bla
Intervju

Električni superavtomobili spreminjajo podobo avtomobilske industrije

Pierre-Olivier Cimon, vodja projektnega razvoja v hrvaškem podjetju Rimac Technology, zase pravi, da ima sanjsko službo.

Sicer ne bi prevozil 800 kilometrov, da bi se lahko v živo prijavil zanjo. Ne le, da lahko deluje v ambicioznem okolju, temveč tudi sodeluje pri razvoju tehnologije, ki premika meje, pri tem pa lahko sledi svoji ljubezni do avtomobilov in skrbi za varstvo okolja.

Pierre-Olivier Cimon je diplomiral iz elektrotehnike na univerzi Laval v Kanadi. Svojo poklicno pot je začel kot tehnični vodja oddelka za močnostno elektroniko pri BRP-Rotaxu, nato pa se je zaposlil v podjetju Rimac Technology. Danes je del skupine za raziskave in napredno inženirstvo, ki prinaša znanost in tehnologijo podjetja Rimac Technology (tehnološkega dela Skupine Rimac) v najsodobnejše sisteme pogonskih sistemov. Trenutno vodi razvoj inovativne tehnologije baterijskega sistema.

O tem je predaval na dogodku DIGGIT, mi pa smo se še pred tem z njim pogovarjali o njegovem pogledu na avtomobilsko panogo, sinergiji podjetij Bugatti in Rimac, samovozečih avtomobilih in seveda tudi o tem, kako se kot Kanadčan znajde na Hrvaškem.

rimac nevera

Ali vi osebno vozite razvojne avtomobile? Če se izrazim v športnem žargonu, kakšni so občutki z vidika razvojnika?

Enkrat sem dobil to priložnost in moram priznati, da je bilo fenomenalno. Upam, da bo takšen avtomobil povečal ozaveščenost o elektrifikaciji, električnih avtomobilih in njihovih sposobnostih. No, nimam pa privilegija, da bi vozil Rimac Nevero v okviru svojih »normalnih« delovnih aktivnosti, ker s svojo funkcijo v družbi Rimac Technology nisem neposredno udeležen pri razvoju tega vozila. Zaposleni, ki to lahko počnejo, delajo večinoma pri Bugatti Rimac (»avtomobilskem« delu skupine Rimac, op. p.). Obe podjetji pogosto zelo tesno sodelujeta in ogromno dela je namenjenega razvoju avtomobilov tudi na strani družbe Rimac Technology, predvsem na področju integracije in testiranja.

Rimac je tehnološki del družbe ločil v svojo entiteto. S koliko proizvajalci avtomobilov trenutno sodelujete? Zanimivo se mi zdi, da komponente za avtomobile prodajate potencialnim tekmecem.

Ločitev tehnološkega dela družbe je ključni element prihodnosti organizacije. Naš glavni cilj z Rimac Tehnology je postati vodilni dobavitelj najboljše tehnologije v velikih količinah – to je na desettisoče enot na leto – našim strankam oziroma proizvajalcem avtomobilov. Vozil Bugatti in Rimac proizvedemo manj kot 100 enot na leto; namenjena so premijskemu trgu. V tem pogledu ni konkurence med našimi strankami in kupci Bugatti Rimac. Oboji delamo na popolnoma različnih trgih. Ker imamo avtomobilski in tehnološki del družbe ločen tako s pravnega kot tudi organizacijskega vidika, nam stranke zaupajo in s tem lahko povečamo svoj vpliv na industrijo in doseg naše tehnologije. Trenutno sodelujemo s petnajstimi proizvajalci. Nekateri projekti so javni, drugi so zaupne narave.

Kaj je največji poudarek pri razvoju programske opreme, ki dajejo avtomobilom še večje zmožnosti? Na kaj se osredotočate?

Osredotočamo se na varne rešitve, ki omogočajo najboljšo uporabniško izkušnjo. Živimo v svetu, kjer so ljudje in stvari vedno bolj povezani. To odpira vrata novim priložnostim, ki prej niso bile mogoče. Programske rešitve over-the-air (OTA) so vam znane iz nadgradenj pametnih telefonov. Kolikokrat pa ste tako nadgradili vaš avtomobil? Nadgradnje OTA omogočajo stalno izboljšavo funkcionalnosti programskih rešitev tako naših avtomobilov kot tudi avtomobilov naših strank. Na takšen način je mogoče predstaviti nove funkcije, odpravljati hrošče, odpoklicati vozilo, ne da bi stranka obiskala zastopnika, povečati učinkovitost avtomobila in njegovo varnost. Vse to pripomore k boljši uporabniški izkušnji.

Kakšno je vaše mnenje o avtonomnih vozilih? Včasih se zdi, da so del sedanjosti, potem pa sledi stik z realnostjo in le spoznamo, da smo še daleč.

V industriji je nekaj igralcev, ki so zelo blizu popolnoma avtonomnim vozilom. Kolegi, ki delajo na tem področju in so iz prve roke izkusili najnovejše pridobitve, so zelo optimistični, da je ta tehnologija praktično za vogalom. Podjetja mogoče še ne kažejo vseh pridobitev, vendar pa bo vse prišlo hitreje, kot bi marsikdo pričakoval. To bo imelo velike posledice za industrijo in način, kako ljudje uporabljajo avtomobile. To je seveda tudi področje, kjer delujemo kot podjetje.

Ko smo ravno pri delovanju družbe – kako je prevzem Bugattija vplival na vaš položaj v industriji?

Prevzem Bugattija ni bil le velik mejnik za Skupino Rimac, temveč tudi za avtomobilsko industrijo. Obe podjetji sta znani po tem, da lahko inovirata in premikata meje. Bugatti je ustvaril segment superavtomobilov, medtem ko je Rimac ustvaril prvi električni superavtomobil, ki je prelomno vplival na ta segment. Rimac in Bugatti bosta nadaljevala kot unikatni znamki, z ločenimi produkti, ki bodo ostali zvesti svojim koreninam. Ob tem bmo gledali naprej in oboji pridobili iz sinergij in priložnosti, ki jih ponuja navzkrižno sodelovanje. Kar zadeva Skupino Rimac, se je njen položaj še utrdil z večjo ponudbo in slovesom, ki prihaja z Bugattijevo dediščino.

Nadaljujva z Bugattijem. Vaš ustanovitelj in direktor Mate Rimac je omenil, da bi lahko prišlo do »absolutno norega« Bugattijevega superavtomobila. Se bo to zgodilo?

Kuhajo se zelo razburljive stvari, kar je od družbe Rimac Bugatti tudi pričakovati.

Mateja Rimca pogosto primerjajo z direktorjem Tesle, Elonom Muskom. Vendar pa ni videti, da bi sam sodeloval v spopadih na Twitterju in uporabljal marketinške potegavščine. Kakšen šef je?

Mate je tam, kjer je, z razlogom. Je prizemljen genij z velikim srcem. Sodelavce navdihuje tako s tehnološko vizijo kot tudi z vodenjem. Uspelo mu je ustvariti delovno okolje, ki spodbuja sodelovanje, transparentnost in ustvarjanje pobud. Ljudje se počutijo zaupanja vredne, opolnomočene in sprejete. Nagrajuje tiste, ki si prizadevajo k uresničevanju idej.

Koliko sredstev primerjavi z razvojem Skupina Rimac vlaga v marketing?

Kot podjetje, ki poudarja produktni in razvojni del, ogromno vlagamo v razvoj odličnih produktov. Marketinški oddelek je od nekdaj moral biti kreativen in učinkovit pri uporabi sredstev. Rimac Technology je družba, ki se osredotoča na avtomobilsko industrijo. Beseda o projektih v teku ima zelo dolgo pot. Zahteva medorganizacijski marketing in specifično komunikacijo. Bugatti Rimac je po drugi strani družba, ki se produktom primerno osredotoča na trg luksuznih dobrin.

Kaj je bil sicer glavni razlog, ki vas je prepričal k delu za podjetje Rimac?

Želel sem si delati v podjetju z okoljem, ki bi omogočalo rast, ob tem pa bi se lahko zabaval z delom na novih tehnologijah in produktih. Za Rimac sem prvič slišal leta 2018. Po nekaj raziskovanja sem se odločil, da gre za pravo podjetje. Ko sem v Evropi sodeloval na univerzitetnem inženirskem tekmovanju, sem prost dan izkoristil za 800 kilometrov dolgo nočno potovanje in se osebno prijavil za službo. Rimac je bil moja prva izbira in zdaj imam sanjsko službo. Gre torej za vzpenjajoče se in ambiciozno podjetje, ki se spopada z reševanjem zapletenih problemov in ustvarja zabavne produkte. Na nek način je to v meni zbudilo strast za avtomobile in tehnologijo skupaj s prizadevanjem za varstvo okolja z elektrifikacijo. Medtem ko nekatera podjetja zaostajajo ali se pozicionirajo kot zgodnji sledilci, pa je meni zelo všeč delo v podjetju, ki je tržni vodja.

Ste Kanadčan na Hrvaškem. Preselili ste se v precej manjšo državo. Skupina Rimac je celo posnela in objavila videe o tujcih, ki delajo v podjetju. Kako se razumete? Vam je všeč življenje na Hrvaškem? Kaj je bil največji kulturni šok?

Skupina Rimac je prvi razlog za mojo selitev in od takrat se mi je država zelo prikupila. Tukaj sem tri leta in ne morem se naveličati lepega vremena, prijaznih ljudi, dobre hrane in neprimerljive obale. Življenje v Evropi je odlična priložnost za potovanja, ki jih obožujem. Ni bilo kakšnega večjega kulturnega šoka, razlike med državama pa vsekakor so. Največja je jezik, a na srečo večina Hrvatov odlično govori angleško. Kulturno gledano so zame tukajšnji prebivalci zelo topli in se pri njih počutim dobrodošlega. Hrvaška je priljubljena destinacija za digitalne nomade in ima aktivno skupnost tujcev, kar je zelo zanimivo in si med seboj pomagamo. Poleg tega imamo tudi v podjetju skupino tujcev. Zelo dobro se razumemo in podobno razmišljamo.

Kakšen avtomobil vozite?

Moje dnevno vozilo je Porsche Boxster. Ko ga vozim, mi vedno pričara nasmeh na obraz. Sploh če upoštevamo prelepe ceste in fantastično vreme na Hrvaškem. Temu sam rečem »kabrio terapija«. Kakor koli, zelo bi bil vesel, če bi bil moj naslednji avtomobil električni.

Članek je bil izvorno objavljen v tiskani reviji Marketing magazin, maj 2022, #491. Revijo lahko naročite na info@marketingmagazin.si.

Intervju

ŽZZ
25. 03. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

mancakrnel
23. 03. 2024

Umetna vs. človeška inteligenca, to je zdaj (najbolj pereče) vprašanje. Tudi o tem smo se…

Umetna inteligenca ni tako zelo nov pojav. Generične vsebine, generični oglasi, generični ljudje, generično pisanje – to morda najtežje prenašam –,…

Rašula
23. 03. 2024

Z dr. Jeleno Rašula, strokovnjakinjo za digitalni marketing, ki je pred dobrim letom…

»Bati se umetne inteligence je zame tako, kot bi se pred leti bala digitalnega marketinga, ker transparentno pokaže rezultat vseh kampanj in oceni…

Naši avtorji