zadravec
Intervju

Kako je nastal hrvaški poslovni čudež Bugatti Rimac

Poslovni svetovalec Domen Zadravec nam je v intervjuju za MM zaupal, kako je sodelovati z Matejem Rimacem, vizionarskim hrvaškim podjetnikom.

Pogovarjali smo se tudi o tem, kakšna je bila njegova lastna vloga pri nastanku hrvaškega poslovnega čudeža, kot označujejo prevzem Bugattija s strani start-upa Rimac.

Domen Zadravec je kot vodilni partner pri svetovalni družbi EY-Parthenon za Srednjo Evropo vodil ekipo svetovalcev pri nastajanju podjetja Bugatti Rimac. Konec lanskega leta je tako hrvaški start-up prevzel Bugattija in v Zagreb preselil sedež podjetja, ki se po novem imenuje Bugatti Rimac. Predsednik njegovega upravnega odbora je postal 33-letni Mate Rimac, ki ga Zadravec označuje za popolnega vizionarja. Skupaj sta preživela veliko časa, na koncu pa so skupaj z ekipo izpeljali poslovno odločitev, ki jo naši sosedi imenujejo hrvaški poslovni čudež. Kdo je torej Slovenec, ki je pomagal pri njem?

Domen Zadravec. O vas smo slišali že veliko, a imam občutek, da še marsičesa ne vemo. Prosim, zaupajte bralcem MM-a svojo življenjsko zgodbo do začetka kariere v svetovalni hiši EY-Parthenon.

Pred delom v EY-Parthenonu sem bil štirinajst let zaposlen pri Kearneyju, kjer sem svetoval podjetjem in vladam po vsem svetu. V okviru podjetja sem delal tako v Evropi, Združenih državah Amerike, Aziji kot tudi na Bližnjem vzhodu in Pacifiku. Pred tem pa sem delal v bančništvu ter končal MBA v Madridu, študiral pa sem v ZDA, Švici, Franciji in Angliji.

S čim natanko pa se ukvarjate v podjetju EY-Parthenon in kdo so vaše stranke? Katerim zvenečim podjetjem ali poslovnežem ste že svetovali?

EY-Parthenon je vodilno globalno podjetje za strateško svetovanje. Ustanovljeno je bilo leta 2014 z združitvijo vplivnega ameriškega podjetja Parthenon s svetovalnim podjetjem Ernst & Young. Danes zaposluje več kot 6000 strokovnjakov in svetuje podjetjem v različnih industrijah po vsem svetu. V Sloveniji ima podjetje sedež v Ljubljani. Naše stranke so podjetja, zasebni skladi, vlade po vsem svetu ... Pravzaprav smo prisotni v vseh industrijah, od finančnih institucij, energetike in telekomunikacij do prodaje in zdravstva. V zadnjem času se osredotočamo na strateške in transformativne zadeve, vključno s strategijami za poslovne enote, strateškimi transformacijami, učinkovitostjo delovanja, strategijami delovanja, integracijami po združitvah, zasnovami modelov delovanja in izboljšanjem prihodkov. Moja vloga v podjetju je, da vodim srednjeevropsko regijo ter sodelujem s partnerji in širšo ekipo na področju strateškega svetovanja in transformacijah podjetij in držav v Evropi in na Bližnjem vzhodu. O imenih strank pa žal ne morem govoriti.

Glede na to, da so med vašimi strankami svetovne korporacije, me zanima, kako v podjetju upravljate odnose z javnostmi in marketing?

Kot vsa večja podjetja imamo tudi mi ločena oddelka za odnose z javnostmi in marketing, vseeno pa nam pri tem pomagajo agencije z vsega sveta. V Sloveniji je to MSL, del Publicis Groupe.

zadravec

Sodelovali ste pri združevanju blagovnih znamk Bugatti in Rimac, v katerih se prepletajo tradicija, futurizem (razvoj električnih in samovozečih avtomobilov), veliko denarja (vlagatelji v oba podjetja so pomembni globalni igralci) in močna strast do luksuznih in visoko zmogljivih vozil. Tovrstne blagovne znamke lahko vodijo le redki nadarjeni ljudje z vizijo. Kako vidite združitev omenjenih znamk?

Bugatti je blagovna znamka z dolgo tradicijo in je zelo dobro poznana po vsem svetu, blagovna znamka Rimac pa ima najhitrejši avtomobil na svetu in izdeluje verjetno najboljšo tehnologijo za električne avtomobile, poleg tega ima še ogromno potenciala. Z združitvijo obeh podjetij smo dobili najboljše možno. Mate Rimac je, tako kot namignete v vprašanju, resnično nekaj posebnega, ampak dejstvo je, da je celotna ekipa podjetja Bugatti Rimac odlična, ljudje so izjemno nadarjeni, iznajdljivi in srčni. V veliko veselje mi je delati v takšni sredini ljudi in ponosni smo, da smo jim lahko pomagali in bili del te globalne zgodbe.

Kateri so bili največji izzivi, s katerimi ste se kot svetovalec soočali pri združevanju Bugattija in Rimaca?

O tem žal ne morem govoriti.

V nedavnem intervjuju ste dejali, da vidite Mata Rimaca kot navdihujočo osebo. Nam lahko zaupate kaj več o njem? Rimac je rojen istega leta kot jaz, njegov uspeh ga je izstrelil med podjetniške izvedbe. Kako mu je to uspelo? Kako je videti njegov faktor X?

Mate je vizionar v pravem pomenu besede, obenem pa pravzaprav zelo preprost, delaven in velik ekipni igralec. Predstavlja navdih in spodbudo za zaposlene, stranke, konkurenco ter mlade in stare po vsem svetu. V življenju zelo redko srečaš takšne ljudi. Če poenostavim, kako mu je uspelo, bi rekel, da verjame in zaupa vase, ob tem pa zelo veliko dela, okoli sebe si je vzpostavil dobro ekipo in ne nazadnje ima dovolj virov financiranja (smeh).

rimac

»Mate Rimac je vizionar v pravem pomenu besede, obenem pa pravzaprav zelo preprost, delaven in velik ekipni igralec,« o hrvaškem podjetniku, ki ga je imel priložnost dobro spoznati, pravi Domen Zadravec.

Na Diggitu, pametnem dogodku za pametne ljudi, smo gostili Pierra-Olivierja Cimona iz podjetja Rimac Technology. Na predavanju nas je popeljal v svet prihodnosti avtomobilske industrije. Tematika je precej zahtevna. Ali je bilo težko osvojiti vse potrebno znanje za lažje svetovanje?

Povsem jasno je bilo, da je prihodnost v prehodu iz fosilnih goriv na pogon na elektriko. Ampak to je, kot ste omenili, le vrh ledene gore. Veliko sem izvedel o tem, da smo priča skokovitemu razvoju prevoznih sredstev, infrastrukture in uporabniških izkušenj, ki spremljajo avtomobilizem. V snovanje sodobnih avtomobilov je v resnici vpleteno mnogo strok. Ko govorimo o prihodnosti mobilnosti, pa še toliko več.

Avtonomna vozila, leteči avtomobili in podobni projekti zahtevajo ob sebi še razvoj komunikacijskih tehnologij, umetne inteligence, skladiščenja električne energije in podobno. Cilj je seveda trajnostni razvoj, izkoriščanje energije iz obnovljivih virov in največja možna učinkovitost v transportu.

Kaj se lahko naučimo iz zgodbe podjetja, ki bo svetu pomagalo premagati izzive električnega prometa na poti do bolj trajnostnega gospodarstva?

Pri vsakem hitro rastočem, uspešnem podjetju gre za enkratno kombinacijo dejavnikov, kot so znanje, inovativnost, strast, vizionarstvo, podjetnost in še kaj. Redkokdaj so vse te lastnosti zastopane v eni sami osebi, zato je ključnega pomena zbrati, motivirati in voditi ekipo, ki deli iste sanje in kulturo, člani ekipe pa se med seboj dopolnjujejo. To bo zdaj zvenelo klišejsko, ampak je stoodstotna resnica – takšni ekipi ovire predstavljajo izziv, ne težave. Takšna miselnost pa se začne pri vizionarskem voditelju, ki drugim predstavlja zgled.

Za konec nam še zaupajte, kaj radi počnete v življenju, kako se sproščate in zabavate v prostem času, ter kakšni so vaši izzivi za prihodnost.

Prosti čas preživljam s svojo družino, imam štiri otroke, poleg tega pa igram in spremljam košarko in plešem salso.

rimac3

»Povsem jasno je, da je prihodnost v prehodu iz fosilnih goriv na pogon na elektriko. Ampak to je le vrh ledene gore,« meni svetovalec.

 

Članek je bil izvorno objavljen v tiskani reviji Marketing magazin, julij-avgust 2022, #493-494. Revijo lahko naročite na info@marketingmagazin.si.

495

Naroči se na revijo MM in prihrani do 30%!

Intervju

luka bajs2
24. 09. 2022

Z Luko Bajsom, ki s svojo ustvarjalnostjo že več kot desetletje prinaša pozitivne…

»V zadnjem času tudi pri slovenskih naročnikih opažam željo po sodelovanju na festivalih. Vmes me je že postalo strah, da festivali postajajo samo…

ghada
21. 09. 2022

Ghada Wali je mlada egiptovska oblikovalka, ki je v regiji Bližnjega vzhoda že globoko…

Kdor nima zgodovine, nima prihodnosti. Ustvarjam dela, ki predstavljajo to, kar sem in od koder prihajam. Svetovno prepoznavnost sem si pridobila z…

bla
20. 09. 2022

Jernej Smisl bo 1. oktobra 2022 postal direktor Pristopovega oddelka za korporativno…

Naši avtorji