»Nič ne bo tako daljnosežno kot umetna inteligenca«
Z Alastairjem Banksom, britanskim digitalnim strokovnjakom, smo se pred njegovim nastopom na bližajoči se konferenci medijskih trendov SEMPL, pogovarjali o digitalnih trendih sedanjosti in bližnje prihodnosti.
Alastair Banks je že pri svojih devetnajstih letih s še nekaj sošolci z Univerze Exeter ustanovil svojo prvo digitalno marketinško agencijo Optix Solutions. V zadnjih 23-ih letih je Optix postal ena od vodilnih digitalnih agencij v Veliki Britaniji, ki zaposluje več kot dvajset ljudi in sodeluje s številnimi uglednimi institucijami in podjetji. Banks je tudi soustanovitelj agencije Your Digital Future, ki se ukvarja z iskanjem in izobraževanjem nadarjenih posameznikov za delo v (digitalnem) marketingu. Nedavno je zaživel tudi njegov ljubiteljski projekt, spletna skupnost za voditelje v marketingu. Velik ljubitelj digitalnega okolja bo udeležencem SEMPL-a, ki bo 19. in 20. oktobra v Portorožu, podal svoje razmišljanje o digitalnih trendih sedanjosti in prihodnosti.
Maja letos, ko ste o digitalnih trendih govorili na dogodku DIGGIT v Ljubljani, ste bili precej navdušeni nad ChatomGPT. Izjavili ste celo, da je to največja »naslednja stvar« po pojavu interneta. Ste zdaj, skoraj leto dni po prihodu ChataHPT, še vedno tako prepričani v njegovo moč in vpliv na prihodnost?
Na kratko – da, še vedno sem prepričan v daljnosežni vpliv ChataGPT. Po mojem mnenju šele začenjamo razumeti tovrstne platforme. V pogovorih z ljudmi iz marketinškega sveta ugotavljam, da platformo že dobro razumejo in jo tudi uporabljajo, čeprav ne zelo pogosto. Tega pa ne morem trditi za druge strokovnjake, na primer v prodaji. Trenutno me zanima predvsem, kako na ChatGPT gledajo vodstveni kadri, kot so izvršni direktorji, tehnološki direktorji ali operativni direktorji, saj so to ljudje, ki sprejemajo najodgovornejše poslovne odločitve. To orodje bi jim lahko pomagalo pri opravljanju njihovega dela, hkrati pa bi lahko povsem spremenila poslovanje njihovih podjetij. Zdi se mi, da njihovo razumevanje še ni na dovolj visoki ravni, da bi lahko strategije s pomočjo orodij umetne inteligence vodili z vrha navzdol.
Nova orodja umetne inteligence se porajajo praktično vsaj dan. Je katero od njih pri vas vzbudilo pozornost v tolikšni meri kot ChatGPT? Ali je po vašem možno, da bi katero od njih v bližnji prihodnosti prevzelo njegov trenutno vodilni položaj po številu uporabnikov?
Zame so še posebej zanimiva orodja za ustvarjanje podob in videoposnetkov, zato uporabljam Midjourney in Bing. Ko gre za besedila, pa kar vztrajam pri ChatuGPT. Ali bom to počel tudi v prihodnosti, pa v tem trenutku še ne morem reči, težko pa tudi napovem, ali ga bo katero drugo orodje dejansko kmalu prehitelo.
Kot pravite, nekateri marketingarji že dobro razumejo, kaj vse zmore ChatGPT, čeprav ga še ne uporabljajo pogosto. Pri katerih opravilih je po vašem mnenju še posebej koristen?
Že na DIGGIT-u sem predstavil nekaj možnosti njegove uporabe, na SEMPL-u pa bom predstavil še dodatne. Resnično se ga lahko uporablja v zelo različne namene. Lahko ga uporabite za postavljanje strategij, porajanje idej, ustvarjanje vsebin, pisanje briefov za agencije in celo pri zaposlovanju, denimo za opis zahtevanih nalog za določeno delovno mesto ali pa za postavljanje vprašanj kandidatom na razgovoru.
Po mojem mnenju je treba pač preizkušati, kaj vse zmore ChatGPT in se zavestno truditi, da bi ga uporabljali vsak dan.
Ste med zagovorniki umetne inteligence, toda ali vseeno v njej morda vidite tudi določene grožnje?
Umetna inteligenca zagotovo lahko predstavlja tudi grožnjo. ChatGPT morda niti ne, čeprav se morate zavedati nekaterih njegovih slabosti, povezanih s pristranskostjo, zasebnostjo in zaupnostjo informacij. Sicer pa na splošno menim, da smo v tem prostoru dokaj varni.
V lanskem letu je bilo veliko govora tudi o novi Googlovi analitiki, GA4, poznavalci so pozivali podjetja, naj to orodje hitro posvojijo, da ne bodo zaostala na tem področju. Čeprav je minilo le nekaj mesecev, odkar je bil uveden, nam morda lahko podate svoja opažanja, kako uspešno so se temu prilagodila podjetja, s katerimi sodelujete?
Veliko podjetij se je GA4 prilagodilo, kako uspešna so bila pri tem, pa je druga zgodba. Številni so imeli precejšnje težave z njim in ne vemo še povsem, v katero smer se bo vse to odvijalo. V moji agenciji veliko časa namenjamo usposabljanju naročnikov, kar se je pravzaprav razvilo v obsežno storitev, ki jo izvajamo virtualno ali v živo. Vsekakor je GA4 bistveno drugačen od svojega predhodnika. Nekateri so že začeli iskati druge alternative zanj in tudi fantje v moji pisarni se poigravajo s tem. Vsekakor je treba opazovati ta prostor. Če ljudje potrebujejo pomoč, pa se seveda lahko vedno obrnejo name (smeh).
Do zdaj sva govorila predvsem o umetni inteligenci, s poudarkom na ChatuGPT, ki je pač glavna marketinška preokupacija v zadnjih mesecih, in nekoliko tudi o GA4. Ali zaznavate še katere druge digitalne trende, na katere moramo biti pozorni do konca leta 2023 in v letu 2024?
Mislim, da bo leto 2024 leto, ko se bodo dogajanja na digitalnem področju ustalila in umirila, medtem ko večjih sprememb ne pričakujem. Umetna inteligenca je pač tako velika stvar, da dvomim, da bi jo v naslednjem letu lahko kar koli drugega prekosilo.
Svojo prvo digitalno agencijo ste odprli, ko ste bili stari komaj devetnajst let. Kaj ste se naučili iz te izkušnje? Bi lahko podali kakšen nasvet mladim, ki jih privlači ideja, da bi bili sami svoj šef?
Imam samo en nasvet – lotite se svojega posla. Očitno sem navdušen nad ustanavljanjem podjetij in če greste na svoje tako mladi, nimate veliko izgubiti. Pri 19-ih nisem imel hipoteke, nisem imel družine, za katero bi moral skrbeti, bil sem brezskrben. Zdaj, pri mojih 44-ih letih, bi bilo to veliko težje (smeh). Če imate dobro idejo, jo preizkusite. Mislim, da je to veliko bolje, kot pa če se podate v podganjo dirko korporativnega sveta, iz katere boste težko izstopili. Poiščite mentorja, pogovorite se z nekom, ki ima izkušnje s start-upi, in ga prosite za nasvet. Dobra ideja žal ni dovolj, saj se boste morali ukvarjati z vsem – od registracije podjetja in razumevanja svojih odgovornosti do postavitve spletne strani in gradnje blagovne znamke, zato poiščite nekoga, ki je vse to že dal skozi.
Na konferenci medijskih trendov SEMPL, ki bo 19. in 20. oktobra v Portorožu, boste med ključnimi govorci. Katero ključno sporočilo bi radi predali obiskovalcem? Zakaj naj vam prisluhnejo?
V polurnem nastopu bom podal svoje razmišljanje o digitalnih trendih, torej, kaj se mi zdi v tem trenutku najpomembnejše na digitalnem področju in na kaj bomo morali biti pozorni v prihodnosti. Med drugim bom naslovil prihodnost brez spletnih piškotkov, ki bodo kmalu izginili iz našega življenja, kar bo vplivalo tudi na marketing. Dotaknil se bom tudi učinkovitostnega marketinga, zagotovo pa se bom posvetil tudi umetni inteligenci. Obiskovalcem bom predstavil tudi pet mojih najbolj priljubljenih primerov iz prakse, ki bodo marketingarjem zagotovo koristili. V 30 minutah bom poskušal po svojih najboljših močeh navdihniti in navdušiti udeležence nad trendi, na katere se morajo osredočiti. Verjamem, da bo moje predavanje koristno zanje in da bodo marsikatero spoznanje lahko takoj prenesli v svoje vsakodnevno delo.