Ozadje videa z nagci ali zakaj Facebooka (še) ni za odpisati
Sašo Šketa, eden od najbolj znanih kulinaričnih blogerjev v Sloveniji, pri svojih video receptih stavi na preprostost, dostopnost in Facebook. Ravno to ga je pripeljalo do »rekordnega« videa, recepta za krompirjeve nagce.
Gašper Meden
Neža Šketa
Sašu Šketi, nekdanjemu tekmovalcu v kuharskem šovu MasterChef, je uspel tudi v globalnem merilu precejšen podvig. Sploh glede na dejstvo, da ustvarja izključno v slovenščini. V okviru lastne blagovne znamke Sketa.si je njegov recept za krompirjeve nagce v času pisanja na Facebooku (sledi mu skoraj 69 tisoč sledilcev) zabeležil 211 tisoč ogledov, 3300 všečkov, več kot 1100 delitev in 140 komentarjev. Šketa na svoji spletni strani sketa.si, družbenih omrežjih Facebook, Instagram in Youtube skupaj z ženo redno ustvarja in objavlja kuharske recepte za jedi in slaščice, najbolj učinkovit kanal pa je za številne odpisani Facebook. Pojasnil nam je, kako je nastal video za recept pa tudi, zakaj je Facebook zanj še kako živ.
Video z nagci je dosegel nekajkratnik ogledov v primerjavi z vašimi drugimi objavami. Kaj je po vašem mnenju botrovalo k takšnemu številu ogledov?
Mislim, da enotnega recepta za zagotovljen uspeh in dober doseg videa ni. Pri tem receptu sklepam, da je šlo za kombinacijo enostavnega in dostopnega recepta, ki učinkovito odgovori na pogosto vprašanje: »Kaj bo danes za kosilo?« Ker gre za prilogo, je verjetno pripomogla tudi fleksibilnost vsebine.
Koliko časa vam je vzela priprava videa od ideje do končnega izdelka oziroma koliko časa vam v povprečju vzame video?
Priprava te vsebine je vzela približno 6 ur. Gre za enega produkcijsko enostavnejših video receptov. V povprečju od ideje do končnega videa mine vsaj 12 ur. To zajema raziskovanje vsebine, nakupe sestavin in stilskih elementov, razvoj in testiranje receptov, produkcijo in postprodukcijo.
Številni so že odpisali Facebook, gledanost vaših video receptov kaže nasprotno. Kakšno je vaše mnenje o znamčenju na Facebooku?
Facebook je trenutno še vedno naš glavni komunikacijski kanal in je še kako živ. Mnoga podjetja čedalje več sredstev namenjajo Instagramu in TikToku, včasih pa pozabijo na bazo sledilcev, ki so jo na Facebooku gradili skozi leta. Menim, da nas Meta s Facebookom zna v bodoče še presenetiti. Ko bodo ustvarjalce vsebin ustrezno finančno podprli in jim namenili delež sredstev od predvajanih oglasov, se zna zgoditi preporod zanimanja za platformo.
Kateri je bil vaš najljubši oz najbolj posrečen komentar?
»Pri nas se je olje podražilo, nič ne bomo cvrli.« Na to smo odgovorili z nasvetom, kako jed pripraviti v pečici.
Ali pri feedbacku svojih sledilcev morda zaznavate kakšen trend? Jim je npr. všeč kakšen poseben del kulinarike, morda veganska prehrana, ki v zadnjih mesecih tudi pri nas doživlja razcvet?
Še vedno prednjači zanimanje za ideje za hitro pripravljena kosila. Gre pa trend tudi v smer fleksitarijanstva, kjer se na tedenske jedilnike vse bolj vključujejo tudi veganski in vegetarijanski obroki.
S Šketo smo se pogovarjali tudi v prispevku »Ne morem zanikati, da sem velik ljubitelj hrane« v zadnji izdaji MM-ove priloge KuhaMMo, kjer je z nami delil tudi svoja opažanja o prehranjevalnih navadah, trendih pa tudi vzornikih.