»Imam virtualnega dvojnika, ki namesto mene opravlja moje službene obveznosti in ob tem se oba počutiva odlično!«
Ian Beacraft, ameriški futurist in kreativni tehnolog, ki obvlada splet 3.0, sintetične medije in metavesolje, je eden od vodilnih svetovnih glasnikov tematik prihodnosti.
Kaja Kovič
Kot govorec se je udeležil hrvaškega oglaševalskega festivala Dnevi komunikacij, kjer je govoril o vrhunski tehnologiji in obiskovalcem razložil, kako jo je mogoče unovčiti že v obdobju, ko je primerov dobre prakse še precej malo.
Ian Beacraft je v preteklosti vodil marketinško-finančne oddelke in skrbel za inovacije v največjih oglaševalskih agencijah na svetu, zdaj pa vodi agencijo za strateško predvidevanje Signal & Cipher. Ta podjetjem pomaga na poti do uspeha v hitro spreminjajočem se tehnološkem okolju in jih spodbuja k iskanju učinkovitih načinov za inovacije, ki vplivajo na njihove dobičke, obenem pa v družbi sprožajo kulturne spremembe na bolje. Beacraftova največja posebnost je to, da je prvi (in edini) človek na svetu z virtualnim dvojnikom, ki je od svoje fizične različice prevzel vodenje dnevnih novic.
Znani ste kot futurist in eden od vodilnih svetovnih glasnikov spleta 3.0 in metavesolja. Ali nam lahko pojasnite, kako ste se tega naučili?
Deset let sem delal kot strokovnjak za nove tehnologije v oglaševalskih agencijah, kjer sem naročnike izobraževal o zmogljivostih novih tehnologij in sodeloval z ustvarjalnimi ekipami in razvijalci, da bi z njimi ustvaril zanimive izkušnje. Veliko sem se naučil o tem, kaj je tehnologija, s katero je mogoče graditi v prihodnosti, in kaj je v samem bistvu le »kul« predstavitev. Spoznal sem, da je tehnologija le skromen del enačbe; bolj pomembni dejavniki so izobraževanje, politika, čas, spretnost, povpraševanje potrošnikov in seveda tudi proračuni. Vse to veliko bolj vpliva na to, ali bo vrhunska tehnologija pomagala ustvariti učinkovito izkušnjo.
V preteklosti ste delali v največjih agencijah na svetu. Nam lahko približate svojo karierno pot?
Delal sem v agencijah Leo Burnett, Havas, Epsilon in Publicis, moji ključni naročniki pa so bili Samsung, Nintendo, Google, Microsoft, Coca-Cola, Bacardi, Unilever, MillerCoors in na desetine drugih. Morda poznate kakšno moje delo, morda ne – večina našega dela je bila opravljena v ZDA, zato dvomim, da ga je veliko prišlo na Hrvaško. Delal pa sem na vseh področjih, od še tiste resnično zgodnje obogatene resničnosti leta 2010 pa vse do platform za obveščanje strank, ki jih poganja umetna inteligenca. Naj nadaljujem – od promocije prve Nintendove mobilne igre za pametne telefone do pomoči Microsoftu pri t. i. moonshotu (zamisel za spopadanje z globalnim segrevanjem, v kateri naj bi strokovnjaki »izstrelili« nekaj Luninega prahu v vesolje, da bi odvrnili sončne žarke stran od Zemlje, op. p.) – nikoli ni bilo dolgčas.
Zdaj vodite agencijo Signal & Cipher, ki podjetja vodi skozi hitro spreminjajočo se tehnološko pokrajino, jim pomaga do inovacij in jih navdihuje za kulturne spremembe. To se sliši kot zelo dolgoročno sodelovanje, ki zahteva veliko podatkov, raziskav, pogovorov ... Kakšen je vaš poslovni model?
Drži. Gre za grajenje odnosa in pridobivanje zaupanja, kar zahteva čas in predanost. Spremembe se dogajajo hitro in večina podjetij ima več vprašanj kot odgovorov o tem, kako jim slediti. Mi jim nekako pomagamo razumeti, kateri trendi bodo najbolj vplivali na njihovo panogo in blagovno znamko, kako se lahko nanje pripravijo in ustvarijo koncept, ki bo uspešen na trgu. Imamo velike ekipe razvijalcev, oblikovalcev in tehnologov, ki lahko ustvarijo skoraj vse, kar si lahko zamislite. Če želite zgraditi nekaj z novimi tehnologijami, kar še ni bilo narejeno, nas pokličite (smeh).
O tem ne dvomim (smeh). Ste tudi prvi in edini človek, ki ima sintetičnega dvojnika. Ta namesto vas vodi oddaje z novicami, kajne?
Res je. Na tedenski ravni vodim segment novic na mreži Defiance Media, ki je namenjena decentralizirani kulturi – tematikam, kot so veriženje podatkovnih blokov, kriptovalute, umetna inteligenca in drugo –, pri čemer uporabljam platformo, imenovano Hour One. V resnici tega ne vodim jaz fizično, ampak moj digitalni dvojnik. Vsak teden raziskujem in pišem novice, pripravljam posnetke in slike, moj virtualni dvojnik pa novice predstavi v profesionalnem studiu. Meni tako sploh ni treba stopiti pred kamero! Virtualni voditelj je namreč prejel veliko pohval, ker je zelo prepričljiv. Obstajajo majhni znaki, skozi katere je mogoče razbrati, da gre za virtualnega voditelja, vendar je podobnost presenetljiva.
Kako je prišlo do te nore ideje?
Za to sem se odločil, ker že leta preučujem t. i. deep fakes, ponarejene posnetke, in sem želel iz tega narediti nekaj produktivnega, obenem pa sem hotel razumeti, kakšne so morebitne posledice tega, da imam svojega virtualnega dvojnika, ki me lahko predstavlja v različnih digitalnih kanalih, ko nimam časa oziroma nisem tam. Osebno verjamem, da bomo v bližnji prihodnosti vsi imeli svoje osebne pomočnike z umetno inteligenco, nekateri pa bomo spremljani tudi s strani naših virtualnih dvojnikov.
Kako se ob tem počuti vaš virtualni alter ego? Je še vedno »živ«, so novice še vedno na sporedu?
Da! Digi-Ian je povsem zadovoljen, da je nekakšen digitalni zvezdnik. Hahaha! Spremljajte ga na Defiance Media ali pa preverite moj profil na Twitterju (@ianbcraft), kjer objavljam veliko njegovih posnetkov.
Članek lahko v celoti preberete v 504. številki Marketing magazina. Revijo lahko naročite na info@marketingmagazin.si.