titus sejem
Aktualno

Znamka, ki ne sedi na svojih uspehih

V Skupini Titus in njihovi agenciji Innovatif so prepričani, da sta strateški razvoj in celostna komunikacija blagovnih znamk skupine dokaz, da lahko tudi festivalom skrite marketinške aktivnosti dosegajo standarde vrhunske kreativnosti.

Povečana potreba po informacijah v digitalni obliki

Skupina Titus je velikan med proizvajalci velikoserijske proizvodnje pohištvenega okovja in preciznih komponent ter inovativnih rešitev na področju blaženja. Skupino sestavlja 21 gospodarskih družb iz Evrope, ZDA, Azije in Avstralije, družba pa ima v Sloveniji sedež v Dekanih. Skupina ima 800 zaposlenih, prisotni pa so na 70 trgih. S svojimi izdelki ciljajo na proizvajalce pohištva in bele tehnike, ki iščejo celovite rešitve in zanesljive partnerske odnose. Blagovna znamka Titus je po besedah Uroša Mihelčiča, vodje marketinga v Titusu, sicer zelo stabilna in standardizirana tudi v svoji komunikaciji. Stremijo k poenostavljanju sporočil in osredotočenosti na pomembne elemente blagovne znamke. Tako lahko zagotavljajo prepoznavno podobo skozi vsa leta. Titus z Innovatifom sodeluje že 15 let, agencija pa danes skrbi za celosten nastop njihovih blagovnih znamk. V Innovatifu verjamejo, da poldrugo desetletje dolgo partnerstvo s poglobljenim razumevanjem naročnika in možnostjo celovitega upravljanja blagovnih znamk prinaša rešitve, ki vse bolj presegajo standarde naročnikove panoge. Hkrati pa znamka tako lahko dobiva vse bolj konsistentno, močno in prepoznavno podobo na globalnem trgu. Prav dolgoročno sodelovanje z naročniki po besedah Božidarja Jovanovića, kreativnega stratega v Innovatifu, nasploh prinaša številne prednosti. »Z leti je vedno več zaupanja in sproščenosti. Kar pomeni tudi več poguma z naše strani za premikanje meja ter snovanje novih in kreativnih idej. Takšni odnosi seveda pozitivno vplivajo tudi na popolnoma operativni ravni. Komunikacija je odprta, hitra in učinkovita, splošno vzdušje pa posledično sproščeno, a vseeno vedno profesionalno. Že od samega začetka pa vse do danes je seveda cilj, da smo uspešni. To lahko dosežemo le, če sta agencija in naročnik usklajena v svojem razmišljanju, idejah in načinu realizacije projektov,« je povedal Jovanović.

»Ko stopiš v razstavni prostor, takoj veš, da je Titusov«

Ob tem so nas zanimale specifične komunikacijske značilnosti Titusove panoge. Titus bi sicer lahko opredelili kot tipično B2B-znamko, a Jovanović v tem kontekstu opozarja, da (uspešen) sodoben marketing v B2B-segmentu ne zahteva le obvladovanja B2B-specifik komuniciranja s poslovnimi partnerji in specifičnimi komunikacijskimi kanali, temveč tudi vedno globlje razumevanje potrošnika in B2C-komunikacije. »Kupci so vedno bolj ozaveščeni in obveščeni. Vedo na primer, katere spone želijo v svoji kuhinji ter razumejo prednosti in funkcionalnosti, ki jih prinašajo. Skratka, nekdaj jasno obvladovane domene distributerjev ter prodajalcev danes vodijo in obvladujejo potrošniki.« Ob tem navaja primer razvoja izdelkov TeraBlack, kjer so v Titusu zaznali želje in potrebe trga po novih, inovativnih izdelkih, ki presegajo klasične industrijske standarde. »Zasnovali smo sodobno produktno znamko, kjer smo naprednost izdelka seveda tudi nadgradili s primernim znamčenjem in komunikacijo,« pojasnjuje Jovanović. Ob tem Kristijan Andoljšek, umetniški direktor v Innovatifu, dodaja, da za produktno oblikovanje okovja skrbijo v Titusu, agencija pa se osredotoča na to, kako izdelke predstaviti. »Za vsak izdelek razvijemo fotobanko, ki se že na prvi pogled loči od konkurence, barvno je vse zelo uklajeno. Poskrbimo za podobo sejmov. Ko stopiš v razstavni prostor, takoj veš, da je Titusov. Za TeraBlack smo poleg fotovizualizacij in oglasov zasnovali promocijsko embalažo. Potencialna stranka na sejmu vse izdelke nove linije TeraBlack prejme v črni premijski embalaži. Ko jo odpre, si mora zaželeti, da bi takšne 'pante' imela tudi sama doma,« je povedal Andoljšek.

terablack

Podoba znamke TeraBlack z dinamično igro teme in svetlobe odraža premijski značaj izdelkov, namenjenih zahtevnejšim kupcem. Za predstavitev linije so v Innovatifu zasnovali samo znamko in številne komunikacijske materiale, med drugim spletno pristajalno stran, brošure, oglasne rešitve in premium embalažo za predstavitev vzorčnih izdelkov, ki postavlja nov industrijski standard.

jovanovic 1

»Sodoben marketing v B2B-segmentu zahteva ne le obvladovanje B2B-specifik komuniciranja s poslovnimi partnerji in specifičnimi komunikacijskimi kanali, temveč tudi vedno globlje razumevanje potrošnika in B2C-komunikacije. Kupci so vedno bolj ozaveščeni in obveščeni,« je prepričan Božidar Jovanović, kreativni strateg v Innovatifu.

andoljsek

»Sam imam v kuhinji Titusove spone z blažilci Glissando. Priznam, da na obiskih na skrivaj preverim, kaj imajo vgrajeno v kuhinji ali v kopalnici. Doslej me še niso zalotili. Ali pa ne upajo povedati na glas (smeh). Upam, da me bodo po tem priznanju še kdaj povabili domov na večerjo,« o poklicni deformaciji sodelovanja pojasnjuje Kristjan Andoljšek.

Pandemija kot priložnost za izboljšave

Pandemija Titusa ni spravila s tira (ali »pantov«). Kot pravi Mihelčič, so jo doživljali kot druge pretrese v preteklosti in jo obravnavajo kot priložnost za izboljšavo procesov, da se osredotočijo na pomemben del poslovanja in da zagotavljajo nemoteno delovanje partnerjev. »To obdobje nam je ponudilo odlično priložnost za izboljšanje digitalne komunikacije v različnih medijih. Smo pa tudi v tem obdobju nadaljevali z nenehnim razvojem, širjenjem prodaje in proizvodnje,« je zadovoljen. S pospeškom digitalizacije, ki je v zadnjem letu spodbudila tudi bolj tradicionalne panoge, so izzivi vedno večji in rešitve vse bolj prilagodljive. »Kar pa se je spremenilo, je povečana potreba po informacijah v digitalni obliki in k temu smo pristopili z interno pobudo za učinkovitejše vmesnike za izmenjavo podatkov. Konsolidacija SSOT je pomemben korak, ko hočemo zagotoviti pregled nad portfeljem v teh trenutkih. Vse to bo pomagalo v komunikaciji z našimi strankami tudi v prihodnje, ne glede na stanje v gospodarstvu nasploh,« napoveduje Mihelčič. Obdobje pandemije je po izkušnjah Jovanovića določene projekte celo pospešilo, tako da niso le sledili trendom, temveč jim je uspelo biti celo med vodilnimi v panogi na področju komuniciranja. »Na velikih globalnih sejmih, kjer nastopa Titus, smo na primer pripravili celovit nastop z vnaprej pripravljeno vsebino, torej videopredstavitvami, in interaktivnimi okroglimi mizami, ki so potekale v živo. Kar je seveda poželo ne le veliko pohval s strani partnerjev, temveč tudi konkurence.

mihelcic

»V Titusu v tem obdobju presegamo rast konkurence na svetovnem trgu. S tem, da ostajamo zvesti svojim načelom in da zagotavljamo nemoteno dobavo ključnim kupcem, si poskušamo zagotavljati predvsem zvestobo strank po vsem svetu. Naš cilj je, da s svojimi rešitvami strankam pomagamo izboljšati njihovo konkurenčnost, kar tudi zasledujemo pri snovanju novih izdelkov,« je povedal Uroš Mihelčič, vodja marketinga v Titusu.

Dobra praksa za prihodnost

Ravno sejmi so v segmentu B2B pomemben komunikacijski kanal, ki pa je v luči koronakrize ugasnil praktično čez noč. A v Titusu so se že nekaj let pred tem zavedali pomembnosti naprednih tehnologij in marketinških taktik, ki omogočajo učinkovito komunikacijo. »Tako se mi zdi, da smo v času pandemije določene projekte in ideje, ki so nastajali skozi leta, le hitreje izvedli. Na srečo je to seveda tudi ena od prednosti našega dolgoletnega sodelovanja. Verjamem, da niso vsi v panogi imeli te prednosti in so se bolj 'lovili' s samo pandemijo,« opaža Jovanović. Tako so se osredotočili na kanale, ki so bili v tem času na voljo. So pa se ti kanali zaradi okoliščin seveda spreminjali iz dneva v dan. »Odpoved dogodka tu, ad hoc dogodek tam (smeh). Je pa bil proces tako za agencijo kot naročnika precej intenziven, tako na strateški in idejni kot tudi operativni ravni,« dodaja sogovornik. Ustvarili so lasten studio, organizirali in vodili okrogle mize, usposobili Titusove strokovnjake kot govorce, s partnerjem Dobre zgodbe pa poskrbeli za celoten produkcijski proces prenosa v živo. »Seveda pa je bilo to obdobje ne le dobra praksa za prihodnost, ki sledi, temveč tudi temelj za naše koncepte, ki še prihajajo na področju tehnologij obogatene in virtualne resničnosti ter kompleksnejših spletnih platform za potrebe komuniciranja in prodaje.«

Največji mejniki šele prihajajo

Za konec nas je zanimalo, kaj so se v agenciji naučili od partnerstva z enim od svojih najzvestejših naročnikov. Za Jovanovića veliko učenja pride s spoznavanjem trga in naročnika, prijemi in taktikami, ki delujejo in jih je mogoče aplicirati na druge naročnike, ter skupnega podajanja v še neznane vode, kot je na primer celovita in napredna predstavitev znamke na spletnem globalnem sejmu. »Poleg vseh strokovnih znanj pa se predvsem naučimo razumeti, da smo vedno na skupni poti in se skupaj učimo. Zdi se mi, da so časi predvsem takšni, da si brez obojestranskega razvoja tako naročnika kot agencije prihodnost marketinga težko predstavljamo,« ugotavlja. Strateški razvoj oziroma proces, brez katerega seveda ne gre, je tako proces, ki je ves čas v teku. »Zavedamo se ne le pomena izpolnjevanja aktivnosti, ki jih mora znamka obvladovati in realizirati, temveč tudi strateškega razvoja in pa pomena vizije za prihodnost, ki jo moramo znati opredeliti,« poudarja. Kot enega od večjih mejnikov sodelovanja tako izpostavlja premik iz klasične B2B-mentalitete v znamko, ki sledi trgu in ne sedi na svojih uspehih, ter v neki meri tudi pandemijo, ki je v veliki meri prinesla hitrejši premik v nove tehnologije in načine komuniciranja. »Imam pa občutek, da največji mejniki šele prihajajo,« sklene Jovanović.

interzum

Letos so Interzum, enega od večjih pohištvenih sejmov, ki se sicer odvija v Kölnu v Nemčiji, izvedli preko spleta. Razstavljavci, ki so leta razstavljali na klasičnih razstavnih paviljonih, so se bili prisiljemi na hitro prilagoditi novim razmeram. Skupina Titus se je na preizkus dobro pripravila. Komunikacija s strankami se je začela z vabili pred samim dogodkom, osrednje dogajanje na sejmu pa so bile videovsebine z moderatorjem Igorjem Bergantom in spletne okrogle mize, ki so predstavljale tako podjetje kot tudi posamezne izdelčne rešitve.

Članek je bil izvorno objavljen v tiskani reviji Marketing magazin, januar-februar 2022, #487-488. Revijo lahko naročite na info@marketingmagazin.si.

Intervju

Paddy Carberry
11. 01. 2025

S Paddyjem Carberryjem, globalnim vodjo marketinga za Guinness, smo se pogovarjali, kako…

»Šport ima neverjetno sposobnost, da združuje ljudi zaradi skupnih strasti,« pravi Paddy Carberry.

Življenje z znaMMkami
06. 01. 2025

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u. Naši sogovornici sta tokrat…

»Klišejsko, vem, ampak največja marketinška poteza vseh časov je po mojem mnenju zagotovo Coca-Cola in Božiček. Zaradi te marketinške poteze nas…

Mojmir Šiftar
23. 12. 2024

Osrednji intervju v tokratni prilogi KuhaMMo smo namenili Mojmirju Šiftarju, chefu, ki…

Pen Klub je moj »zen garden« ali oaza miru. Tam lahko sprostim vso svojo kreativnost in resnično imam proste roke, da ustvarjam po svoji želji.

Naši avtorji