Kaj je AEO-optimizacija in zakaj jo morate implementirati?
O AEO-optimizaciji in njeni zgodnji implementaciji smo se pogovarjali z Alešem Novoseličem, SEO-specialistom v digitalni agenciji Kokos Agency, in Nastjo Poljšak, direktorico digitalnih rešitev v medijski agenciji Omnicom Media Group.
Eva Peserl
AEO (answer engine optimization) je strategija digitalnega trženja, ki vključuje optimizacijo vsebine na vašem spletnem mestu, da se prikaže v odgovorih na poizvedbe uporabnikov, ki jih generira umetna inteligenca.
Ste že kdaj iskali odgovore tako, da ste v ChatGPT (ali kakšen drugi klepetalnik, ki ga napaja umetna inteligenca) vnesli vprašanje in pustili, da vam UI-orodje ustvari odgovor? Tudi če (še) niste, pa je to stalna praksa številnih ljudi. Za nekatere je to lažje, kot če bi vprašanje vnesli v Google in se sami prebijali skozi različne rezultate iskanja.
Številna podjetja zdaj ugotavljajo, da morajo svoje spletne vsebine optimizirati, ne le za Google in druge iskalnike, temveč tudi za UI-rezultate. Ta postopek se imenuje AEO-optimizacija.
SEO VS AEO
Nekateri pravijo, da sta AEO in SEO popolnomi različni strategiji, drugi pa, da gre pravzaprav za isto stvar. Oboji imajo prav. AEO in SEO sta tehnično gledano dejansko različni strategiji, saj ena od njiju optimizira vsebino za UI, druga pa za iskalnike. V praksi pa sta le dve različici iste strategije. Da, namenjeni sta dvema različnima vrstama rezultatov poizvedb. Toda strategije, ki se uporabljajo za prikaz vaše vsebine v teh rezultatih, so večinoma enake. Praktično vse stvari, ki jih naredite za optimizacijo za AEO, so stvari, ki bi jih že morali delati za SEO. Zato lahko AEO obravnavate kot podskupino SEO.
AEO je trenutno predvsem v domeni pionirjev
Nastja Poljšak je za MM razložila, da številna podjetja in agencije v svoje marketinške aktivnosti že vključujejo AEO-strategije za optimizacijo spletnih vsebin. »Na ta način želijo izboljšati vidnost vsebin znotraj iskalnikov in UI-sistemov, ki uporabnikom ponujajo hitre ter natančne odgovore. S porastom uporabe glasovnih iskanj in UI-asistentov, kot so npr. ChatGPT, Google Asistent, Microsoft Cortana in drugi, postaja AEO ključnega pomena za zagotavljanje, da so vsebine podjetij dostopne in relevantne za uporabnike, ki iščejo neposredne odgovore,« je povedala. Aleš Novoselič pa meni, da je AEO-optimizacija v Sloveniji trenutno še vedno v začetni fazi. »Večina podjetij se trenutno osredotoča na klasično SEO-optimizacijo, medtem ko AEO uporabljajo predvsem tehnološka podjetja, ki že prepoznavajo prednosti prilagoditve vsebin za glasovno iskanje in hitro podajanje odgovorov preko pametnih asistentov,« je razložil.
Bo AEO optimizacija nadomestila SEO?
»Medtem ko SEO ostaja temelj digitalnega marketinga, se AEO razvija kot pomemben dodatek. S trendom, da uporabniki iščejo hitre in neposredne odgovore preko glasovnih iskanj in UI-asistentov, bo AEO zagotovo pridobival še večji pomen. Vendar pa bo uspešna digitalna strategija v prihodnosti vključevala tako SEO kot AEO, saj se oba pristopa dopolnjujeta,« je prepričana Nastja Poljšak. Aleš Novoselič meni, da kljub temu, da bo AEO v prihodnje postajal vse pomembnejši, pa še kar nekaj časa ne bo nadomestil SEO-optimizacije. »Čeprav bodo ljudje še naprej uporabljali klasične iskalnike, predvsem za poglobljena in raziskovalna iskanja, bi AEO na dolgi rok lahko prevzel večjo vlogo, zlasti z novimi generacijami, ki vse bolj iščejo hitre in neposredne odgovore preko glasovnih asistentov. Ta trend pomeni, da bodo podjetja morala prilagoditi vsebine novim navadam uporabnikov. SEO bo tako verjetno ostal temeljna strategija za celovito spletno prisotnost, medtem ko bo AEO postajal druga veja optimizacije, osredotočena na takojšnje odgovore in prilagoditev za glasovno iskanje,« meni Novoselič.
Od zgodnjega sprejemanja do univerzalne prakse
Oba sogovornika se strinjata, »trenutno smo v fazi zgodnjega sprejemanja, ki je v domeni pionirjev in podjetij, ki želijo slediti najnovejšim digitalnim trendom.« Poljšakova pravi, da napredna podjetja in agencije že implementirajo AEO-strategije, vendar pa to še ni postalo univerzalna praksa. »Kljub temu, s hitrim razvojem tehnologij in spremembami v vedenju uporabnikov, se pričakuje, da bo AEO v bližnji prihodnosti postala standardna komponenta digitalnega marketinga,« je prepričana. Tudi Novoselič se strinja, da kljub temu, da AEO trenutno še ni nujno potreben, pa bo v prihodnosti ob povečani uporabi glasovnega iskanja in spreminjanju uporabniških navad postajal vse pomembnejši.