Odnosi z javnostmi med retro kampanjami in UI-oglasi
Pred vrati je Dan PR, namenjen letnemu pregledu novosti, trendov in dobrih praks na področju odnosov z javnostmi. Otvorili ga bosta Gabrijela Cojzer in Mateja Črešnar iz Press Clippinga, ki smo ju povabili na kratek pogovor.
Tina Guček
Kaj je tisto, kar je po vašem mnenju v zadnjem letu najbolj zaznamovalo komunikacijsko sfero?
Gabrijela Cojzer (GC): Podkasti. Ti so v zadnjem letu presegli običajne medijske formate in postali nekakšen sodobni simbol informiranosti in povezovanja. Gre za medij, ki omogoča prilagajanje znanja in zabave našemu urniku, interesom in trenutnemu razpoloženju. Podkasti so se uveljavili kot platforma, ki nas spremlja v vsakodnevnih aktivnostih – od vožnje do kuhanja – ter postali prostor za učenje, introspekcijo in raziskovanje. Prilagodljivost in sposobnost vzpostavljanja osebne povezave z občinstvom sta jih naredili izjemno vplivne v današnjem hitro spreminjajočem se svetu komunikacij.
Mateja Črešnar (MČ): V zadnjem letu je slovensko komunikacijsko sfero najbolj zaznamovala rast digitalne vključenosti in vpliv družbenih omrežij na oblikovanje javnega mnenja. Še posebej opazna je bila vloga spletnih kampanj in lažnih novic pri oblikovanju percepcij. Ključniki in vplivneži so pridobili še večji vpliv pri širjenju sporočil, kar je povečalo razcep, hkrati pa omogočilo hitrejše širjenje informacij. Povečana uporaba platform za namen oglaševanja, kot so Facebook, Instagram in TikTok, je spremenila način, kako se nagovarjajo ciljne skupine. Poudarek je na personalizirani in vizualno privlačni vsebini.
Kateri trend se vam zdi najbolj prevladujoč?
GC: Na eni strani nostalgija (retro kampanje) in na drugi strani tehnologija (UI-oglasi, slike, chatboti). Ravno kontrast med tema strategijama predstavlja tako prevladujoče kot zanimive elemente. Retro kampanje z nostalgijo in unikatnostjo privlačijo tako mlade kot stare, spodbujajo medgeneracijski dialog in predstavljajo nekaj svežega za mlajše generacije. Po drugi strani pa umetna inteligenca kot prevladujoč trend preoblikuje način kreiranja in dojemanja vsebin, s tem da omogoča personalizacijo in interaktivnost. Ta dva pristopa skupaj krojita sodobno komunikacijsko krajino, kjer vsak pristop zadovolji specifične potrebe in zanima določen segment občinstva.
MČ: Trend personalizacije vsebin. Gre za trend, ki je prevladujoč in zanimiv predvsem zaradi spremenjenih pričakovanj potrošnikov, ki želijo bolj prilagojeno in relevantno vsebino. Z naprednimi algoritmi in podatkovnimi analizami lahko blagovne znamke danes ustvarjajo sporočila, ki so prilagojena potrebam vsakega uporabnika. Personalizirane vsebine vzpostavljajo zaupanje in povečujejo lojalnost, kar je v današnjem konkurenčnem digitalnem svetu ključno.
Katera je bila vaša najljubša komunikacijska kampanja oz. aktivnost minulega leta?
GC: Žakelj krompirja. To je bil genialen primer, kako lahko izkoristiš aktualno dogajanje in ga preobraziš v nekaj, kar postane viralni trend. Kampanja je uspela združiti več pomembnih in aktualnih elementov, kot so priljubljen podkast Aidea, uporaba platforme TikTok, nagovarjanje generacije Z, povezovanje s svetom mode in vključevanje tematik, kot sta kritiziranje družbenih norm v odnosu do žensk. Kreativnost in hitro razmišljanje sta bili ključni sestavini, ki sta privedli do presežkov, pri čemer je kampanja tudi ustvarjala nove smernice in dialog v družbi.
MČ: Družbeno odgovoren projekt SharePlanica.si z namenom spodbujanja vključevanja invalidov, razumevanja njihovih potreb in skupno navijanje v finalu svetovnega pokala v smučarskih skokih Planica 2024. Preko platforme so več kot 250 invalidom in njihovim spremljevalcem ljudje iz vseh koncev Slovenije ponudili prevoz na nepozabno doživetje v Planici. Uspeh projekta predstavlja pomemben korak k bolj vključujoči družbi, kjer imajo vsi ljudje, ne glede na svoje zmožnosti, enake priložnosti za sodelovanje.
Že tretji Dan PR bo 8. oktobra v ljubljanski Festivalni dvorani, več o programu pa najdete na povezavi.