answear
Intervju

»Nismo revolucionarji, temveč navdihovalci«

Modna spletna trgovina Answear je od junija na voljo tudi v Sloveniji.

Kot pravi Sandra Gašperić, ki je odgovorna za slovenski in hrvaški trg, se od drugih podobnih trgovin loči predvsem po tem, da podpira pravice žensk in se bori proti neenakosti v družbi, velik poudarek pa namenja tudi trajnostnemu razvoju.

Modna spletna trgovina z oblačili, obutvijo, modnimi dodatki in izdelki za dom, ki že več kot deset let uspešno deluje v Srednji in Vzhodni Evropi, je junija prispela tudi v Slovenijo kot na enajsto tržišče v Evropi. Na platformi ponujajo več kot 500 svetovno znanih blagovnih znamk, kot so Diesel, Guess, Tommy Hilfiger, Valentino, DKNY, Moschino, Kenzo, Burberry in številne druge. Blagovna znamka je že od svojega nastanka zavezana družbeni odgovornosti podjetij v vseh segmentih, ustvarili pa so tudi lastno blagovno znamko answear.LAB. Z njo želijo biti zgled drugim na področju trajnostne proizvodnje, hkrati pa podpirajo pravice žensk, se borijo proti neenakosti spolov v družbi in marginaliziranih skupin, hkrati pa predstavlja tudi medij za dobrodelne pobude. Poleg promoviranja modnih trendov ta evropska platforma kupce izobražuje o pozitivnih nakupovalnih navadah in rešitvah, ki bodo zmanjšale vpliv modne industrije na okolje.

sandra

Nam lahko zaupate, kje vse je znamka že prisotna in kakšna je pravzaprav njena zgodovina?

Answear je evropska blagovna znamka, ustanovljena leta 2011 v Krakovu na Poljskem. Prisotna je že v enajstih državah, in sicer na Poljskem, Češkem, Slovaškem, v Ukrajini, Romuniji, Madžarski, Bolgariji, Grčiji, na Cipru in na Hrvaškem, odslej pa je na voljo tudi slovenskim kupcem. Leta 2014 je Answear začel širiti svoje poslovanje v sosednjih državah Poljske, od leta 2021 pa deluje tudi na Hrvaškem.

Do velike spremembe za podjetje je prišlo januarja 2021, ko so njegove delnice začele kotirati na Varšavski borzi. Leta 2021 je Answear dosegel izjemno dobre rezultate. Skupni prihodki od prodaje so namreč za celotno leto 2021 dosegli približno 150 milijonov evrov, kar je 66-odstotno povečanje v primerjavi z letom poprej. Zadnje četrtletje 2021 je bilo rekordno za Answear, saj je prihodek od spletne prodaje znašal 62 milijonov evrov, kar je 78 odstotkov več kot v zadnjem četrtletju 2020. Po predhodnih podatkih je prihodek od prodaje v zadnjem četrtletju 2021 znašal 56 milijonov evrov, medtem ko smo dosegli 75-odstotno letno rast prihodkov od prodaje.

Po čem se Answear razlikuje od drugih modnih spletnih trgovin, kot sta Zalando in About You?

Answear kot blagovna znamka vsekakor izstopa in se od konkurence razlikuje po svojih vrednotah. Njegova vloga presega meje drugih spletnih platform za nakup oblačil, saj se zavzema za pravice žensk in enakost spolov, hkrati pa za trajnostno poslovanje v vseh segmentih.

V svoji poslovni strategiji smo osredotočeni na aktivno življenje brez kompromisov, v središču proizvodnje pa je odgovorno poslovanje. Answear je posvečen močnim, neodvisnim, sodobnim in aktivnim ženskam, kar dokazuje tudi podatek, da je v podjetju 70 odstotkov zaposlenih žensk. Ker se zavedamo, da je moda eden od medijev, ki pošilja sporočila družbi, preko vseh kolekcij in kampanj, ki jih ustvarjamo, družbi pošiljamo različna sporočila in predstavljamo oziroma izpostavljamo tiste, katerih glas še vedno ni dovolj močan.

Ali tudi Answear širi svoja sporočila z organizacijo posebnih dogodkov? About You, na primer, redno organizira slavnostne dogodke.

Smo aktivni sponzorji in soorganizatorji številnih festivalov, ki promovirajo in poudarjajo pravice žensk ter opozarjajo na problem neenakosti spolov in probleme manjšinskih skupin v družbi. Prav zaradi tovrstnih festivalov je nastala Answearjeva blagovna znamka answear.LAB. Nastala je namreč v podporo združenjem in protestom na Poljskem, ki se borijo za enakost in pravice žensk. Answear.LAB je izdelal kolekcije, posvečene tem protestom, in tako svoj DNK opredelil kot blagovno znamko, posvečeno močnim, neodvisnim in aktivnim ženskam, ki ne bežijo pred spremembami, temveč se zanje borijo. Answear želi biti z lastno blagovno znamko zgled drugim o trajnostni proizvodnji, hkrati pa pošilja sporočila o pravicah žensk, neenakosti spolov v družbi, marginaliziranih skupinah, sodeluje pa tudi v dobrodelnih pobudah, kot je nedavna kampanja »Brez sramu. Brez strahu«. Izkupiček od prodaje je v celoti namenjen pomoči potrebnim ljudem v Ukrajini. Zbrana sredstva, ki smo jih pridobili z lansko kampanjo Answear.LAB-a, pa smo podarili fundacijam, ki podpirajo ženske dejavnosti v vseh državah, kjer deluje Answear. Kampanje Answear.LAB so osvojile prestižne nagrade za komuniciranje IPRA Golden World Awards 2020 in 2021.

Kako pa boste platformo približali slovenskim kupcem?

Kot na vseh trgih doslej bomo tudi v Sloveniji poskušali strankam razložiti, kdo smo, kakšne so naše vrednote, za kaj se zavzemamo in kaj jim ponujamo. V svoji poslovni strategiji smo osredotočeni na aktivno življenje, brez kompromisov, na svoj, zanimiv način, medtem ko je v središču naše družbeno odgovorne strategije odgovornejša proizvodnja, ki je izjemno pomembna za modno industrijo kot enega od pomembnih onesnaževalcev našega planeta.

Želimo biti platforma, ki bo kupce navdihovala, jim svetovala in jih motivirala, da se počutijo samozavestne v svojih odločitvah. V tem, kaj oblečejo, kako se v tem počutijo in kaj si mislijo o sebi. Spodbuditi jih želimo k radovednosti in pogumu, prav to pa nameravamo doseči z našimi marketinškimi akcijami in sporočili, ki jih pošiljamo.

Številne raziskave so nam pokazale, da so naše prevladujoče stranke ženske, ki jih tudi v prvi vrsti nagovarjamo. Želimo postati blagovna znamka za ženske, ne pa »blagovna znamka za vsakogar«. Prav to je sporočilo, ki ga posredujemo z našimi akcijami in z udeležbo na dogodkih, ki bodo dokazovali našo zavezanost ženskam; torej z dobrodelnimi akcijami v podporo različnim organizacijam, ki se borijo za pravice žensk, in sodelovanjem na dogodkih, ki jih zastopajo »nepovprečne« ženske.

V modi je vplivnostni marketing že stalnica. Ali tudi vi v Sloveniji sodelujete z vplivneži? S katerimi?

Pomembno nam je, da so ljudje, ki zastopajo Answear, v skladu z vrednotami in poslanstvom znamke, zato smo izbrali deset vplivnežev, ki bodo našo spletno trgovino predstavili slovenskemu občinstvu. Že prej sem omenila, da so v središču našega komuniciranja in poslovanja ženske, zato smo izbrali samostojne, sodobne, aktivne in uspešne ženske iz različnih panog in z različnih življenjskih in poklicnih področij. To so Jasna Vale, Vita Starman, Mateja Hojnik, Rebeka Dremelj, Taya Damjan, Manca Šepetavc, Nives Orešnik, Tjaša Marolt, Zori Jakolin in Nika Svetec (Bonbon Atelje).

Moških seveda ne želimo zanemariti, saj so partnerji in spremljevalci naših aktivnih žensk. Nagovarjamo jih tudi z navdihujočo komunikacijo, saj tudi oni potrebujejo dodaten pogum za doseganje svojih življenjskih ciljev. V Sloveniji bomo sodelovali z Juretom Maroltom, dogovarjamo pa se tudi s Frankom Bajcem.

Kako znana je platforma drugje po svetu in zakaj se vam zdi tudi Slovenija zanimiv trg? Ali ste delali kakšne raziskave med slovenskimi kupci, ki bi pokazale, da je za vas smiselno nastopiti tudi v Sloveniji?

Podjetje že deset let raste in se širi v Srednji in Vzhodni Evropi, kar dokazuje tudi izjemen uspeh, ki smo ga dosegli lani. Kot sem že omenila, smo le v zadnjem četrtletju 2021 dosegli za 78 odstotkov večjo prodajo, k čemur je pomembno prispeval tudi naš vstop na hrvaški trg. Zato smo se odločili, da svoje poslovanje razširimo v drugo državo v regiji. Po podrobnih analizah trga se je izkazalo, da je Slovenija najboljša izbira, in sicer zaradi zelo dobrega gospodarskega položaja, visokega BDP, pa tudi dejstva, da se je leta 2021 na svetovnem trgu e-poslovanja uvrstila na 77. mesto s 641 milijoni dolarjev prihodkov (približno 612 milijonov evrov, op. ur.). Za Slovenijo smo se odločili tudi zaradi raziskave, ki kaže, da trend spletnega nakupovanja med slovenskimi državljani narašča in da 73 odstotkov Slovencev opravi štiri spletne nakupe na leto, polovica tistih, ki redno kupujejo, pa uporablja pametni telefon in plačuje s kartico. Največji delež spletnih kupcev v letu 2021 je bil ravno v kategoriji mode. Modna kategorija v Sloveniji se je v letu 2021 povečala za 17,86 odstotka, v letu 2022 pa naj bi narasla na 20,27 odstotka.

Kakšno marketinško strategijo boste ubrali pri prodoru na slovenski trg? Vplivneže sva že omenili ...

V Answearju pravimo, da je naša strategija biti odgovor, ki ga iščejo naše stranke. Navdih, ki ga potrebujejo, pogum, ki jim včasih manjka, ne glede na to, na kateri življenjski točki so in kam gredo.

Ključ do uspešne in dobre marketinške strategije je zagotovo 360-stopinjska komunikacijska akcija, ki vključuje skoraj vse marketinške kanale, in to je strategija, ki jo bomo uporabljali tudi mi. Začeli smo s kampanjo odnosov z javnostmi, sodelovali bomo s številnimi mediji in vplivneži, v prihodnjih tednih pa nameravamo sponzorirati številne dogodke. Seveda imamo aktivno tudi digitalno marketinško akcijo, od učinkovitostnega marketinga do optimizacije za iskalnike. Poleg tega v naslednjih tednih začenjamo oglaševati tudi na televiziji, radiu in zunanjih oglasnih površinah.

Trenutno imamo aktiven in razpisan natečaj na Instagramu, kjer na našem profilu @answear_si vabimo sledilce, naj nam pokažejo, kako jih navdihuje hrana, in pošljejo svoja dela na #foodspiration_si ter osvojijo denarne nagrade.

Ali v Sloveniji sodelujete s kakšno agencijo za komuniciranje platforme?

Sodelujemo z veliko mednarodno medijsko agencijo, ki ima podružnico tudi v Sloveniji, prav tako pa iščemo agencijo za odnose z javnostmi, ki nam bo pomagala razširiti naše komunikacijsko poslanstvo in vizijo na slovenski trg.

Vsaka tovrstna platforma si želi svojim uporabnikom zagotavljati najboljšo uporabniško izkušnjo. Kako boste svoje kupce razvajali vi? Ali imate kakšne posebne prijeme v nakupnem procesu?

Nenehno se posvečamo razvoju in optimizaciji ponudbe izdelkov ter uvajamo nove blagovne znamke v našo ponudbo. Strankam ponujamo 100-odstotno originalne izdelke, saj sodelujemo izključno s proizvajalci istoimenskih blagovnih znamk in ne z njihovimi distributerji. Vsak dan vlagamo v tehnologijo, spremljamo nakupno pot stranke, »customer journey«, in izboljšujemo oziroma poenostavljamo sistem naročanja – filtriranje izdelkov, ki vključujejo nov sistem e-trgovine in izboljšane mobilne aplikacije ter visokokakovostno storitev, ki jo uporabniki zelo cenijo. Trudimo se skrajšati povprečni čas naročanja. Za Slovenijo je to do 48 ur po izdaji naročila, v postopku predaje naročila pa uporabljamo storitve lokalne logistike in lokalnih kurirskih služb. Da bi zmanjšali količino materiala, uporabljenega za pošiljanje paketov, se vsi izdelki, naročeni na strani Answear, vedno pošljejo strankam v enem paketu, ki se nato lahko ponovno uporabi za morebitno vračilo. Želimo, da naša spletna modna platforma postane mesto, ki navdihuje, saj se tu začne naš slogan »Lifespiration«. Celotna ekipa se zaveda, da lahko le človek, ki se počuti dobro in samozavestno, spremeni in osvoji svet. Zato bomo na naši spletni trgovini kmalu uvedli blog, ki bo uporabnikom služil kot dodaten navdih.

Kaj pa menite o programih zvestobe?

Smo veliki zagovorniki programov zvestobe in zanimivo je, da je Answear ena od prvih spletnih modnih trgovin, ki je leto dni po predstavitvi spletne trgovine, to je bilo leta 2012, že začela s programom zvestobe Answear Club. Z njim kupcem omogočamo do 50 odstotkov cenejše nakupe. Pri vsakem nakupu se desetina zneska pretvori v točke, kar lahko zniža vrednost izdelkov oziroma košarice ob naslednjem nakupu.

Kakšni pa so sicer trendi na področju spletne trgovine z oblačili in modnimi dodatki?

V fizičnih trgovinah kot tudi na spletnih straneh veljajo enaki trendi. Ko gre za modo, veste, da je trendov veliko, pa tudi, da se spreminjajo iz sezone v sezono. Answear zaposluje celotno ekipo stilistov, ki preučujejo trende, obiskujejo svetovne modne prestolnice in v različnih rubrikah v modni trgovini Answear kupcem predlagajo, kaj je trenutno modno oziroma trendovsko in kako kombinirati posamezno modno kombinacijo.

Kot pravite, se močno posvečate trajnosti. Kako velika konkurenčna prednost je to?

Answear že od vsega začetka izobražuje uporabnike o vplivu nakupovalnih navad na naš planet. Kot primer lahko navedem našo spletno kolekcijo Eco friendly, v kateri kupcem ponujamo izdelke različnih blagovnih znamk, ustvarjene po vseh okoljskih standardih in jih tako spodbujamo k uporabi organskih in recikliranih materialov. Zavedamo se, kako modna industrija vpliva na okolje. Zato smo želeli izdelati blagovno znamko Answear.LAB, ki bo skrbela za uporabo organskih in recikliranih materialov ter zmanjšala porabo škodljivih snovi in ​​porabo vode v proizvodnem procesu. To so kolekcije oblačil v omejenih količinah, ki izkoriščajo potencial lokalnih proizvajalcev, se osredotočajo na okolju prijazne materiale in so vse proizvedene v Evropi. Zbirke znamke Answear.LAB vključujejo materiale, kot so certificiran bombaž, lan, konoplja in poliester, ki so ustvarjeni iz recikliranih ribiških mrež. Kar 90 odstotkov kosov iz linije Ethical Wardrobe, ki je stalno prisotna v ponudbi blagovne znamke Answear.LAB, je ustvarjenih iz 70 odstotkov trpežnih tkanin, ki so manj škodljive za okolje.

Izdelki, naročeni pri Answearju, do kupcev prihajajo v certificirani embalaži, pridobljeni s postopkom recikliranja. Prav tako so vsi izdelki iz istega naročila dostavljeni v enem paketu. Enako embalažo uporabljamo tudi za morebitno vračilo naročenih izdelkov z namenom zmanjšanja ogljičnega odtisa in nastajanja nepotrebnih odpadkov. Ker se zavzemamo za trajnostno poslovanje v vseh segmentih in verjamemo, da moramo do Zemlje ravnati spoštljivo, je reciklirana embalaža le eden od načinov, kako lahko prispevamo k temu. Morda ravno tako spodbujamo še premalo ozaveščene kupce, da začnejo razmišljati o recikliranju in njegovem pomenu. Verjamemo, da je v današnjem času za veliko število uporabnikov spletne trgovine tudi ta način poslovanja zelo pomemben in prispeva k odločitvi, ali bodo postali naši uporabniki.

Kakšni so vaši poslovni cilj v Sloveniji za na primer naslednjih pet ali celo deset let?

Skoraj vsakodnevno smo priča spremembam v svetu. Če bi nekdo leta 2019 napovedal, katerim dogodkom in trendom bomo priča le leto pozneje, mu ne bi tako zlahka verjeli. Dandanes je težko načrtovati za leto vnaprej, kaj šele za pet ali deset let. Vsekakor si želimo biti vodilni na področju multibrand spletne modne trgovine, ponuditi slovenskim potrošnikom preprosto in navdihujočo platformo za nakup oblačil, obutve, modnih dodatkov in dodatkov za dom, ter nuditi tudi dodaten navdih, ki ga predajamo v naših marketinških akcijah in sporočilih. Zavedamo se, da dandanes biti le spletna modna platforma, ki ponuja nakup modnih artiklov, ni dovolj. Želimo biti več kot to. Prav tako se ne imamo za revolucionarje, temveč za navdihovalce, ki želijo svoje stranke spodbuditi, da si naredijo življenje bolj izpolnjeno, lepše. Želimo jim vliti pogum, ki nam vsem včasih manjka. Življenje je tu, da ga živimo in uživamo v vsej svobodi. Kot Answear želimo biti mesto navdiha, prijetnih presenečenj in odpiranja novih idej oziroma možnosti ter varna in zanesljiva nakupovalna destinacija, motivator in največji oboževalec, ki pozna svoje stranke in ve, kaj jim je všeč, ter jih usmerja in svetuje, podpira in poenostavlja.

Članek je bil izvorno objavljen v tiskani reviji Marketing magazin, julij-avgust 2022, #493-494. Revijo lahko naročite na info@marketingmagazin.si.

495

Naroči se na revijo MM in prihrani do 30%!

Intervju

luka bajs2
24. 09. 2022

Z Luko Bajsom, ki s svojo ustvarjalnostjo že več kot desetletje prinaša pozitivne…

»V zadnjem času tudi pri slovenskih naročnikih opažam željo po sodelovanju na festivalih. Vmes me je že postalo strah, da festivali postajajo samo…

ghada
21. 09. 2022

Ghada Wali je mlada egiptovska oblikovalka, ki je v regiji Bližnjega vzhoda že globoko…

Kdor nima zgodovine, nima prihodnosti. Ustvarjam dela, ki predstavljajo to, kar sem in od koder prihajam. Svetovno prepoznavnost sem si pridobila z…

bla
20. 09. 2022

Jernej Smisl bo 1. oktobra 2022 postal direktor Pristopovega oddelka za korporativno…

Naši avtorji