agencija za tržno komuniciranje in svetovanje, d.o.o. | 269.530 | 233.506 | 15% |
49 | Idearna, oglaševalska agencija, d.o.o. | 267.457 | 190.481 | 40% |
50 | Promarkt, marketing, d.o.o. | 252.920 | 289.833 | -13% |
51 | Kofein dizajn, d.o.o. | 218.759 | 214.125 | 2% |
52 | Hiša idej, inovativna skupina d.o.o. | 203.152 | 330.464 | -39% |
53 | Poanta, d.o.o. | 188.579 | 219.429 | -14% |
54 | Studio Mazzini, d.o.o. | 187.538 | 118.515 | 58% |
55 | Mobyact, marketing, d.o.o. | 176.770 | 172.259 | 3% |
56 | Inverso, družba za komuniciranje, d.o.o. | 168.245 | 217.456 | -23% |
57 | Agencija Promo, proizvodnja, trgovina in storitve, d.o.o. | 161.062 | 110.699 | 45% |
58 | Directa, družba za direktni marketing in oglaševanje, d.o.o. | 155.371 | 213.585 | -27% |
SKUPAJ | 105.840.127 | 96.947.955 | 9% |
Digitalne agencije
Več kot polovico prihodkov v tej preglednici predstavlja promet Httpoola, za katerega poslovanje za leto 2021 še ni znano (napovedujejo zelo veliko rast). Podjetje pravzaprav ne sodi več v ta segment in ga bomo že v jesenskem pregledu »preselili« med medijske agencije (zaradi ocene rasti in primerjav). iPROM tako v bistvu zaseda prestol na tem seznamu (lepa, 18-odstotna rast). Med opaznimi premiki je zanimivo poslovanje Kokos agency, ki je prihodke podvojil.
INTERNET - Čisti prihodki podjetja od prodaje v EUR | 2021 | 2020 | sprememba v % | |
1 | Httpool, internet marketing, d.o.o. | 49.909.467 | 49.909.467 | 0% |
2 | iPROM, optimizacija akcij na internetu, d.o.o. | 5.914.520 | 5.021.470 | 18% |
3 | Optiweb, spletne rešitve, d.o.o. | 3.360.372 | 2.709.142 | 24% |
4 | D.Labs, razvoj spletnih aplikacij d.o.o. | 3.318.068 | 3.091.846 | 7% |
5 | EP1C, oglaševanje, d.o.o. | 2.753.966 | 2.085.280 | 32% |
6 | Innovatif, d.o.o. | 2.560.065 | 1.992.654 | 28% |
7 | (D`agencija) Digitalna agencija, agencija za spletno oglaševanje, d.o.o. | 2.433.845 | 2.345.474 | 4% |
8 | Renderspace, agencija za interaktivne rešitve, d.o.o. | 2.374.199 | 1.824.013 | 30% |
9 | Kokos agency, d.o.o. | 2.002.092 | 1.024.974 | 95% |
10 | Red Orbit, digitalni marketing, d.o.o./s.p. | 1.588.917 | 1.668.815 | -5% |
11 | Infinum SI, računalniške storitve, d.o.o. | 1.468.901 | 1.300.220 | 13% |
12 | Parsek, informacijske tehnologije, d.o.o. | 1.318.082 | 1.381.940 | -5% |
13 | Spletnik, spletne tehnologije, d.o.o. | 1.311.662 | 1.509.605 | -12% |
14 | Spletna postaja, agencija kreativnih idej, d.o.o. | 1.001.212 | 938.715 | 7% |
15 | Madwise, družba za komunikacije, d.o.o. | 997.483 | 589.800 | 70% |
16 | Sinhro, družba za komunikacije, d.o.o. | 966.183 | 483.105 | 100% |
17 | ENKI, storitve in trženje, d.o.o. | 904.235 | 704.814 | 28% |
18 | Smart AD, dejavnost oglaševalskih agencij, d.o.o. | 888.491 | 739.484 | 20% |
19 | Get.In, medijske storitve, d.o.o. | 886.435 | 809.458 | 9% |
20 | April 8, d.o.o. | 691.771 | 532.064 | 30% |
21 | W3B.marketing, d.o.o. | 682.959 | 524.298 | 30% |
22 | ERPIUM, d.o.o. | 645.470 | 552.664 | 17% |
23 | Dominatus, informacijske storitve, d.o.o. | 565.502 | 520.789 | 9% |
24 | Editor, spletne komunikacije, d.o.o. | 420.803 | 393.150 | 7% |
25 | Meetpoint, d.o.o. | 371.918 | 357.450 | 4% |
26 | Actuado, d.o.o. | 367.582 | 218.585 | 68% |
27 | IDEAZ, storitve, d.o.o. | 246.009 | 222.099 | 11% |
28 | Frontlab, spletne informacijske rešitve, d.o.o. | 226.459 | 214.328 | 6% |
29 | Epoha, d.o.o. | 221.800 | 168.339 | 31% |
30 | BID BID, d.o.o. | 182.772 | 171.468 | 6% |
31 | EKSIT ADV, marketing in trgovina, d.o.o. | 161.405 | 158.155 | 2% |
SKUPAJ | 90.742.645 | 84.163.665 | 8% |
Agencije za odnose z javnostmi
Brez posebnosti. Komaj čakamo podatke o poslovanje Pristopa.
PR AGENCIJE - Čisti prihodki podjetja od prodaje v EUR | leto 2021 | leto 2020 | sprememba v % | |
1 | Pristop, družba za komunikacijski management, d.o.o. | 9.037.842 | 9.037.842 | 0% |
2 | Stratkom, strateško komuniciranje, d.o.o. | 1.017.342 | 1.018.939 | 0% |
3 | DialogCO, komunikacijske rešitve, d.o.o. | 944.106 | 774.862 | 22% |
4 | Taktik, agencija za komunikacijski management, d.o.o. | 911.497 | 872.304 | 4% |
5 | Propiar, družba za odnose z javnostmi, d.o.o. | 835.143 | 577.089 | 45% |
6 | Indigo Consulting, d.o.o. | 762.633 | 656.630 | 16% |
7 | Ecetera, družba za integrirane tržne komunikacije, d.o.o. | 559.493 | 480.591 | 16% |
8 | Grayling, svetovanje, odnosi z javnostmi, d.o.o. | 344.137 | 272.491 | 26% |
9 | Lin & Nil, d.o.o. | 331.913 | 310.938 | 7% |
10 | Sidera, poslovno svetovanje, d.o.o. | 321.060 | 301.942 | 7% |
11 | MA marketing, tržno komuniciranje ,d.o.o. | 299.575 | 181.049 | 65% |
12 | Kreativna baza, d.o.o. | 278.026 | 181.469 | 53% |
13 | Studio Kernel, družba za komunikacijsko upravljanje, d.o.o. | 256.052 | 203.275 | 26% |
14 | Frontal, družba za komunikacijski management, d.o.o. | 197.449 | 252.207 | -22% |
15 | SPEM komunikacije, poslovno komunikacijsko svetovanje, d.o.o. | 117.516 | 130.684 | -11% |
SKUPAJ | 16.213.784 | 15.252.312 | 6% | |
16.213.784 | 15.252.312 |
Raziskovalne agencije
Opazna je rast poslovanja podjetij Aragon in Mediana. Še bolj pa dejstvo, da se za raziskave nameni več denarja kot za odnose z javnostmi.
RAZISKAVE - Čisti prihodki podjetja od prodaje v EUR | 2021 | 2020 | |
1. | ACNielsen, raziskovalna družba, d.o.o. | 3.488.324 | 3.433.490 |
2. | AGB Nielsen, medijske raziskave, d.o.o. | 3.276.224 | 3.123.292 |
3. | Kliping, družba za spremljanje in analizo medijev, d.o.o. | 2.984.198 | 2.835.822 |
4. | Valicon, trženjsko svetovanje in raziskave, d.o.o. | 1.958.910 | 2.005.475 |
5. | Mediana, d.o.o. | 2.170.785 | 1.733.404 |
6. | Press Clipping, družba za spremljanje in analizo medijev, d.o.o. | 1.633.778 | 1.408.094 |
7. | IPSOS, raziskovanje trga, medijev in javnega mnenja, d.o.o. | 1.598.310 | 1.386.238 |
8. | GFK Slovenija, tržne raziskave, d.o.o. | 1.080.591 | 949.303 |
9. | Episcenter, tržne raziskave in direktno marketing | 1.061.936 | 914.337 |
10. | Aragon, raziskovanje in načrtovanje, d.o.o. | 1.158.342 | 890.168 |
11. | Ninamedia, organizacija za raziskovalno dejavnost, založništvo in distribucijo, d.o.o. | 544.743 | 444.651 |
12. | Arhea Solutio, družba za poslovno svetovanje in izobraževanje, d.o.o. | 335.394 | 303.690 |
13. | Parsifal SC, d.o.o. | 97.980 | 106.861 |
SKUPAJ | 21.389.515 | 19.534.825 |
Skupni rezultati digitalnih in oglaševalskih agencij
V luči napovedi, da zadnjič ločujemo oglaševalske in digitalne agencije, smo naredili še dodatni pregled, in sicer skupni pregled do danes popolnih podatkov o poslovanju teh agencij. Upoštevali smo le podjetja, ki so finančne podatke že objavila, pri čemer morajo biti njihovi prihodki v letu 2021 višji od enega milijona evrov. Na seznam se je uvrstilo 31 podjetij. Njihov skupni promet je znašal dobrih 103 milijone evrov, kar je za 11 odstotkov več kot v letu 2020.
Fabulatorij je prihodke povečal za skoraj 300 odstotkov
Kot pravi Vid Greganovič, soustanovitelj in izvršni direktor Fabulatorija, je Fabulatorij uveljavljeno podjetje za organizacijo dogodkov v Sloveniji in tujini, ki s svojimi kreativnimi formati, učinkovito realizacijo dogodkovnih idej in željo po presežkih soustvarja in bogati domač in tuj trg. »Z dolgoročnimi partnerstvi poskušamo dvigovati standarde stroke in jo razvijati v smer učinkovitosti, navdiha, profesionalnosti ter strateške miselnosti. S temi vrednotami, cilji in poglobljenim pogledom na dogodkovno industrijo se je ekipa Fabulatorija lotila tudi izzivov med in po pandemičnem obdobju, ki je najbolj zaznamovalo naše poslovanje preteklih let.« Mnogo podjetij v tej dejavnosti je namreč ob pandemiji doživelo skorajšnji ali pravi konec. Visoko povečanje prihodkov v letu 2021 je torej predvsem odraz popolnega izpada vnaprej načrtovanega poslovanja in odvzema možnosti izvajanja dogodkovne dejavnosti. V Fabulatoriju so v dani situaciji začeli razvijati alternativne poslovne modele in rešitve za naročnike ter njihovo interakcijo s ciljnimi javnostmi. »Polni zagona in novih znanj smo zasnovali lastne rešitve za virtualne dogodke v sodelovanju z zanesljivi in dolgoletnimi produkcijskimi partnerji. Poslovanje smo uspeli razširiti tudi na globalne trge, virtualne dogodke pa izvajamo še danes, paralelno z živimi dogodki, tako doma kot po svetu. Lahko bi rekli, da je naš trud poplačan in da plujemo točno tja, kamor smo se namenili. Z močnim strokovnim jedrom ekipe Fabulatorija in v partnerstvu z naročniki ter stalnimi produkcijskimi partnerji smo uspeli ne le prebroditi pandemijo, ampak skozi njo najti tudi nove smeri za razvoj podjetja,« je za MM še povedal Greganovič.
117-odstotna rast prihodkov Rubikon Grala
V oglaševalski agenciji Rubikon GRAL so z rastjo prihodkov v lanskem letu zelo zadovoljni, saj se lahko pohvalijo s kar 117-odstotno rastjo prometa. Kot pravi Aljaž Podlogar, direktor in partner v agenciji Rubikon GRAL (na fotografiji desno, poleg njega je ustanovitelj Gregor Graf), je na to vplivalo predvsem prestrukturiranje podjetja v agencijo polnega servisa, saj jim vse več partnerjev zaupa celostne oglaševalske akcije. »Velik delež rasti lahko tako pripišemo komuniciranju v klasičnih medijih, predvsem televizijskim oglaševalskim akcijam. Naročniki so tudi v večji meri prepoznali potencial vlaganja v digitalne aktivnosti, kar je seveda pozitivna posledica realnosti, v kateri smo živeli zadnji dve leti,« pravi.
Na vprašanje, ali meni, da bo tudi leto 2022 zanje tako uspešno, odgovarja, da kratkoročni obeti žal niso tako pozitivni. Vse več domačih naročnikov se namreč sooča z rastočimi stroški in izpadi v dobavnih verigah, predvsem tisti, ki proizvajajo na domačih tleh. »Še vedno verjamemo v standard in potrebe slovenskega kupca, predvsem pa, da bodo naročniki ohranili zaupanje v moč marketinških prijemov. Za zdaj nam z novimi pristopi uspeva zadrževati lanske rezultate, pridobili smo tudi zaupanje novih naročnikov, a realno gledamo naprej. Takšne rasti letos ne bomo mogli ponoviti, a gremo korak za korakom,« je povedal za MM.
Kokos agency s skoraj 100-odstotnim povečanjem prihodkov
Prihodki Kokos agency so se v letu 2021 povečali za skoraj 100 odstotkov. Direktor agencije Tadej Glavan ocenjuje, da je rast prihodkov posledica kakovostnega dela in odnosa do njega ter da odraža zaupanje in zadovoljstvo njihovih naročnikov, s katerimi želijo delati na dolgi rok in rasti skupaj z njimi. »Predvsem smo veseli, da smo se na trgu pozicionirali kot agencija, ki obvlada t. i. pull model oglaševanja na Googlu, ki je zagotovo prava izbira za postopno rast naročnika. Tudi v to leto smo vstopili z visokimi ambicijami. Ponovno si obetamo rast, vendar ne na račun kakovosti naših storitev.«
Kokos agency se ponaša z več kot 50 različnimi Googlovimi certifikati in naročnikom zagotavlja visokokakovostne storitve. Eno od njihovih glavnih vodil je, da je na prvem mestu vedno stranka, zato se za vsako kar najbolj potrudijo. »To na dolgi rok prinese dolgoročne partnerje, ki nas radi priporočijo drugim. Največ novih naročnikov dejansko pridobimo po principu 'od ust do ust',« dodaja Glavan.
Okrepili sodelovanje z obstoječimi naročniki in pridobili številne nove
Herman & partnerji so prihodke v letu 2021 povečali za 49 odstotkov. Partner in izvršni direktor dr. Denis Mancevič je uspeh komentiral takole: »V Herman & partnerji smo pod enovito znamko začeli poslovati tik pred epidemijo covida-19, kar je močno vplivalo na poslovanje v našem prvem letu, torej letu 2020, in realizacijo zastavljene strategije. Da smo na pravi poti, je pokazala rast v drugem letu poslovanja, saj smo z učinkovitim prepletom storitev uspeli povečati sodelovanje tako z obstoječimi naročniki kot tudi pridobili številne nove, med katerimi so tudi najbolj ugledne tržne znamke in mednarodna podjetja.«
V letu 2021 rasli, na novo zaposlovali in širili portfelj naročnikov
Prihodki DROM agency so se v letu 2021 povečali za skoraj 40 odstotkov. Strateška direktorica Milena Jakovljević nam je povedala, da je bilo lansko leto za podjetje obdobje rasti, novih zaposlovanj in doseganja zastavljenih ciljev z vidika širitve portfelja naročnikov: »Širili smo svojo prisotnost tako z novimi naročniki v Sloveniji kot tudi na Hrvaškem in v Srbiji.«
Letos se DROM agency usmerja predvsem v neprestan razvoj kadrov, s čimer ekipe z različnih področij dela še naprej izboljšujejo. »Ostajamo visoko specializirana agencija za strategijo, vsebine, kreativno komunikacijo in oglaševanje na prvenstveno digitalnih platformah, s čimer se razlikujemo od preostalih agencij v našem prostoru. Razmah novih platform in profesionalizacija teh področij v vse več podjetjih nam vedno znova daje priložnosti za izzive in rast,« je Jakovljevićeva še povedala za MM.
Članek je bil izvorno objavljen v tiskani reviji Marketing magazin, julij-avgust 2022, #493-494. Revijo lahko naročite na info@marketingmagazin.si.